תביעה ייצוגית נגד ד"ר דב קליין

בעקבות תחקיר "ישראל היום" הוגשה תביעה ייצוגית כנגד הפלסטיקאי הבכיר ששיתף אחים בניתוחים

ד"ר דב קליין. שכח לדווח? // צילום: יהושוע יוסף // ד"ר דב קליין. שכח לדווח?

תחקיר "ישראל היום" שחשף כי מנתח פלסטיקאי בכיר שיתף, בניגוד לחוק, אחים ואחיות בפרוצדורות כירורגיות רגישות ממשיך להכות גלים. בעקבות התחקיר, שפורסם במוסף "שישבת", הוגשה השבוע תביעה ייצוגית כנגד המנתח הפלסטי דב קליין ונגד המרכז הרפואי רמת אביב.

כתב התביעה מפרט כי המנותחים לא יודעו על הפרוצדורה הזו והנזק הפוטנציאלי שיכל להיגרם להם כתוצאה מכך. התביעה עדיין לא אושרה על ידי בית המשפט וטרם הוגש כתב הגנה. 

צילום: דורון פרסאוד מגישה: ליטל שמש איפור: מירב דרזי מאירי

עוד נמצא כי מדובר היה בתופעה רחבה ולא במקרה בודד. לפחות עשרים רופאים נוספים, חלקם מבכירי הרופאים בישראל בניהם גם כירורגים, אף אוזן גרון, עיניים ועוד נהגו לשתף בפעולות הניתוח, אחים ואחיות, בדרגות ואופנים שונים. מדובר בניתוחים פרטיים שהתקיימו במרכזים רפואיים שונים בגוש דן. התופעה הזו מתרחשת על פני שנים רבות ואלפי עד עשרות אלפי ישראליים עברו ניתוחים כאלה, מבלי ידיעתם. משרד הבריאות מעולם לא הכשיר את הפרקטיקה הזו ולכן איש לא יידע את המטופלים על כך, לא לפני ולא אחרי הניתוח.

ד"ר קליין והמרכז הרפואי "רמת דוד" דוחים את הטענות נגדם וטוענים שמדובר בטענות שקריות, בעיקר הטענה שהאחים והאחיות הושארו לבצע את הפרוצדורות הכירורגיות לבדם בחדרי הניתוחים. 

בשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות כי הוא מקים וועדת בדיקה בה יהיו חברים שני כירורגים פלסטיקאים בכירים וגם אחות או אח מחדר ניתוח ותפקידם יהיה לבדוק את הפרקטיקה שנוצרה כאן מתחת לראדאר, מתחת להוראות ולחוק. יחד עם זאת, קיים צורך להקים וועדת בדיקה נוספת מול משרד הבריאות עצמו היות ותלונות ומידע על התופעה הזו הגיעו במשך עשור למשרד ולמרות זאת לא בוצעה כל פעולה משמעותית לא כדי להגן על המטופלים או לחילופין להגדיר מקצוע של אח או אחות מנתח, דבר שקיים בחלק מהעולם המערבי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר