תחרות על הפנים: שוק מוצרי הטיפוח והאיפור הוא אחד השווקים המצליחים ביותר בישראל ומגלגל כיום כ־2 מיליארד שקלים, לא פחות. אז - כמה זה עולה לנו להישאר מטופחות?
נשים רבות בישראל אוהבות להתאפר, בין שביומיום ובין שלאירועים מיוחדים. עבור רבות מהן, מראה מטופח הוא ממש ערך עליון. המשקיעות יקפידו על כל פרט, עד לרמת מדבקת היהלום האחרונה על הבנייה של הציפורן, ואחרות יעקבו בעניין אחרי כניסתם של מוצרי איפור וטיפוח חדשים לשוק, ישתתפו בהדרכות, יקראו בלוגים ואף יצפו באדיקות בסרטוני הדרכה ברשת, שיראו להן מהי הדרך הנכונה לשרטט את האייליינר המושלם.
מבחינת מותגי האיפור והטיפוח העומדים לרשותנו בארץ, אנחנו מסודרות. סניפי הפרפורמריות מציעים את המותגים הכי נחשקים - ממותגי הביניים הוותיקים והאהובים כגון לוריאל, רבלון ומייבלין, דרך פופה, קליניק וג'ייד ועד מאק, אסתי לאודר, שאנל, דיור ומותגי פרימיום אחרים.
שחקנית מפתיעה
בעקבות עליית המודעות ליוקר המחיה והתחזקותה של מהפכת המחירים בארץ, נכנסו שחקנים בעלי אופי שונה לשוק מותגי האיפור והטיפוח בארץ, שחקנים המספקים מוצרים באיכות טובה ובמחירים נוחים ולעיתים אף ממש נמוכים. מותגים כגון סקרה ורשת ביוטי קייר מציעים מוצרי איפור בסיסיים במחירים נמוכים משמעותית ממחירי מותגי איפור אחרים - מקומיים או בינלאומיים, ומספקים את נישת הלואו־קוסט הכה נדרשת בארץ.

בינואר השנה נכנס לשוק הקוסמטיקה בארץ שחקן לואו־קוסט נוסף, שמפיח רוח חדשה בתחום: מותג האיפור והטיפוח הבינלאומי אסנס (Essence), המיובא לישרל מגרמניה על ידי חברת לילית קוסמטיקה. איכותם של מוצרי אסנס אינה נופלת מזו של מותגים מקומיים ובינלאומיים אחרים. הם מיועדים לנערות ולנשים צעירות - נישה שבאופן מפתיע נותרה פרוצה שנים רבות בארץ, ומחירם נע בין 5 שקלים ל־22 שקלים למוצר היקר ביותר.

"השקת אסנס היתה אחת ההשקות המוצלחות בשנים האחרונות והביאה לכניסה של קהל צעיר יותר לרשת", מספרת הרצליה אשכנזי, מנהלת שיווק וסחר קוסמטיקה ברשת סופר־פארם, "נערות קיבלו את המותג בהתלהבות רבה, ומבחינתנו זה רווח נקי".
לדברי אשכנזי, לצד העלייה במכירות מותגי הלואו־קוסט, חלה גם עלייה במכירות מותגי היוקרה דוגמת שאנל וקלרינס.

גם ענקית האופנה H&M תשווק בעתיד הקרוב בסניפים בישראל קו מוצרי איפור ששמו Fashion For Your Face במחירים נוחים לכל כיס, שיכיל מגוון רחב של פריטי טיפוח ואיפור בשיתוף מעצבי על - ממש כמו קו האופנה של המותג.
כדי להקל את ההיכרות עם מגוון המותגים והמחירים, ריכזנו טבלת השוואה של מותגי הטיפוח והאיפור המוכרים והפופולריים ביותר. כל המחירים המצוינים הם לאחר ההנחות השונות ולמוצר אחד, הזול ביותר מבין המוצרים שנבדקו.

צילומים: אפרת אשל, מוטי פישביין, רוני ינקוביץ