צילום: יהושע יוסף // בגרות במתמטיקה. "מצמצמים את מרחב ההתלבטות"

משרד החינוך מציג: רשת ביטחון לתלמידי 5 יח"ל במתמטיקה

תלמידים שייכשלו בבחינת הבגרות השנייה יקבלו תוספת נקודות ויהיו זכאים ל-4 יח"ל במקום 3 יח"ל • המטרה: לאפשר למתלבטים לבחור ב-5 יח"ל במקום להתפשר על 4 יח"ל

משרד החינוך יציע החל ממועד הבגרויות בקיץ הקרוב "רשת ביטחון" לתלמידים שנכשלו בבחינת הבגרות במתמטיקה ברמה של 5 יח"ל, שתאפשר זכאות לבגרות ברמת 4 יח"ל. 

המטרה היא לאפשר לתלמידים להתמיד בלימודי 5 יח"ל, אחרי שבעבר אלו נרתעו מלימודים מוגברים במקצוע זה. זאת, מתוך החשש שיצליחו בבחינה הראשונה (806) וייכשלו בבחינה השנייה (807), שעשויה להוביל לזכאות רק ברמת 3 יח"ל.  

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק  

המסלול ל-5 יח"ל במתמטיקה כולל שני שאלוני בחינה: שאלון 806 (לכיתות י"א), אשר מקנה זכאות ל-3 יח"ל במידה והתלמיד קיבל ציון עובר, ושאלון 807 (לכיתות י"ב) המהווה השלמה ל-5 יח"ל. מנתוני משרד החינוך עולה כי מדי שנה מתקשים כ-15% מהתלמידים (כ-1,500 תלמידים) לסיים את המסלול בציון עובר (מעל 55), וחלקם נכשלים בשאלון 807.

"רשת הביטחון" תיושם בצורה שתאפשר לתלמיד שלא השיג ציון עובר ב-5 יח"ל (בשקלול שתי הבחינות והציון הסופי), לקבל תוספת של 20 נקודות ובכך לעבור את הבחינה ב-4 יח"ל. סיוע זה יבטיח עבורו כרטיס כניסה לעולם המדעים באקדמיה. הסיוע פונה בעיקר לתלמידים שמתלבטים בין 5 יח"ל ל-4 יח"ל ובוחרים "לרדת" ל-4 יח"ל מתוך שיקולי כדאיות ודאגה לעתידם.

ה"רשת" תופעל רק במידה והתלמיד קיבל בשקלול של שתי הבחינות והציון הסופי ציון נמוך מ-55. במקרה זה, במידה וציון הבחינה של התלמיד בשאלון 807 נע בטווח הציונים 35-54,  הוא ייהנה מרשת ביטחון של תוספת 20 נקודות בציון הבחינה, שתבטיח לו ציון עובר וזכאות ל-4 יח"ל. במידה והתלמיד יקבל ציון נמוך מ-35, רשת הביטחון לא תופעל ובמקרה זה הוא יהיו זכאי ל-3 יח"ל בלבד.

שר החינוך, נפתלי בנט, מסר: "אני רואה מול עיני תלמיד שיוצא מבית הספר כשבצרור המפתחות שלו לעתיד יש יותר מפתחות שפותחים יותר דלתות. המסר שלנו הוא פשוט: אנחנו נלחמים על כל תלמיד– ומצמצמים את מרחב ההתלבטות בין ארבע יחידות לחמש יחידות – וזה עובד". 

נרית כץ, המפמ"רית למתמטיקה במשרד החינוך, הדגישה כי הצוות המקצועי שבחן את הנושא מצא כי תלמיד שקיבל ציון 40 בשאלון 807 שקול לתלמיד שקיבל ציון 60 בשאלון 805 של 4 יח"ל, שכן רמת הבחינה קשה יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו