אורחים לשבת? 9 טיפים לאירוח מרשים ומפתיע

סוף השבוע הוא הזדמנות מצוינת לארח חברים או משפחה • כללים פשוטים לחוויית אירוח מושלמת

לעשות לאורחים את ה"וואוו". טיפים לאירוח // צילום: gettyimages // לעשות לאורחים את ה"וואוו". טיפים לאירוח

יום חמישי בערב הוא זמן מצוין לאירוח באוירה נינוחה. בין אם האורחים שלכם הם חברים קרובים, חברים מהעבודה או קרובי משפחה,  אנחנו תמיד ניצבים מול דילמות של עד כמה להשקיע בערב, ועד כמה ללכת רחוק ולנסות לעשות רושם על האורחים, מבלי לקרוע את הכיס ולהשקיע יותר מידי זמן ומאמץ.

הנה כמה כללים וטיפים לאירוע באוירת קז'ואל, אבל עם הרבה פינוקים וסטייל לכם ולאורחים. כמה קל ופשוט לשדרג את הערב בעזרת כמה אלמנטים, וכך האוירה הופכת להיות מיוחדת וחווייתית, ואפשר להתחיל לחגוג את סוף השבוע כמו שצריך:

1. תאורה

תתפלאו כמה תאורה משמעותית לאירוע. אני ממליץ על תאורה משולבת, בעזרת שימוש בתאורה הקיימת בבית, למשל מנורת עומדת, גופי תאורה שונים, ספוטים לאוירה, וכל תאורה מיוחדת שיש בבית, שיכולה להוסיף לאוירה. אפשר גם להיעזר בסט פמוטים מעניין ולהציב אותו במרכז השולחן, וגם לקשט בנרות נוספים.


סט פמוטים מעניין במרכז השולחן יעשה את העבודה (צילום: artamir)

2. ריחות

ריח הבישולים הוא ריח נפלא, אבל לפעמים יכול להיות חזק מידי ולהעיב על האוירה. כדי לעשות לאורחים אוירה ריחנית ונעימה, אני ממליץ להקפיד על שטיפת הבית לפני הגעת האורחים, תמיד יהיה כיף לאורחים להגיע לבית ריחני ורענן, שעבר ניקיון. בנוסף, אני ממליץ גם להניח איזה ריחן מעוצב בניחוח אלגנטי ועדין.

3. לכל איש יש פליי ליסט

האורחים מגיעים והטלויזיה פתוחה על ערוצי הרדיו או MTV עם מוזיקת פופ מעצבנת, מוכר? כדי להכניס את האורחים לאוירה מתאימה, אני ממליץ על הכנת עשרה פלייליסטים קבועים לאירוח, כל אחד בסגנון שונה ולאנשים שונים, סוג אירוע ואוירה שונה, כך למשל ניתן לעשות פלייליסט של מוסיקת ג'אז ובלוז לאירוח יותר אלגנטי, פלייליסט של קלאסיקות לאירוח לכל הגילאים, פלייליסט של מוסיקת אינדי מגוונת לאוירה צעירה וקולית. את הפלייליסטים יש להכין מבעוד מועד, וכך ברגע המתאים לשלוף ולשים ולהרים את האוירה בדיוק בזמן הנכון. 

4. קוקטייל פותח

תמיד כדאי לקבל את האורחים באוירה שמחה.  המלצה שלי - הכינו קוקטייל פותח, שיחכה לאורחים עם הגעתם. בעונה הזו אני ממליץ על סנגריה חמה, עם הרבה אלכוהול.


קוקטייל פותח תמיד ישמח את האורחים (צילום: Gettyimages)

5. נשנושים ליד האלכוהול

אנשים אוהבים לנשנש, אין מה לעשות. לא משנה כמה אוכל תכינו בארוחה עצמה, מומלץ תמיד לפתוח בנשנוש קטן וקריספי, שיעורר את בלוטות הטעם ואת מצב הרוח. זיתים מושקעים וגבינות מעניינות יעשו את העבודה, אפשר להגיש דגים מעושנים עם קיסמים, ברוסקטות, טוסטונים מפנקים, וכל מה שכיף לכרסם.

6. אל תנסו להיות "מאסטר שף"

בבחירת המנות שאתם מכינים לערב, לכו על מה שפרקטי וישים. מנות שתוכלו להכין בקלות יחסית, ומנות מהירות הכנה, שלא מצריכות הרבה התעסקות. אפשר אפילו להיכנס גוגל ולחפש מנות שזמן ההכנה שלהן לא עולה על 15 דקות. אל תשברו את הראש בניסיון להרשים יותר מידי, כי הדרך מהמנה המושלמת למנה שהאורחים לא נגעו בה, היא קצרה מאוד.


אין מה לעשות, חייבים נשנוש (צילום: gettyimages)

7. לעשות לאורחים את ה"וואוו"

במהלך השנים גיליתי, שלא משנה כמה שעות השקעתי בארוחה עצמה, האורחים תמיד יתלהבו מהדברים שלא חשבתי שישימו לב אליהם - מפיות צבעוניות ומדליקות, זר פרחים או עציצים צבעוניים ואפילו מבית מסודר ומוקפד. השקיעו בנראות של הבית ובאוירה המעוצבת והאסתטית. 

8. כלים חד פעמיים

באופן כללי, אני לא בעד כלים חד פעמיים ולא משנה כמה בלגן זה חוסך, ממליץ להשתמש בצלחות מכובדות וכוסות יין מפנקות. עם זאת, אם כבר החלטתם ללכת על כלים חד פעמיים, אני ממליץ ללכת על סוג טיפה יותר משודרג ולהוסיף עוד כמה שקלים. האמינו לי, האורח ירגיש את ההשקעה ויהנה מהערב הרבה יותר.


האורחים תמיד יתלהבו מהדברים שלא חשבתם שישימו לב אליהם (צילום: gettyimages)

9. ולקינוח - פירות

עזבו אתכם מהדברים המורכבים, לכו על הפשוט. בדרך מהעבודה, עברו אצל הירקן וקנו את הפירות הכי עסיסיים שיש. אחרי שהאורחים יסיימו לאכול, גשו למקרר ובחמש דקות חיתכו פירות טריים עסיסיים בכמה צבעים, הניחו אותם על צלחת שטוחה וגדולה ועצבו לכם מרבד פירות צבעוני. אפשר לפרגן גם במארז גלידת וניל - והרי לכם קינוח מפואר.


במקום להתחכם עם הקינוח - צלחת פירות טריים תעשה את העבודה (צילום: gettyimages)

הכותב, דון "דה גאד", הוא אומן האירוח של סלון האירועים "הקומה הרביעית" 

דיאטה, אופנה, מתכונים ועוד המון דברים מעניינים - עכשיו במדור הלייף סטייל! 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר