אושר: חדר כושר - בלי אישור רפואי

קל יותר, מסוכן יותר? • השרים אישרו: מתאמנים יוכלו להצטרף לחדר הכושר בלי אישור רופא • במקום זה ימלאו שאלון • המטרה: להגדיל את מספר המתאמנים

"החוק הנוכחי מונע מאנשים רבים לעסוק בפעילות גופנית" \ צילום: GettyImages // "החוק הנוכחי מונע מאנשים רבים לעסוק בפעילות גופנית"

המטרה: העלאת מספר המתאמנים בחדר הכושר. ועדת השרים לחקיקה אישרה אתמול את הצעת החוק שיזמה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, שמבטלת את החובה להציג אישור רפואי עם ההרשמה לחדר הכושר.

כיום קובע החוק כי מכון כושר יכול לקבל מתאמן רק אחרי שהביא תעודה מרופא, המאשרת את כשירותו הרפואית להתאמן. הצעת החוק החדשה תאפשר להתאמן במכון על בסיס מילוי שאלון רפואי והצהרה בלבד, בנוסח שייקבע על ידי שרת התרבות והספורט, המאשרים כי הוא אינו סובל מבעיות רפואיות העלולות לסכנו בשעת אימון.

עם זאת, כדי להגן על בריאותם של המתאמנים - במקרים שבהם יעלה מהצהרת הבריאות כי המתאמן סובל מבעיה רפואית שעלולה לסכנו בשעת האימון, יהיה עליו להציג תעודה רפואית שבה הרופא מאשר כי אימון בחדר הכושר אינו מהווה סיכון לבריאותו. הצעת החוק מסתמכת בין השאר על עמדת משרד הבריאות, שהמליץ לבטל את חובת הבדיקה הרפואית ולהמירה במילוי הצהרה. כמו כן, מבדיקה שערך מנהל הספורט במשרד, לא נמצאה מדינה שבה יש להציג אישור רופא כתנאי להשתתפות בפעילות בחדרי כושר.

רגב הדגישה כי "אחד היעדים שהצבתי עם כניסתי לתפקיד הוא להגדיל משמעותית את מספר העוסקים בספורט ולהנגיש אותו לכלל הציבור. הניסיון מוכיח כי החובה להציג אישורים רפואיים מונע מקהל רחב להתאמן במכונים. הצעת החוק שאושרה נועדה להנגיש לציבור הרחב את הפעילות במכוני הכושר ובכך להגדיל באופן משמעותי את מספר האנשים שמבצעים פעילות גופנית ולסייע בשמירה על בריאותו של הציבור". ראש מינהל הספורט, ד"ר אורי שפר, הוסיף: "הניסיון שהצטבר מוכיח כי החוק הנוכחי מונע מאנשים רבים לעסוק בפעילות גופנית וזאת בלי שהוכח כי תעודות רפואיות מהוות כלי סינון מתאים. יתרה מכך, הנזק העלול להיגרם מאי קיום פעילות גופנית רב מהתועלת בביצוע הבדיקות ואישור רופא".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר