בזוגיות? 6 החלטות חשובות לשנה החדשה

לנסות דברים חדשים, לאהוב את עצמנו יותר וכמובן - לא ללכת לישון כועסים • החומרים מהם עשויה האהבה

החלטות חשובות לשנה החדשה // צילום: gettyimages // החלטות חשובות לשנה החדשה

תקופות של שינויים ומעברים הן תמיד זמן טוב לקבלת החלטות שונות לחיים. בעולם מקובל לבצע בדק בית וקביעת מטרות ויעדים לעתיד, לקראת התחלפותן של שנים אזרחיות. כמובן שאפשר לעשות זאת גם בימי הולדת, ראש השנה העברי, יום נישואין וכל תאריך משמעותי אחר עבורכם. לקראת שנת 2016 המתקרבת, אסף עבורכם הסקסולוג ד"ר דניאל דריי את שש ההחלטות החשובות ביותר לזוגיות ומיניות טובות יותר בשנה הקרובה. 

1. לא ללכת לישון כועסים

אין ספק שזאת אחת העצות המפורסמות ביותר בתחום הזוגיות ועם זאת, בלהט הרגע כולנו שוכחים מהכלל הזה. כמו שמציינים את תחילת השנה בנשיקה, מתוך האמונה שמה שאדם עושה בערב השנה החדשה יעצב את האופן שבו תיראה השנה כולה, כך גם מה שאנחנו עושים בערב של כל יום רגיל, עשוי להשפיע על אופייה של הזוגיות בהמשך. חשוב מאד, גם אם מאוד עייפים, מאוד כועסים או אפילו שניהם, לסיים את הריב ואת היום בצורה שבה אתם רוצים שהזוגיות שלכם תמשיך. לא חייבים ליישר את כל ההדורים לפני שהולכים לישון. לפעמים זה אפילו בלתי אפשרי. אבל הציעו מנחת פיוס – אם אתם רגילים לתת נשיקת לילה טוב, עשו זאת גם אם אתם כועסים. תנו חיבוק או יד במיטה. אמרו "אני אוהב/ת אותך" גם אם אתם נשמעים פחות כנים מבדרך כלל. פתחו את הדלת ליום מוצלח יותר מחר. 

2. לאהוב את עצמנו יותר 

כולנו רוצים שיאהבו אותנו, אך שוכחים שהשלב הראשון בדרך להגשמתה של מטרה זו הוא קודם כל לאהוב את עצמנו. השנה, נקפיד ללמוד ולהעריך את עצמנו יותר. נאהב את הגוף שלנו במקום לחפש בו פגמים ונעשה אהבה באור ולא בחושך. נוותר על קשרים שבהם לא מעריכים אותנו או מזלזלים בנו ונדרוש יחס ראוי. נשקיע במה שעושה לנו טוב מתוך ידיעה שכשטוב לנו, טוב גם לכל האנשים שסביבנו. אם צריך, נחליט להשתפר – ללמוד, להתחטב, לטפל בדורש טיפול – אבל לא מתוך תיעוב עצמי או ניסיון לרצות אחרים, אלא מתוך הבנה שזה מה שאנחנו רוצים וצריכים עבור עצמנו. 

3. להיפתח לדברים חדשים 

זוכרים את ההתרגשות שליוותה כל התנסות חדשה בתחילת מערכת היחסים שלכם? את הצחקוקים, הפאשלות והחוויות שעיצבו את מי שאתם כזוג? אפשר לשחזר את כולם גם אחרי שנים של זוגיות, כי השנה מחליטים לנסות דברים חדשים! קונים ספר של תנוחות מין ומנסים אחת חדשה בכל שבוע; בוחרים יחד אביזר מין חדש (או ראשון); קובעים יעד לקיים יחסים בכל חדר בבית (ולמי שאין הרבה חדרים אין תירוצים – אפשר גם על הספה, השטיח ומכונת הכביסה), יוזמים סקס מחוץ לבית ועוד. גם אם אינכם בזוגיות, אל תפסחו על החלטה זו. גם אתם יכולים לנסות אפיקים חדשים, החל מאתרי היכרויות שעוד לא ביקרתם בהם וכלה בהצטרפות לחוגים או פעילויות שבהם יש סיכוי להכיר אנשים חדשים. 

דיאטה, אופנה, מתכונים ועוד המון דברים מעניינים - עכשיו במדור הלייף סטייל! 

4. להפסיק להרגיש אשמים

השנה לא ניקח על עצמנו את האחריות לכל מה שלא מצליח במיטה או בזוגיות, אלא נלמד שזה בסדר לחשוב על עצמנו ועל הצרכים שלנו ולפעול להגשמתם, גם אם משמעות הדבר היא להצביע על מגרעותיו של הפרטנר שלנו ולדרוש ממנו להשתנות. מותר לנו לרצות יותר סקס ומותר גם להגיד לא לפעמים. מותר לבקש שיפנקו אותנו, שיעזרו לנו להגשים פנטזיות וגם שיתחשבו בהעדפות שלנו. מותר לחשוב על עצמנו ומותר לקבל, בלי לחוש אשמה או חובה להחזיר.

5. להיות יותר ספונטניים 

הסיסמה "שגרה זה רע" לא בהכרח נכונה תמיד, אבל אין ספק שיציאה מהשגרה זה טוב. לא חייבים להוציא לפועל תוכניות גרנדיוזיות בסגנון נסיעות לחו"ל וטיסות בכדור פורח (אף כי אם אפשר, למה לא?). מספיק להחליט שהערב נוסעים למדבר לראות כוכבים; משאירים את הילדים אצל סבתא וגונבים כמה שעות של ביחד ללא הפרעות; אורזים פיקניק ביום יפה במקום לאכול בבית - כל זוג בהתאם למה שמתאים לו ולאורח החיים שלו. העיקר - לגוון, לשנות, לחוות דברים חדשים יחד ולא להיתקע במה שמוכר ו"בטוח". 

6. לא לשמור בבטן 

השנה, שימו לעצמכם למטרה לשוחח יותר זה עם זה. רבים מתאפקים עוד ועוד ונמנעים להעלות דברים שמפריעים להם בזוגיות מחשש לעימות, אבל בדרך צוברים תסכולים וכעסים שקשה מאוד להשתחרר מהם. השנה לימדו לדבר בפתיחות על מה שמפריע לכם והקפידו להקשיב ולכבד את טענותיו של הצד השני. אפשר לקבוע ערב דייט קבוע שמיועד גם למטרה זו ויוצר מסגרת זמן ומקום ברורה לשיחה או להיעזר באיש מקצוע בעת הצורך. 

מאחל לכולכם שנה אזרחית טובה ומלאת אהבה!

הכותב, ד"ר דניאל דריי, הוא רופא סקסולוג, מטפל מיני וזוגי ומנהל האתר תורת היחסים.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר