ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שלפיה בעלי עסקים יחויבו לשלוח לצרכן מסרון 21 יום לפני סיום עיסקה שנסגרה לתקופה קצובה.
במידה והצעת החוק של ח"כ מירב בן ארי (כולנו) וח"כ יעקב פרי (יש עתיד) תיכנס לתוקף כשלושה חודשים לאחר מכן היא תחול גם על עסקאות קיימות שכבר נעשו לפני הפרסום, ובתנאי שמועד סיום העיסקה הוא לפחות 21 ימים לאחר כניסת החוק לתוקף.
נציגת איגוד לשכות המסחר, עו"ד לירון עצמון, ביקשה לקבוע טווח זמן שבו יתאפשר לבעלי העסקים לשלוח את ההודעות לצרכן והביעה חשש מעומס אם המועד יהיה קבוע. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, דחה את הטענה ואמר כי סטטיסטית אין סיכוי שיהיה עומס, מאחר שלא כל הלקוחות מסיימים את העיסקה באותו היום.
עם זאת, הוועדה קבעה כי במקרים שבהם מועד המשלוח יהיה בשבת או בחג, ההודעה תישלח יום לאחר מכן.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו