סוכל ניסיון חיסול עברייני בקריית גת

שני חשודים נעצרו לאחר שנמלטו מהזירה והשליכו מטען רב עוצמה שהיה דרוך • הניסיון קשור ככל הנראה למאבקים בין משפחות הפשע דומרני ואבוטבול

המטען שנתפס בקריית גת // צילום: דוברות המשטרה // המטען שנתפס בקריית גת

בלשי וחוקרי היחידה המרכזית של משטרת מרחב לכיש סיכלו ניסיון חיסול באמצעות מטען רב עוצמה שלו היה מתפוצץ עלול היה לפגוע ברבים. מחר יוגש כתב אישום נגד ירין גרנובסקי ואודי פרג', הקשורים לארגונו של שלום דומרני, שנעצרו לאחר שהמשטרה עלתה על עקבותיהם ובדרך המילוט השליכו את המטען לצד הכביש.

תחילת החקירה בערב ה-24 באוקטובר עת התפוצץ ברחוב משעולי התש"ח מטען ברכב בו ישבו מתן טלקר ואושרי רחמים, המוכרים למשטרה. הראשון נפצע קשה ועדיין מאושפז. במשטרה גילו שמי שהיה אמור להיות ברכב ואליו כוון המטען, הוא בעצם מיכאל בן אמו המקורב לשלום דומרני, שהוא ומשפחתו בסכסוך ישן עם משפחת אבוטבול שאחד מראשיה ניצל מניסיון התנקשות בשנת 2011  - ניסיון ששוייך לאנשי דומרני ובן אמו. על פי המודיעין המשטרתי, משפחת אבוטובל משתפת מעת לעת פעולה עם האחים שלמה, שהם יריביו המרים של דומרני.

צילום: חדשות לפני כולם

מזה חודשיים מנהלים חוקרי מרחב לכיש חקירה ואיסוף תשתית ראייתית נגד מניחי המטען שהתפוצץ באוקטובר. התפנית הגיעה לפני קצת יותר משבועיים, אז התקבל מידע לפיו אנשים המקושרים לדומרני עתידים להוציא לפועל הפעלת מטען רב עוצמה במטרה לחסל את אחד מראשי משפחת אבוטבול, אותו אחד שניצל לפני שנים מחיסול. 

הבלשים התחילו במעקב, ואכן ב-10 לדצמבר זיהו שני חשודים שהם בעצם חוליית החיסול. במעקב אחרי החשודים התגלה כי השניים הצטיידו במטען רב עוצמה, המורכב מחצי קילו חומר נפץ צה"לי תקני אליו הוצמד רימון רסס, שנגנבו מצה"ל במטרה לחזק את עוצמת הפיצוץ ואת עוצמת הפגיעה.

ניסיון החיסול של מתן טלקר ואושרי רחמים באוקטובר

הבלשים זיהו את השניים כשהם עוקבים בנסיעה אחר יעד החיסול ומתכוונים להצמיד את המטען לרכבו על ידי התקרבות לרכב והצמדתו תוך כדי נסיעה באמצעות מגנט. במקום התפתח מרדף שבמהלכו נמלטו החשודים מחוץ לקריית גת, תוך שהם מנגחים בניידת משטרה ומנסים לדרוס שוטרים. 

בשלב מסוים מחוץ לעיר השליכו החשודים את המטען לכביש ובהמשך נטשו את הרכב באחד הישובים ונעלמו. החבלנים ניטרלו את המטען ועל פי גורם משטרתי בכיר "מדובר במטען שלו היה מתפוצץ הרסס שלו לא רק היה גורם נזק לרכב לקורבן המיועד אלא לסביבה ברדיוס גבוה מה שהיה מביא לפגיעה בלא מעט עוברי אורח". המטען שהושלך היה דרוך ומוכן להפעלה.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק  

כעבור פחות מיממה איתרו השוטרים דירת מסתור בבאר שבע בה התחבאו השניים ועצרו אותם. גרנובסקי נעצר לפני כחודש, בחשד למעורבות ברצח שלום שלמה שהוא ראש הארגון המסוכסך עם דומרני, אך שוחרר מחוסר ראיות.

על פי המשטרה, כנגד שני החשודים נאספה תשתית ראייתית מספקת להגשת כתב אישום ומחר (חמישי) הוא יוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בגין עבירות של ניסיון רצח, הובלת אמל"ח, סיכון חיי אדם ושימוש ברכב ללא רשות. השניים מכחישים את טענות המשטרה. 

זהו הסיכול ה-17 של ימ"ר לכיש במסגרת חקירות ניסיונות החיסול של הכנופיות היריבות בערי לכיש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר