ניסיון פיגוע במערת המכפלה - המחבל נורה

מחבל ניסה לבצע פיגוע דקירה במערת המכפלה - נורה וחוסל • מוקדם יותר נפצע קשה חייל בפיגוע בענון והוא פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים • הוא נותח ומצבו מוגדר קשה אך יציב

זירת האירוע // צילום: מחלקת ביטחון חברון // זירת האירוע

אחר הצהריים (שני) מחבל ניסה לדקור חייל סמוך בכניסה למערכת המכפלה בחברון. כוח צה"ל ירה במחבל, יוסוף מוחמד סעד אל-אטרש, בן 19 תושב חברון, ופצע אותו אנושות. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים שערי צדק שם נקבע מותו. אין נפגעים בקרב כוחותינו.

 

 

מוקדם יותר נפצע חייל כבן 19 פצעים קשים בפיגוע דקירה בצומת בית ענון שבאזור קריית ארבע. צוותי רפואה פינו אותו לבית החולים שערי צדק. מבית החולים נמסר כי החייל נותח בהצלחה והועבר לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ. מצבו קשה אך יציב.

 

המחבל, ראיד גראדאת, בן 22 מהכפר סעיר, נורה ונהרג.

פאראמדיק מד"א אהרון אדלר סיפר: "הפצוע תקשר איתנו בדרך וכשהגענו לבי"ח, הצוות הרפואי שהיה ערוך במקום העביר אותו במהירות לחדר ניתוח".

 

מח"ט יהודה, אל"ם יריב בן עזרא ומג"ד צבר, סא"ל קובי בראל בזירת הפיגוע סמוך למערת המכפלה, חברון // צילום: דובר צה"ל

 

 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

 

אתמול בערב נדקר אהד הרץ, בן 25 מפתח תקווה, ונפצע בינוני, בפיגוע דקירה בצומת אריאל שבשומרון.

הרץ סיפר כי המחבל תקף אותו בזמן שהיה עם הגב אליו. "נאבקתי בו בכל כוחי. לא חשבתי על פחד ולא חשבתי רק על לנסות להציל את החיים שלי. היו עוד אנשים בתחנה, ביניהם שתי בנות צעירות - חשבתי עליהם". הוא הוסיף כי הוא שמח שהצליח להיאבק במחבל, "עם זאת, אני מצטער מאוד שלא הספקתי לחסל אותו. המחבל היה פחדן מאוד. הוא דקר אותי שוב ושוב ארבע פעמים, בחזה, נפלתי על הרצפה, התעשתתי  וקמתי - הוא פשוט נבהל וברח״.

מוקדם יותר בוצע ניסיון פיגוע במחסום צלבנית שבחברון. צעירה פלשתינית, בת 17, עוררה את חשדם של לוחמי משמר הגבול סמוך למערת המכפלה והתבקשה להזדהות. לפתע שלפה הפלשתינית סכין והתקרבה אל הלוחמים תוך כדי צעקות. הלוחמים ביצעו ירי מדויק ומאוחר יותר נקבע מותה של המחבלת.

לפני כן נפצע גבר ישראלי כבן 58  מדקירות בכביש 60, לאחר שאבנים יודו לעבר רכבו. הפצוע הצליח לירות במחבל שנמלט מהמקום. מצבו הוגדר בינוני.

 

בהכנת הידיעה השתתפה אפרת פורשרטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר