מדענים: פיצה משפיעה בדיוק כמו סמים

מחקר שנערך בארה"ב גילה כי בגבינה ישנו חומר, המשפיע על התמכרות - ממש כמו הסמים הקשים ביותר • ומה עם חלב?

פיצה. המאכל האהוב מתגלה כמזיק ממש כמו סמים קשים // צילום: לירון אלמוג // פיצה. המאכל האהוב מתגלה כמזיק ממש כמו סמים קשים

לאחר קריאת שורות אלו, תחשבו פעמיים אם לאכול את הפיצה שאתם כל כך אוהבים. מצד שני, תוצאות המחקר הזה יוכיחו שיש תשובה לשאלה – מדוע אנחנו מתקשים להגיד לא לעוד משולש. מדענים טוענים שגבינה היא ממכרת בדיוק כמו סמים, זאת בשל חומר כימי הנקרא קזאין שנמצא במוצרי חלב. הקזאין יכול לגרום להפעלה של תאים במוח האחראים על התמכרות. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

מחקר שנערך באוניברסיטת מישיגן, ארה"ב, בחן אילו מוצרים יכולים להיות מוגדרים "הסמים של עולם האוכל". החוקרים גילו כי פיצה היא אחד המאכלים הממכרים ביותר, בעיקר בשל תוספות הגבינה הנכבדות.

ד"ר ניל ברנרד, חבר בוועדת הרפואה המונעת בארה"ב, אמר כי החומר קזאין "מתפרק בעת עיכול וגורם לקולטנים הקשורים בהתמכרות במוח לפעול." חלק מהמדענים מאמינים כי ההשפעה של גבינה היא כל כך חזקה, עד אשר הגדירו אותה "כקראק (סם קשה) חלבי".  

גם חלב כל כך מסוכן? 

עד כה הוזכרה הגבינה כממכרת מאוד, לכן מתבקשת השאלה – האם חלב, שנחשב בריא וחשוב לתזונה, הוא מסוכן כמו סמים בדיוק כמו הגבינה? התשובה יכולה להרגיע – בחלב יש כמות קטנה מאוד של קזאין. על פי המחקר, בחצי קילו של גבינה יש כמות קזאין השווה ל-4.5 ק"ג חלב. לכן, אדם שצורך כמויות גבוהות של חלב, יכול לחוש את אותן ההשפעות כמו בגבינה. 

על פי מחקר שנערך באוניברסיטת אילינוי, אדם ממוצע אוכל כ-15 ק"ג גבינה, דבר המוכיח את רמת ההתמכרות. המחקר שנערך בנושא חשוב ביותר מכיוון שהוא מגלה מזונות מסוימים, שיכולים לגרום להשמנה בשל ההתמכרות. המחקר תורם באופן ניכר למלחמה של העולם נגד אחת המחלות הקשות ביותר איתו מתמודד עולם הרפואה – השמנה.

    

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר