5 הודעות שלעולם לא כדאי לשלוח לאקסים

יש כמה מסרים שגם אם ממש בא לכם, וגם אם אתם ממש שיכורים - לא תהיה מהם דרך חזרה • עצרו שנייה לפני מקש ה"שלח"

ההודעות שממש לא כדאי לשלוח לאקסים // צילום: gettyimages // ההודעות שממש לא כדאי לשלוח לאקסים

אחרי פרידה קשה או גירושים מכוערים, ישנם כמה מסרים שממש לא מומלץ לשגר לאקסים שלכם. למשל, מלל כעוס בקשר לילדים - יכול לשמש כראייה נגדכם בבית המשפט, וגם סתם הודעה של "הי, מה קורה איתך?" בשתיים בלילה מעולם לא הועילה לאיש, ואתם עלולים ממש להתחרט עליה בבוקר שלמחרת. אז הנה כמה הודעות שהמומחים סימנו עבורכם, ולא כדאי שיסתיימו בלחיצה על כפתור ה"שלח". 

1. "אני מתגעגע/ת"

"לפני שאתם משגרים הודעה כזאת, עצרו שנייה וחישבו – האם אתם באמת מתגעגעים לאקס/ית או שמא אתם פשוט בודדים, ולא רגילים להיות לבד", מציעה לורה מיולה, יועצת גירושים מבוסטון. 

"זאת הודעה מאוד מבלבלת לאחר גירושים", היא מסבירה, "היא יכולה לפגוע, אבל היא גם סוג של מניפולציה, שמטרתה בסופו של דבר, היא רק לסייע לא לחוש את הבדידות באופן זמני".

עצרו שנייה לפני שאתם שולחים הודעה כזאת, והזכירו לעצמכם את כברת הדרך שעשיתם עד לנקודה בה אתם נמצאים. אתם צריכים לשחרר את מה שכבר לא משרת שום מטרה בחייכם, על מנת שתוכלו לפתוח את הדלת למשהו שכן יעשה זאת".

2. "היי"...

שתהיו בעניינים, הודעה כזאת אפילו גרועה יותר מזו שבסעיף הקודם, במיוחד כשהיא נשלחת בשתיים בלילה, בליל שישי. 

"כל גרסה של ההודעה הזאת, בין אם היא נשלחת כשאתם שיכורים או פיכחים, כדאי למגר", מסבירה טרייסי שורן, שכתבה מדריך זוגיות עבור נשים שנבגדו. "המסר הסמוי שאתם מעבירים בשעה כזאת הוא – ' אם האדם הזה לא יכול להיות בן הזוג שלי, אנחנו יכולים להיות ידידים שעושים סקס'. אז זהו, שיש סיבה לכך שאתם כבר אקסים, שמרו על הגבולות שלכם וגם על הכבוד העצמי". 

3. "מי זה בתמונה החדשה שלך"?

ברגע שאתם נתקלים ברשתות החברתיות בתמונה של האקס עם האהבה החדשה שלו/ה, אתם עלולים להתמלא באמוציות קשות במיוחד. 

לפני שאתם נותנים לכעס להשתלט עליכם, קחו פסק זמן ותנשמו עמוק. אם תגיבו בפני האקס על התמונה, בכל דרך שהיא, פשוט תצאו קנאים וסטוקרים. אז עדיף שלא. 

4. "היית חרא של בן זוג"

הו לא, לעולם לא מומלץ לרדת לרמה הזאת. כי לא רק שזה יכול להסלים את המצב לאין שעור, זה גם יוציא אתכם ממש רע... 

"אל תרדו נמוך, ואל תתעכבו על העבר", אומרת מיולה. "איזו מטרה בדיוק הודעה כזאת תשרת, חוץ מלהחמיר את המצב ולקרב אתכם לעבר גירושים (או פרידה) מכוערים ביותר"?

"לומר דברים כמו 'היית חסר ערך' לאקס שלכם זוהי דרך האל חזור", היא מוסיפה, "הודעה כזאת יכולה רק ליצור בלבול, לגרום לצד השני לפקפק בכם, ולפעמים בכלל לשקף את מה שאתם, למעשה, חושבים על עצמכם".

5. "הלוואי ויכולנו לדבר"...

אם אתם באמת צריכים לדבר על מצב היחסים שלכם, אל תעשו זאת באמצעות הודעת טקסט.

יש דברים שקל יותר לומר בכתיבה, וכנראה שלא הייתם מעזים לבטא אותם פנים אל פנים. וזה בדיוק העניין – את הדברים הללו מוטב שלא לומר. אף פעם. 

דיאטה, אופנה, מתכונים ועוד המון דברים מעניינים - עכשיו במדור הלייף סטייל! 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר