בשורה לבעלי אופנועים וקטנועים: שר האוצר משה כחלון חתם אתמול על צו להפחתת המס על רכבים דו־גלגליים ותלת־גלגליים.
כרגע הצו הוא בהוראת שעה שתיבחן בעתיד, ואם לא יתגלו בעיות - ההוראה תהפוך קבועה.
במסגרת הרפורמה בוטלה ההבחנה בין אופנועים וקטנועים, ונוספו דרגות זיכוי חדשות לרכבים בעלי מערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS). כמו כן, מס הקנייה על רכב תלת־גלגלי עם שני גלגלים מקדימה הופחת ב־3,000 שקלים. עלות הייצור של רכב זה גבוהה משמעותית מזו של רכב דו־גלגלי דומה לו, ולכן מתן ההטבה במס יביא למיסוי שאינו נותן העדפה לאחד מן הכלים.
עוד עולה מהרפורמה כי בשיעור מס 40%, סכום ההפחתה יהיה 610 שקלים, בשיעור מס 50% - 1,000 שקלים, ב־60% - 1,400 שקלים וב־70% - 1,700 שקלים.
שיעורי המס הקודמים עמדו על 40% על כל סוגי הקטנועים ועל אופנועים עד 125 סמ"ק. המס על אופנועים מעל 125 סמ"ק עמד על 72%. שיעורי המס החדשים יהיו: נפח מנוע עד 500 סמ"ק - 70%-40% (בהתאם להספק), נפח מנוע בין 501-800 סמ"ק - 50%-70% (בהתאם להספק) ועל רכבים דו־גלגליים בעלי נפח מנוע מעל 800 סמ"ק - 70%.
יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו־גלגלי באיגוד לשכות המסחר, טל ברנר־דרורי, מסרה כי "האיגוד ילמד את הרפורמה ואת השלכותיה בימים הקרובים", וכי לדעת האיגוד "כבר עכשיו יש צורך, לאור העומסים התחבורתיים הכבדים בגוש דן, להפחית המיסוי של הכלים המשמשים לפתרון תעבורתי, עירוני ופרברי שהספקם עד 25KW, ולהעמידו על שיעור נמוך מ־40%".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו