לאחר עיכוב של כ-20 דקות, ככל הנראה בשל אדם שהתחבא במתחם הגשר, פוצץ אתמול (שישי) בבוקר גשר מעריב. שר התחבורה, ישראל כץ, לחץ על מתג ההפעלה ותוך שניות - הגשר נפל לקרקע. נראה כי הפיצוץ קרה כמתוכנן ובלי אירועים חריגים.
מזמור הפקות | מזמור הפקות
שר התחבורה, ישראל כץ, לחץ על מתג ההפעלה של מנגנון פיצוץ הגשר. "העיר תל אביב ידעה בעבר פיצוצים כואבים, שגבו מחיר כבד. הפיצוץ הזה מסמל תקווה והתחדשות", אמר השר כץ. הוא הוסיף כי הוא "מקווה ומשוכנע שהלחיצה הזו עכשיו, שהיא קשה ולא פשוטה, אחרי קרוב לשישים שנה של תוכניות שלא הוגשמו, תקל עלינו את החיים בעיר הזו, ובמדינה אחר כך".
סביר להניח שהידיעה להלן היא אחת האחרונות שתקראו על גשר מעריב. הגשר הוותיק שהוקם ב־1976 כבר אינו עמנו. שר התחבורה ישראל כץ "לחץ על הכפתור", ו־28 ק"ג חומר נפץ שהוטמנו בעמודי הגשר הובילו לקריסתו באפקט דומינו בתוך כ־5 שניות בודדות.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
לאחר מכן יחלו החברות המבצעות את העבודות להקמת תחנת קרליבך של הרכבת הקלה לפנות את ההריסות, מתוך מטרה לסיים כמה שיותר מהר את הפינוי לפני יום ראשון הקרוב.
הפיצוץ אמור היה להתבצע באמצעות חומרי נפץ מסוג סי 4 שהונחו בעמודים המחזיקים את הגשר על ידי אנשי חברת תמר וחברת קראדי. מטרת הפיצוץ היא לגרום לקריסתו באפקט "דומינו", כאשר בעצם יקרסו העמודים והגשר עצמו ינחת לרצפה. כדי למנוע זליגה לצדדים או מעוף של רסיסי בטון, הונחו לאורך כל צידי הגשר שכבות מיגון. כמו כן שעה קודם לכן תיפסק זרימת החשמל לכל האזור סביבו.

השר כץ לוחץ על המתג // צילום: קוקו
קהל הסקרנים שהגיע לצפות במחזה היה אמור להתמקם במרחק של כמה עשרות מטרים מהפיצוץ, כאשר לא פחות מ־400 שוטרים מאבטחים את האזור. ליתר ביטחון, מסוק משטרתי אף היה אמור לחוג מעל הסקרנים.
לאחר הפיצוץ ייכנסו לשטח משאיות פינוי העפר והבטון והמטרה כאמור לעבוד ברצף ולפנות כמה שיותר מההריסות במהלך הימים הקרובים. לאחר פינוי ההריסות יחלו החפירות לבניית התחנה התת־קרקעית הגדולה.

כך זה נראה אחרי, ממבט הציפור // צילום: גדעון מרקוביץ'
נזכיר כי בעקבות ההריסה הצפויה נחסמו לתנועה ביום רביעי אחר הצהריים רבים מהרחובות באזור, ובהם מנחם בגין־הרכבת לכיוון צפון (כולל נתיב התחבורה הציבורית); רחוב מנחם בגין־החשמונאים לכיוון דרום (כולל נתיב התחבורה הציבורית); רחוב מנחם בגין־דוד חכמי ועוד. תחבורה ציבורית העוברת בדרך בגין (שישה קווי אוטובוס של חברת דן) הופנתה לרחוב המסגר.

היה גשר? // צילום: גדעון מרקוביץ'
כך או כך, זו כנראה ההזדמנות האחרונה להיזכר על מה בעצם כל המהומה. הגשר השתרע על פני 358 מטר, רוחבו היה שמונה מטרים, וגובהו המירבי עמד על 4.60 מטרים, והוא נשען על 14 נציבים מקבילים מבטון. בינתיים, בעלי העסקים ממשיכים במחאתם נגד עבודות הרכבת הקלה, וכמה מהם אף הפגינו אתמול באזור. שר הכלכלה אריה דרעי מתכוון להיפגש בשבוע הבא עם סוחרים ובעלי עסקים קטנים באזור גשר מעריב ושאר הרחובות שייסגרו עקב בניית הרכבת הקלה, על מנת לשמוע את מצוקותיהם. בכוונת השר דרעי להקים באזור העבודות לשכה שאליה יוכלו להגיע הסוחרים ובעלי העסקים ולקבל בה שירות ומענה.
השר דרעי אמר אתמול כי "לא יכול להיות שהסוחרים באזור ירוצו בין עיריית תל אביב למשרד התחבורה ונת"ע, ולא יהיה להם מענה. משרד הכלכלה בראשותי יהיה הכתובת שלהם".
שלומי דיאז, יהודה שלזינגר, זאב קליין, אבי כהן, חזי שטרנליכט"בחור של שקט, של טבע": החל מסע ההלוויה של החטוף החלל אוהד יהלומי
"מקבלי ההחלטות הם גברים, אולי בגלל זה אנחנו במצב הזה": מנכ"ליות בכירות מדברות
פרסומת | החזר על טיסה שבוטלה
בהשתתפות זמרים ובני משפחות חטופים: עצרת "שרים יחד לשובם" בכיכר החטופים
אלי-ה כהן חזר הביתה והניף חולצה של אלון אהל: "יש משימה חשובה - להחזיר את כולם"