סקר TGI שהתפרסם אתמול מצביע על התחזקות בשיעור החשיפה לעיתון "ישראל היום". הישג זה מתעצם לנוכח העובדה כי בחציון הראשון של שנת 2015 ישנה ירידה בקריאת עיתונים יומיים, כאשר שיעור החשיפה הכללי לעיתונות הכתובה ביום חול ממוצע עומד על 58.3% בתקופה ינואר־יוני 2015, לעומת 59.9% בתקופה יולי־דצמבר 2014.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
ברמה חצי־שנתית כמו גם ברמה שנתית, העיתון "ישראל היום" ממשיך להוביל כעיתון היומי הנקרא ביותר בישראל, בפער מובהק של 5.3% בהשוואה ל"ידיעות אחרונות".
לראשונה בתולדותיו, שיעור החשיפה של "ישראל היום" ביום חול ממוצע בחציון הראשון של שנת 2015 חצה את רף ה־40% ועומד על 40.8%. נתון זה משקף עלייה בשיעור של כ־5% מהחציון הקודם לעומת ירידה של העיתון המתחרה.
מעיון בנתוני הסקר עולה עוד כי "מעריב השבוע" זוכה ל־4.2% חשיפה ביום חול, החינמון "פוסט" שומר על יציבות, למרות ירידה קלה של 0.2% אל מול החציון הקודם, ו"הארץ" יורד בשיעור של כ־20% לכדי 4.6% - ככל הנראה, הנתון הנמוך אי־פעם לעיתון.
מהדורות סוף השבוע
שיעור החשיפה לעיתון "ישראל היום" בגיליון סוף שבוע עלה באופן מובהק מ־34.0% ביולי־דצמבר 2014 ל־36.9% בינואר־יוני 2015. נתון זה משקף עלייה בשיעור של כ־8.5%. באותה התקופה רשם "ידיעות אחרונות" ירידה בשיעור של כ־3%, כך שכיום אין פער מובהק סטטיסטית בין שיעורי החשיפה למהדורות סוף השבוע של שני העיתונים. נתוני הסקר מצביעים כי "מעריב סופשבוע" ו"הארץ" עומדים על 5.9% חשיפה כל אחד.
ציפי קורן, מנכ"ל העיתון, מסרה כי "העם אמר את דברו. 'ישראל היום' הפך לעיתון הנקרא ביותר במדינת ישראל. אנו לא נחים לרגע. הנהלת העיתון ועובדיו חדורי מוטיבציה להמשיך ולהוביל את העיתון תוך יצירתיות ונאמנות על מנת לספק לקוראינו הנאמנים תקשורת הוגנת, איכותית ומאתגרת".
נתוני הסקר משקפים את ההובלה של "ישראל היום" לאורך זמן ומקבעים אותו כעיתון הנקרא ביותר במדינת ישראל. על פי ה־TGI, המתבסס על מדגם מייצג המשקף אוכלוסייה של 4.18 מיליון נפש, העיתון "ישראל היום" נקרא על ידי כ־1.7 מיליון ישראלים. הישג זה הוא חסר תקדים, לאור כמות העותקים הגדולה שמפיץ "ידיעות אחרונות" בחינם, הן במהדורת אמצע שבוע והן במהדורת סוף השבוע.
בגיזרת העיתונות הכלכלית הזירה מתחממת כאשר "גלובס" יורד לעומת החציון הקודם בחשיפה בשיעורים של 14% ו־10% במהדורות אמצע שבוע וסוף השבוע, בהתאמה. גם "דה מרקר" יורד בשיעור דומה של 14%, ורק "כלכליסט" מתחזק ועולה לכדי 11.4% בחציון זה.
סקר TGI הוא מאגר שבוחן מגוון רב של נושאים שונים בנוסף לפרק המדיה, כולל שאלות רבות בנושא התקשורת הכללית, צריכת מוצרים וסגנון חיים. הסקר נערך בקרב מדגם של כ־2,500 בוגרים בני 18 ויותר, על בסיס חצי שנתי ומשקף, כאמור, אוכלוסייה של 4.182 מיליון נפש.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו