אישום נגד אבוטבול: עקר את עיניו של משה הדס

הפרקליטות הגישה כתב אישום חמור בגין רצח נגד העבריין הבכיר • מקורבו העיד: "הוא רצח את משה הדס" • היום, פרקליטים, המייצגים חשודים בפרשה 512, ייחקרו

צילום: גדעון מרקוביץ' // אסי אבוטבול

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום לבית המשפט המחוזי מרכז, כתב אישום נגד אסי אבוטבול בגין רצח משה הדס בשנת 2000, חטיפתו ופציעתו של אבי ימין ב-2001 וניסיון רצח של אדם נוסף באותה שנה באמצעות מטען חבלה. לאבוטבול מיוחסות עבירות של רצח בכוונה תחילה, ניסיון רצח ופציעה באמצעות נשק קר, והפרקליטות מבקשת במקביל לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו מועד תחילת משפטו טרם נקבע.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עוה"ד אילה אורן והילה כהן, יחד עם עו"ד ניסים מירום מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), נאמר כי בתקופה הרלוונטית לאישום פעלו אבוטבול ובני משפחתו לביסוס שליטתם בעסקים שונים באזור השרון ובנתניה בפרט. בשנת 2000 השתחרר משה הדס ממאסר ממושך בכלא, וניסה לבסס את שליטתו בעסקים בנתניה. 

הדבר גרם למתח רב, אך סמוי, בינו לבין הדס. מחשש לדחיקת מעמדו, קירב אבוטבול את הדס אליו, תוך שהוא מבלה עימו רבות בקפה קינמון בעיר ורוכש עבורו בגדים. לפי האישום, בשלב מסוים החליט אבוטבול לרצוח את הדס. הוא עשה זאת באופן שאינו ידוע למאשימה, ואחר כך טמן את גופתו במקום שאינו ידוע במטרה לטשטש את ביצוע הרצח ולהעלים ראיות בדבר מעורבותו בביצועו. 

העלים את הגופה

בהמשך יצר לעצמו לכאורה אליבי כוזב ואף הורה לאדם ששימש לו אליבי כביכול לשקר בנושא אם ייחקר. למחרת, נפגש אבוטבול עם א"א, מקורבם ואיש אמונם של אבוטבול ומשפחתו באותם שנים, והודה בפניו שרצח את הדס ועקר את עיניו. כן ביקש ממנו לסייע ביצירת מצג כוזב שהדס עוד חי.

באישום השני צויין, כי אבי ימין, שהיה חברם של אבוטבול ואחיו פרנסואה, התרברב לאחר הרצח, בין היתר בפני א"א, שהוא סייע לאבוטבול בהזזת גופתו של הדס. באחד הימים, לאחר שהוכה על ידי פרנסואה, ביקש ימין מא"א ליישר את ההדורים ביניהם. לבקשתו של ימין, פנה א"א לפרנסואה על- מנת לפייסו והזכיר לו כי ימין הוא חברם ואף סייע לאסי אחיו בהזזת גופת הדס. 

לשמע הדברים הגיב פרנסואה בכעס, וקשר קשר יחד עם אחיו אסי לחטוף, לדקור ולסחוט את ימין. הם הסיעו אותו ברכב לחורשה מבודדת ליד שכונת פולג, שם אסי דקר את ימין עם סכין במקומות שונים בגוף ואילו פרנסואה היכה אותו במוט במשך דקות ארוכות. אחר כך דרשו ממנו 100 אלף שקל ושחררו אותו.

באישום השלישי בכתב האישום נאמר כי,  אסי אבוטבול החליט לרצוח את א"א, נוכח סירובו לסייע לו ליצור מצג כוזב שמשה הדס עוד חי. ב-19.7.01 טמן אבוטבול בעצמו, או באמצעות מי מטעמו, בפח מיחזור נייר מטען חבלה שהורכב מחומר נפץ בעל תכונות מרסקות, ברגים, מסמרים ומוליך חשמלי. 

אבוטבול הציע לא"א לנסוע ברכב ה-BMW שלו ונתן לו את המפתחות. משלחץ א"א על שלט פתיחת דלתות הרכב הופעל המטען והתפוצץ בעוצמה רבה. א"א נפצע קשות וגופו החל לבעור. חבריו שעברו במקום כיבו את האש ופינו אותו לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם. לאחר שעבר החייאה ואושפז, שוחרר מבית החולים. כתוצאה מהפיצוץ נפצע קלות עובר אורח שהיה במקום, ניזוקו מספר כלי רכב שעמדו בסמוך למקום והתנפצו חלונות של בתים סמוכים.

אבוטבול, המרצה 13 שנות מאסר, נעצר לחקירה בפרשה זו בחודש מאי, בשבוע שעבר הוגשה נגדו הצהרת תובע וכעת תוגש טיוטת כתב האישום וייקבע מועד תחילת משפטו. הוא יואשם, בין היתר, בעבירות של מעורבות ברצח ובעבירות אלימות נוספות. אבוטבול מכחיש את כל הנטען על ידי החוקרים.

פרקליטי העבריינים מגיעים לחדר החקירות

שני פרקליטים, המייצגים חשודים בפרשה 512, יגיעו היום למשרדי ימ"ר תל אביב לתשאול באשר לשיבוש מהלכי חקירה בזמן חקירת הפרשה שהתנהלה על ידי היאחב"ל. 

עורכי הדין יתושאלו ותיגבה מהם עדות, ועל פי התשובות שיינתנו על ידיהם יחליטו החוקרים אם לפתוח גם בחקירה באזהרה. השניים הוזמנו לתשאול לאחר שהפרקליטות נתנה אתמול למשטרה אישור לכך.

ההחלטה לזמן את השניים דווקא עתה היא מאחר שהשבוע הוגשו כתבי אישום נגד 20 מעורבים בפרשה 512, ובהם העבריינים יצחק אברג'יל, אחיו מאיר אברג'יל, אבי רוחן, מוטי חסין, ריקו שירזי ובכירים נוספים בעולם התחתון. חלק מכתבי האישום ייחסו לנאשמים מקרי רצח, ניסיונות רצח, עבירות סמים ועוד. 

במשטרה התייחסו לפרסומים בעניין, ומסרו כי "בהמשך לפניות אודות פרסום הנוגע לחקירה מתוכננת לכאורה, של חשודים כאלה ואחרים במסגרת פרשה 512, נבקש להבהיר כי אין בכוונתנו בשום אופן לאשר או להכחיש פרסומים הנוגעים לפרטי חקירה מתנהלת, לא כל שכן לכוונות עתידיות בעניינה. נדגיש כי פרסומים שאינם מבוססים על הודעות דוברות רשמיות של חטיבת דובר המשטרה, הינם על דעת המפרסם ובאחריותו הבלעדית". 

בהכנת הכתבה השתתפו אבי כהן ואיציק סבן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר