בואינג ארבעה כיווני אוויר

יצרני מטוסי הנוסעים יעשו הכל כדי להמשיך לחדש לנו את חווית הטיסה • האם זוהי הבשורה הבאה בתחום התעופה האזרחית?

שדרוג משמעותי לחלון הזעיר. סקיי-דק // צילום: טוויטר // שדרוג משמעותי לחלון הזעיר. סקיי-דק

עזבו לואו-קוסט, החידוש הבא בעולם התעופה האזרחית הוא כנראה הדבר הטוב ביותר שקרה למטוסי הנוסעים מאז הדיוטי-פרי, והוא כבר כאן. חברת WindSpeed השיקה (בינתיים רק בסרטון הדמיה) את הדבר שבקרוב כולנו נעמוד אליו בתור, מלבד השירותים במטוס. אם עד עכשיו הטסים במטוסי הנוסעים רצו לראות קצת שמיים, הם היו צריכים להסתפק בחלון הצר שבצדי המטוס, בהנחה והם זכו לשבת ליד אחד כזה.

המצאה פשוטה אך מהפכנית מאיימת להפוך לאטרקציה בפני עצמה – SkyDeck, חלון פנורמי שמותקן על גג המטוס. "המצאנו את הסקיי-דק כדי להרוג את הזמן בטיסות ארוכות" אומר מנכ"ל ווין-ספיד, שאקיל חוסיין, "בטיסות ארוכות אנחנו תקועים בתוך מה שבעיקרון, הוא פחית, והקשר היחיד שלנו לעולם החיצוני הוא החלונות הזעירים האלו".

הסקיי-דק מורכב ממעלית קטנה ובה שני מושבים המותקנים בירכתי מטוס נוסעים בסדר גודל של כמעט כל בואינג היום. המעלית עולה עד לגג המטוס, שם מותקנת חופה אווירודינמית זהה לזו המותקנת במטוסי קרב. בתא הנוסעים שלט מיוחד המאפשר סיבוב של 360 מעלות של המושבים, על מנת שהנוסעים יוכלו ליהנות מהנוף במלואו. 

שדרוג משמעותי לחלון הזעיר. סקיי דק // צילום: טוויטר
שדרוג משמעותי לחלון הזעיר. סקיי דק // צילום: טוויטר

שדרוג משמעותי לחלון הזעיר. סקיי דק // צילום: טוויטר

ההמצאה כבר הוצגה במספר תערוכות תעופה, ועוררה סקרנות מצד שתי ענקיות התעופה – איירבס ובואינג. אך הדרך לנוף מושלם עוד רחוק: נכון לרגע זה, המחיר של המערכת נע בין 8 ל-25 מיליון דולר, תלוי כמה מושבים מותקנים במערכת. כמו כן, מרגע קבלת ההזמנה ועד לרגע התקנתה על המטוס, נדרשים 18 חודשים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר