כנראה שלפעמים תחביבים יכולים לעלות ביוקר. כך גילה אחמד מוחמד, תושב טקסס בן 14, שאוהב להרכיב דברים ולתקן מוצרי חשמל. מוחמד הגיע לבית הספר שלו עם שעון שהכין בבית כדי להציג אותו ולהתגאות בפני מוריו.
במקום לקבל טפיחה על השכם ממוריו, מוחמד נעצר. בית הספר הזמין כוחות משטרה לאחר שנחשד כי התלמיד הביא עמו פצצה לבית הספר - ולא שעון שהרכיב בבית. התלמיד המוכשר הובל באזיקים למעצר קטינים ואי לכך גם פיספס פגישה של מועצת התלמידים בה הוא חבר. במקום להיות מוצג בפני צוות המורים, השעון המאולתר ממתין כעת בחדר הראיות בתחנת המשטרה המקומית ואף ייתכן ויוגש נגד מוחמד הצעיר כתב אישום על הרכבת מטען דמה. עם זה, במשטרה מבהירים כי התלמיד הצעיר הבהיר לכל מי שרק ביקש לשמוע כי מדובר בשעון ותו לא.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
בינתיים מוחמד מושעה מבית הספר, אביו כועס והמועצה ליחסים אמריקנים-איסלאמיים מוחה שוב על איסלאמופוביה. הוריו של מוחמד טוענים כי הוא נעצר רק בשל שמו.
"כאן בבית הספר, אף אחד מהמורים לא יודע מה אני עושה", אמר מוחמד חובב מלאכת היד והרובוטיקה. וסיפר כי בשל כך הוא ניסה להרשים את מוריו באמצעות השעון המדובר.
הופתע מהתגובות
לתלמיד המוכשר לקח רק 20 דקות להרכיב את השעון. לדבריו, הוא הציג אותו בפני המורה להנדסה, אך לא קיבל את התגובה לה ציפה. המורה אמר לו שזה "מאוד נחמד", והציע לו שלא להראות את זה למורים אחרים.
לאחר מכן, בשיעור אנגלית, השעון שהוחבא בתוך שקית צפצף. מוחמד הציג את השעון למורה שהחרימה אותו לאחר שטענה כי הוא נראה כמו פצצה. לאחר כמה שיעורים הגיע שוטר שעצר את מוחמד.
רק בחקירת המשטרה הבין התלמיד הצעיר כי שקית מלאה בחוטים, לוחות חשמל וצג של שעון עלולה לעורר חשד כשמדובר בתלמיד כהה עור בשם אחמד מוחמד.
השוטרים חקרו את מוחמד לגבי בניית ה"פצצה". למרות ניסיונותיו של מוחמד להבהיר כי מדובר בשעון, השוטרים עדיין מאמינים כי מוחמד לא סיפר להם את הסיפור המלא.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו