עוברים לגור יחד? 5 דברים שחובה לעשות

קודם כל תריבו ריב גדול אחד, אחר כך תטוסו לחו"ל - ורק אז אפשר לעלות שלב ביחסים • קבלו כמה טיפים למעבר בטוח

דברים שצריך לעשות לפני שעוברים לגור יחד // צילום: gettyimages // דברים שצריך לעשות לפני שעוברים לגור יחד

אחחחח כמה כיף זה להיות מאוהבים. פרפרים ממלאים את הבטן, מילות חיבה ממלאות את החדר, חיוכים נזרקים לכל עבר, אי אפשר להוריד את הידיים אחד מהשנייה, רוצים לבלות יחד כל דקה פנויה, וכך עוברים להם הימים (והלילות...) ומתחילה לדגדג המחשבה שאולי הגיע הזמן לעבור לשלב הבא... 

אז, חושבים על הרעיון לגור ביחד? הנושא כבר נזרק לאוויר? או שאתם כבר בכלל עמוק בשלב האריזות? חכו רגע! יש כמה דברים שכדאי מאוד לעשות לפני שעוברים לגור יחד, כדי שההרפתקאה המדהימה לא תתגלה כטעות מרה.

סמנו וי על כל הרשימה, ותוכלו לעבור לגור יחד בלב שלם:

1. לריב ריב ממש גדול

אם עדיין לא רבתם את הריב הגדול הראשון שלכם, יש לכך כמה סיבות:

א. אתם עדיין לא מספיק זמן ביחד (אז אולי כדאי לחכות קצת לפני שאתם הולכים לבחור ספה).

ב. אתם פאסיביים-אגרסיביים ומבפנים את ממש ממש כועסים (אולי כדאי לדבר על הדברים עם הפסיכולוג שלכם).

ג. אתם ערוממיים למדיי והצלחתם בינתיים להתחמק מהפיצוץ הגדול (אבל הוא יגיע, הו, הוא יגיע. וכדאי מאוד שתגלו איך הצד השני מתנהג במקרים כאלה לפני שתעברו למגורים משותפים, אחרת מהר מאוד תמצאו את עצמכם רבים מי יקח איתו את הספה שקניתם יחד).

2. לפגוש את ההורים 

לכולנו יש עבר. ולכולנו יש משפחה. שני דברים שבזכותם אנחנו מי שאנחנו.

משפחה זה מצב נתון וכדאי מאוד לדעת לאן נכנסים ומי הנפשות הפועלות לפני שעוברים לגור עם הפרטנר שלכם. כמו שאומר משפט סיני עתיק: "כשעוברים לגור עם מישהו, עוברים לגור עם ההרגלים שלו מהבית" (סתם, המצאתי את המשפט הזה עכשיו).

ההיכרות עם ההורים מאוד עוזרת להכיר גם את הפרטנר שאתם נמצאים איתו. אפשר ללמוד עליו כל כך הרבה, על התרבות, ההתנהגות, הדעות, איך הוא מתייחס למשפחה, ומהם מאזני הכוחות. זה לא אמור להשפיע לרגע על ההחלטה שלכם לגור ביחד, אבל להכיר את הסביבה המשפחתית של הפרטנר זה שלב חשוב בדרך לזוגיות מוצלחת והרמונית.

ובלי קשר, נראה לכם שאתם עוברים לגור עם מישהו בלי שפגשתם את ההורים? קצת נימוסים, מה נסגר אתכם?!

3. לטוס לחו"ל יחד

אחד המבחנים החשובים של זוגיות הוא מבחן החופשה בחו"ל. הנסיעה יחד, רק שניכם למקום רחוק, תלמד אתכם כל כך הרבה אחד על השניה. 

כשאנחנו בחופשה בחו"ל אנחנו מתנהגים אחרת. תכונות חדשות מופיעות, הרגלים נסתרים מתגלים, אנחנו רגועים יותר או לחוצים יותר, פתאום רוצים דברים שונים, או רבים כל הזמן, וכלום לא מסתדר, ואתם מבינים שאחרי כמה ימים רצופים יחד אתם בכלל לא סובלים אחד את השנייה, או שבחו"ל הוא מתנהג בדיוק כמו אבא שלו (שכבר הכרת בעקבות הסעיף הקודם) או שהיא תתגלה כקונטרול פריק מהגיהנום. ואולי לא, אולי הכי תיהנו בעולם. אבל איך תדעו אם לא תסעו? 

לכו תבקשו מהבוס ימי חופש. תגידו לו שאני שלחתי אתכם.

4. להסתדר עם החברים 

כי אתם הולכים לראות אותם המון. 

הבנות יגיעו לערב סושי, הבנים יתנחלו בערבי כדורגל (או הפוך, אני לא רוצה לייצר כאן סטיגמות), לפעמים תשכחו לעדכן אחד את השנייה שהזמנתם חברים והם פתאום יופיעו על הספה, ובאופן כללי, ברגע שעוברים לגור יחד מבלים יותר יחד ורואים יותר חברים אחד של השני ונכנסים יותר לעומק של החיים של השני. אז כדאי מאוד שתאהבו, או לפחות תחבבו, או אפילו רק תסתדרו עם החברים. אם כן, יהיה לכם פשוט כיף וזה יעשה לכם טוב ותהנו יותר אחד מהשנייה, ואושר ועושר עד עצם היום הזה, ואם לא, תצטרכו הרבה סבלנות, ואורך רוח, ועצבים מברזל וזה לא נשמע לי כיף בכלל.

5. להיות בטוחים

המעבר לגור ביחד הוא צעד גדול. אם זה מצליח זה מדהים, אבל אם לא, זו כבר חבילה שהרבה יותר קשה וכואב לפרק. אז חכו רגע. תחשבו עם עצמכם, אל תמהרו להחליט שום דבר, אל תקבלו החלטה מתוך לחץ או פחד. לכם, וגם לפרטנר, מגיע שתעשו את זה ממקום אמיתי. ספקות זה בסדר ולגיטימי, אל תתנו להן להפחיד אתכם. פשוט תהיו קשובים לעצמכם, כנים עם עצמכם, לכו עם הלב, אבל גם לשכל מותר להתערב לפעמים. ואז, אם אתם בטוחים, גם אם לא סימנתם וי על כל הרשימה – לכו על זה. ואתם יודעים מה, גם אם בסוף זה לא יצליח, זה יהיה שווה את החוויה.

דיאטה, אופנה, מתכונים ועוד המון דברים מעניינים - עכשיו במדור הלייף סטייל! 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר