יותר ויותר צרכנים תובעים בתי עסק במסגרת בית משפט לתביעות קטנות, כך עולה מדו"ח תביעות קטנות לשנת 2015 של המועצה לצרכנות. המועצה לצרכנות סייעה השנה ל־696 צרכנים בניסוח כתבי תביעה לבית משפט לתביעות קטנות נגד בית העסק שפגע בהם - גידול של יותר מ־20% בהשוואה לשנת 2014. בשנת 2015, כמו גם בשלוש השנים שקדמו לה, תחום המוצרים המיועדים לבית ולגן, בדגש על ענף הריהוט, היה התחום העיקרי שבו סייעה המועצה לצרכנים בניסוח כתב תביעה.
מתוך התביעות שההליך בעניינן הסתיים עד למועד עריכת הדו"ח, 98% הסתיימו לטובת הצרכנים, בין שבמסגרת פשרה בין הצדדים ובין שבהכרעה סופית של בית המשפט. אומדן הסכומים שהוחזרו לצרכנים בשנת 2015 הוא כ־1,150,000 שקלים. מתחילת הפרויקט, במחצית שנת 2012, הוחזרו לצרכנים כ־4 מיליון שקלים. לדברי עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות: "שירות התביעות הקטנות הוא מה'שיניים' של המועצה ואמצעי הרתעה נוסף בפני עסקים שאינם הוגנים ופוגעים בצרכנים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו