5 דברים שתגלו אחרי שתעברו לגור ביחד

אם החלטתם לעשות את אחד הצעדים המשמעותיים בחייכם הזוגיים - יש כמה דברים שחשוב שתדעו

הדברים שתגלו אחרי שתעברו לגור יחד // צילום: gettyimages // הדברים שתגלו אחרי שתעברו לגור יחד

מזל טוב! החלטתם לעבור לגור ביחד! חשבתם על זה, הבשלתם לתוך זה, עשיתם את הבדיקה שזה אכן הזמן הנכון, ואתם מלאי פרפרים לקראת החיים המשותפים שלכם יחד. אז כדי שהחיים לא יתפסו אתכם בהפתעה מוחלטת, רגע לפני שאתם נכנסים יחד לדירה ברגל ימין, כדאי שתקראו את חמשת הדברים האלה מטה, ותהיו הכי מוכנים שאפשר, לקראת הפרק החדש והמדהים בחייכם.

1. חייבים חדר מילוט

אני ובן זוגי גרנו בתל אביב, וכמו כל זוג צעיר, לא היה לנו הרבה כסף, ומצאנו את עצמנו חולקים דירת חדר וחצי, כשלא הייתה באמת הפרדה בין חדר השינה לסלון. אז כשהיינו רבים, מצאתי את עצמי לא פעם ולא פעמיים, נסגרת בחדר האמבטיה או נעמדת בפינה של המטבח בזווית היחידה שאי אפשר לראות אותי מהסלון, כדי לקבל קצת שקט. 

כשגרים יחד, אין דבר חשוב יותר מספייס. כל זוגיות צריכה לפעמים אוויר לנשימה, ופעמים רבות תדמיינו את עצמכם חונקים את בן הזוג ותרצו לברוח לחלל הפרטי שלכם ולהיות עם עצמכם, אחרת עוד תעשו משהו שתתחרטו עליו. 

אל תתנו לזה לתפוס אתכם בהפתעה, כי אין דרך להתחמק מזה. לגור ביחד, עם כל האושר שבעניין, זה צעד שגם חושף, מבליט ומדגיש את כל התכונות שאתם פחות אוהבים, ושסופר יעצבנו אתכם בצד השני. אז תדעו שזה יכול לקרות, ותכינו מבעוד מועד חדר מילוט, נקודה שהיא רק שלכם, מקום אליו אפשר לברוח כשתרצו קצת שקט, גם אם זה אצל אחד השכנים, בבית קפה מתחת לבית או כמוני, בפינה של המטבח בזווית שלא רואים.

2. לאחד מכם יהיה אכפת יותר מניקיון הבית (והוא זה שיסבול יותר)

אני לא רוצה להכליל, אבל אני אכליל כי אחרת בשביל מה התכנסנו: 

ההבנה הגברית בניקיון בסיסית ביותר. הם לא יודעים איך לשטוף את הרצפה, לא שמים לב כשמלוכלך, ערימת הכלים שקופה בעיניהם, החולצה הזאת בכלל לא מקומטת ורק את רואה את ערימת הבגדים שהולכת וגדלה על הכיסא. 

הם לא עושים את זה בכוונה. פשוט פחות אכפת להם, ואם פחות אכפת להם, הם לא ישקיעו ובטח לא יעשו סדר וינקו על דעת עצמם.

מי שאכפת לו, עובד קשה יותר. זה חוק החיים. אל תופתעי לגלות שלא חשוב כמה מבולגן הבית, אם זה תלוי בגבר, הוא תמיד יכול להיות מבולגן אפילו יותר. 

אז משק הבית זה עלייך אחותי. את יכולה להחליט להעלים עין, לשתף פעולה עם הבלאגן, לייצר טבלת מטלות ולחלק תפקידים, רק קחי בחשבון שזה המצב: את האחראית, הכל על כתפייך (היי, אף אחד לא הבטיח שלהיות אישה זה קל). את הרודן בעל כורחך. נעים מאוד.

3. רמות ההגיינה האישית והטיפוח - ילכו ויפחתו

שיערות ברגליים שלא תמיד יש כוח להוריד. שיערות באף שהוא לא שם לב אליהן. שיערות באוזניים שכבר אין לו כוח לשים לב אליהן. פיפי עם דלת פתוחה. שיחה תוך כדי ביקור ממושך בשירותים. גראפסים. פלוצים. לאו דווקא בסדר הזה.

4. הכסף יהפוך לעניין

אתם עומדים לחלוק משק בית משותף. נשמע זקן נכון? אבל אין מה לעשות, ככל שתפנימו את זה מהר יותר, ככה תוכלו להתמודד עם זה טוב יותר. 

נושאים כלכלליים הולכים להיות חלק מנושאי השיחות שלכם. תחלקו ביניכם את תשלום החשבונות, אולי אפילו תפתחו חשבון משותף. תעשו קניות בסופר ביחד, תשימו באחת הפינות בבית קופסה לכל העשרות אגורות שתצברו, בתקווה שיום אחד תוכלו לממן עם זה חופשה בחו"ל (אתם לא), ובעיקר, נשים יקרות, תמצאו את עצמכן צריכות לתת דין וחשבון על הקניות שלכן. אני לא רוצה להיות סטריאוטיפית אבל אין מה לעשות, לרוב אלו הנשים שמפנקות את עצמן בקניות של בגדים, נעליים, אקססוריז, איפור, דברים יפים לבית... אני יכולה להמשיך אם תרצו. וברגע שאתן חולקות בית עם גבר, אז הוא יתחיל לשים לב לקניות שלכן, הוא יתחיל לתהות כמה הדברים עלו, הוא יתחיל לשאול למה אתן צריכות כל כך הרבה דברים, ומהר מאוד תמצאו את עצמכם רבים בגלל זה. הדרך הכי טובה למנוע את המריבות על הכסף, היא לתאם ציפיות. 

כל זוג ומה שמתאים לו, אין כאן נכון ולא נכון, העיקר שתגיעו להסכמה כלשהי, להבנה כללית ולגבולות ששניכם מסכימים עליהם. וגם אם לא תגיעו להסכמה, ותמצאו את עצמכם רבים על זה מדי פעם, תדעו שאתם בחברה טובה. כסף הוא הנושא שזוגות רבים עליו הכי הרבה. צרת רבים חצי נחמה לא?

5. חיי המין שלכם עומדים להשתנות

יום בהיר עוברים לגור ביחד והופ, פתאום סקס הופך להיות הדבר הכי זמין עבורכם. 

בכל רגע נתון כששניכם בבית, זה יכול לקרות ללא אזהרה. לא צריך לתכנן, לא צריך להיות בשקט, לא צריך להתחשב באף אחד אחר. נשמע מושלם נכון? אבל מצד שני... פתאום זה יהפוך לכל כך זמין שזה קצת יאבד מהקסם. המיסתוריות תלך ותפחת, תחושת הכיבוש תלך ותקטן, כי זה כל כך קל להשגה, ורמת האינטמיות תשתנה (ראו סעיף 3), בקיצור – לגור ביחד זה לא רק פאן. צריך לעבוד קצת, חשוב שתשמרו על הגחלת בוערת, אז לפעמים תגידו לא ותשחקו אותה קצת קשים להשגה (כן גברים, גם אתם), תשמרו על מפלס הסקסיות גבוה, תשקיעו בעצמכם, תמשיכו לחזר, להפתיע, לא לקחת כמובן מאליו, ותזכרו לא להרוג את הצד החייתי והמיסתורי של מערכת היחסים שלכם. 

בקיצור, אל תתנו לשגרה לבעוט לכם בתחת. תבעטו אתם בשגרה, ותיהנו כל יום מחדש לגור עם האהבה שלכם והחבר הכי טוב שלכם. 

בהצלחה!

• דיאטה, אופנה, מתכונים ועוד המון דברים מעניינים - עכשיו במדור הלייף סטייל!

• עוד המון כתבות על אהבה ויחסים - כאן! 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר