חוכמת הבייגלה: אריזת 400 גר' הכילה 266 גר' בלבד

רציתם לטבול בייגלה בקוטג'? • הצרכן י' שקל ומצא: אריזות בייגל בייגל שקלו האחת ב־10% יותר מהמובטח, והאחרת בכשליש פחות • יוניליוור: הנושא בבדיקה

הצרכן י': "כשגיליתי את הנתונים, נדהמתי" // צילום: גדעון מרקוביץ' // הצרכן י': "כשגיליתי את הנתונים, נדהמתי"

אחרי סערת המשקל החסר בקוטג' של תנובה, מגיע תורה של חברת בייגל בייגל. י' מיפו רכש שתי חבילות בייגל בייגל (בבעלות יוניליוור), שמיניות גדולות ללא מלח 400 גרם, וחש שחבילה אחת קלה מדי לעומת האחרת. הצרכן ביקש מהקופאית בסופר שוק ביפו לשקול את האריזות וגילה כי תחושתו היתה נכונה: אריזה אחת הכילה 440 גרם והאחרת 265 גרם. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

כלומר, אריזה אחת הכילה 10% יותר מהמובטח בעוד החבילה הנוספת הכילה כשליש (33.5%) פחות מהמובטח לצרכן על גבי האריזה. גם בבדיקה שאנו ביצענו למוצרים התבררו תוצאות דומות: משקל אריזה אחת עמד על 438 גרם ושל האריזה האחרת על 266 גרם. יש לציין כי וידאנו שהאריזה סגורה הרמטית. 

את י' הנתונים האלו הרגיזו מאוד. "כשקונים מוצר בסופר של מותג ידוע, אף אחד לא מעלה על הדעת לבדוק את החברה ולשקול מוצר ארוז. כשגיליתי שהאריזה מכילה שליש פחות מהמובטח, נדהמתי. אני שואל את עצמי אם מעתה ואילך אני צריך לשקול כל מוצר שאני קונה".

י' המשיך ואמר: "בעקבות המקרה אני גם שואל את עצמי אם אני יכול לבטוח בחברות בנושאים אחרים ולא רק בנושאי משקל של אריזות, למשל בנוגע להיגיינה וחומרי הגלם".

בנוגע לחבילה שמשקלה התגלה כגבוה מ־400 גרם אמר י' כי "למשקל מדויק יש חשיבות מעבר לכסף, ולכן גם משקל יתר עלול להיות חמור באותה מידה. למשל, אנשים ששומרים על המשקל, חולי סוכרת ואחרים שנדרשים לשמור על רמת הסוכר, קלוריות או ערך תזונתי אחר, והם סומכים על המשקל".  

מחברת יוניליוור נמסר בתגובה: "אנו מפעילים בקרות איכות קפדניות ומחמירות בעת הייצור בכל הקשור לאיכות המוצרים ומשקלם".

לדבריהם, "כחלק אינטגרלי מתהליך הייצור, מוצרי החברה נשקלים באופן קבוע ומבוקר, ואריזות הנמצאות במשקל שאינו תקין אינן אמורות להיות משווקות לצרכנים.  

"בעקבות הפנייה שקיבלנו, אנו מבצעים כעת בדיקות מקיפות בקווי הייצור, במחסני החברה ובמוצרים הנמצאים על מדפי רשתות השיווק ופועלים במרץ כדי לאתר אם קיימת תקלה. אם צרכן מזהה חוסר משקל באריזה סגורה הרמטית, אנו מבקשים ממנו לפנות אל שירות הצרכנים שלנו". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר