וארוחת הבוקר הטובה ביותר היא...

אין יותר מפנק מלפתוח את היום בארוחת בוקר ישראלית • יצאנו לבדוק מי מגיש מיץ סחוט במקום, מי מוכן להתגמש ולבוא לקראתנו, מי לא גובה על תוספות ומי הכי יקר • הבחירה שלנו: קפה לנדוור

צילום: לירון אלמוג // ארוחת הבוקר של לנדוור

אחת המנות האהובות והפופולריות ביותר בבתי הקפה היא ארוחת הבוקר. אנחנו אוהבים לשבת בבית הקפה, לשתות קפה איכותי או מיץ סחוט, לאכול לחמניות ולחמים ומטבלים שונים, ובשורה התחתונה: הביצים הן רק התירוץ. מבדיקה שערכנו ב־10 רשתות הקפה הגדולות בישראל עולה כי מחיר ארוחת בוקר ליחיד נע בין 54 ל־63 שקלים. זה בהחלט גבוה כשמדובר רק בארוחת בוקר - בייחוד שבהרבה מקרים מדובר רק במחיר התחלתי ועל כל תוספת תיאלצו להוסיף עוד כמה שקלים.

מביקור ב־10 רשתות בתי הקפה כלקוחות סמויים עולה כי יש רשתות שמתגמשות מאוד לנוכח בקשות הלקוחות - הרבה פעמים ללא תוספת מחיר, אבל יש הרבה מקומות שדרשו תוספת כמעט על כל פרמטר שביקשנו.

לנדוור

מחיר: 58 ש' (יחיד), 109 ש' (זוגי)

שורה תחתונה: בלנדוור הבינו איך יוצאים מהקופסה.

לנדוור // צילום: לירון אלמוג

מתברר שלמרות התמחור הגבוה ברשתות לא ממש מרוצים. לדברי אחד מבעלי רשתות הקפה, "ארוחת בוקר ברשתות היא אחד המוצרים שהרווחיות עליו הכי נמוכה, ועדיין הלקוחות מקבלים המון דברים: מטבלים, מאפים איכותיים, לחם איכותי, קפה, מיץ תפוזים סחוט, ולזה מתווספות הוצאות של שכר עובדים, תוספות וכו'. חלק מהתוספות הן בתשלום וחלק לא. התוספת בתשלום היא רק לחביתות. זה הופך את הארוחה לגבולית ולא ממש משתלמת, ומצד שני אנחנו צריכים למכור במחיר אטרקטיבי  של המבורגר ובירה. צריך להבין שרוב הלקוחות מבקשים עוד לחם ועוד סלטים וחשוב להם שיהיה ריפיל - הם לא רוצים שהארוחה תיגמר".

בביקור שערכנו ברשתות בתי הקפה בדקנו מה מגישים לנו, את איכות המנה, הנדיבות, הטריות, האסתטיות וצורת ההגשה, וכמובן את המחיר.  כמו כן, בדקנו את מחירי התוספות השונות ואילו רשתות מציעות בארוחת הבוקר מיץ תפוזים סחוט במקום.

רולדין

מחיר: 56 ש' (יחיד), 104 ש' (זוגי)

מה קיבלנו? ביצים לבחירה, סלט אבוקדו עם ביצה, גבינת שמנת, גבינה בולגרית, סלק חי, זיתים וסלט טונה, סלט קצוץ, קונפיטורה, 3 פרוסות לחם, מיני קרואסון ולחמנייה קטנה. מיץ התפוזים לא נסחט במקום. 

גמישות: תוספת לחביתה תעלה 3 ש', המרת המיץ לשתייה קלה תעלה 3 ש', החלפת החלב בחלב סויה תעלה שקל. הגדלת כוס הקפה ללא תוספת. 

טעמנו: החביתה היתה טעימה, וכך גם הממרחים. הגמישות טעונת שיפור.

שורה תחתונה: ארוחה טעימה, חבל שלא סוחטים את המיץ במקום.

רולדין // צילום: לירון אלמוג 

מקס ברנר

מחיר: 59 ש' (יחיד), 109 ש' (זוגי)

מה קיבלנו? ביצים לבחירה, סלט ירקות, שוקולד למריחה, ריבת תאנים, פטה חצילים, גבינה עם פסטו, סלט טונה, גבינת לבנה, מוזלי עם שוקולד, חמאה וארבע לחמניות קטנות. בשתייה קיבלנו כוס קפה ומיץ, שלא נסחט במקום.

גמישות: תוספות לחביתה יעלו 5-3 ש' (פטריות יעלו 3 ש', גבינת פטה 5 ש'). המרת המיץ לשתייה קלה, הגדלת הקפה והחלפה לחלב סויה ללא תוספת תשלום. 

טעמנו: החביתה היתה טעימה, אבל הסלט וסלט הטונה היו תפלים. ציפינו למיץ סחוט במקום. 

שורה תחתונה: ממקס ברנר ציפינו להשראה "שוקולדית" יותר.

מקס ברנר // צילום: לירון אלמוג

קפה קפה

מחיר: 59 ש' (יחיד), 108 ש' (זוגי)

מה קיבלנו? ביצים לבחירה, סלט טונה, טחינה, אבוקדו, ריבה, גבינת שמנת, טפנד זיתים, איולי פלפלים וסלט ירקות. לחם דגנים בגודל של ג'בטה. מיץ התפוזים לא נסחט במקום (של חברת סחוט), אבל מיץ הגזר כן.

גמישות: תוספות לחביתה יעלו 3 ש' וכך גם המרת המיץ לשתייה קלה והגדלת כוס הקפה. החלפת החלב בחלב סויה ללא תוספת תשלום. 

טעמנו: החביתה היתה טעימה, הממרחים מגוונים וטעימים. החיסרון הוא רמת הגמישות הנמוכה.

שורה תחתונה: ארוחת בוקר קלילה. 

קפה קפה // צילום: לירון אלמוג

קפה נטו

מחיר: 59 ש' (יחיד), 109 ש' (זוגי)

מה קיבלנו? ביצים לבחירה, 2 עלי גפן, גבינת שמנת, לבנה, סלט טונה, טחינה ירוקה, ריבה, סלט ערבי או ירוק וחמאה. לחם לבחירה: לחמון שאור, ג'בטה לבנה, מחמצת כפרי, לחם ללא גלוטן. מיץ התפוזים סחוט במקום.

גמישות: תוספות לחביתה יעלו 3 ש'. חביתות מיוחדות יעלו 6-9 ש'. המרה לשתייה קלה, הגדלת כוס הקפה והחלפת החלב בחלב סויה ללא תוספת תשלום.

טעמנו: הזמנו לחם שאור וקיבלנו כיכר לחם יפה. אהבנו את מיץ התפוזים שנסחט עבורנו במקום וקיבלנו כוס גדולה. כמו כן, רמת הגמישות היתה גבוהה עבור אפשרויות ההחלפה שהצגנו. 

שורה תחתונה: ארוחת בוקר טובה ורמת גמישות גבוהה.

קפה נטו // צילום: לירון אלמוג

קפה ג'ו

מחיר: 58 ש' (יחיד), 104 ש' (זוגי)

מה קיבלנו? ביצים לבחירה, סלט טונה, גבינת פטה, שמנת, ריבת תות, אבוקדו, זיתים, חמאה וארבע פרוסות לחם. מיץ התפוזים לא נסחט במקום (של חברת סחוט).

גמישות: תוספת לחביתה והמרת המיץ לשתייה קלה יעלו 3 ש'. הגדלת הקפה והמרה לחלב סויה ללא תוספת תשלום.

טעמנו: ארוחה סטנדרטית. החביתה היתה טעימה, המיץ היה סביר אבל ציפינו לקבל מיץ סחוט במקום וכן לקבל ממרחים יותר מגוונים ומזמינים.

שורה תחתונה: מעט מאכזב. במחיר הזה ציפינו ליותר.

קפה ג'ו // צילום: לירון אלמוג

אילן'ס

מחיר: 54 ש' (יחיד), 102 ש' (זוגי)

מה קיבלנו? ביצים לבחירה, סלט ירקות, סלט אבוקדו, גבינת שמנת, טונה, זיתים, חמאה, כיכר לחם, מיץ פריגת וכוס קפה. 

גמישות: מיץ סחוט יעלה עוד 5 ש', וכך גם המרת המיץ לשתייה קלה. החביתה מגיעה עם שתי תוספות ללא תשלום. הגדלת הקפה או החלפה לחלב סויה ללא תוספת תשלום.

טעמנו: החביתה היתה דקה מדי ושומנית מדי לטעמנו. המטבלים סטנדרטיים. אהבנו ששידרגו את הקפה הטעים ללא תוספת תשלום, וששתי התוספות לחביתה הוצעו גם כן ללא תוספת. לא אהבנו שצריך להוסיף 5 ש' על מיץ סחוט או על שתייה מוגזת, אך מצד שני במחיר הזה הארוחה משתווה לארוחות האחרות - וגם מקבלים שתי תוספות לחביתה.

שורה תחתונה: ארוחה סבירה, אבל סטנדרטית מדי.

אילן'ס // צילום: לירון אלמוג

ארקפה

מחיר: 56 ש' (יחיד), 104 ש' (זוגי)

מה קיבלנו? ביצים לבחירה, אבוקדו, סלט טונה, ריבה, גבינת לבנה, גבינת פטה, סלט ירקות עם שרי ונבטים, חמאה איכותית, זיתים, מיני קרואסון שקדים, מאפה קינמון, כיכר לחם דגנים קטנה, מיץ תפוזים סחוט במקום וקפה. יש אופציה גם למיץ גזר סחוט.

גמישות: תוספות לחביתה יעלו 5-3 ש'; המרת המיץ לשתייה קלה תעלה 5 ש'; הגדלת כוס הקפה תעלה 3 ש'. החלפת החלב לחלב סויה ללא תוספת תשלום.

טעמנו: החביתה היתה טעימה מאוד, הלחם טעים וטרי, הסלט היה טרי ומתובל היטב בלימון. המטבלים עשויים במקום. אהבנו את הטוויסט של המאפים המתוקים והטעימים.  

שורה תחתונה: ארוחה איכותית, טעימה ומלאת סטייל.

ארקפה // צילום: לירון אלמוג

ארומה ישראל

מחיר: 55 ש' (עם שתייה קלה וקפה)

מה קיבלנו? ביצים לבחירה, 3 ממרחים לבחירה (לדוגמה גבינת מוצרלה, אבוקדו, פטריות צלויות), סלט ירקות גדול אך בסיסי, ארבעה חצאי פרוסות לחם, חמאה, שתייה קלה (קנינו קפה בנפרד). מיץ התפוזים לא סחוט. מיץ סחוט יעלה עוד 3 ש'.

גמישות: תוספת לחביתה תעלה 3 ש', המרת המיץ לשתייה קלה, הגדלת הקפה או החלפה לחלב סויה ללא תוספת תשלום. 

טעמנו: הטעמים המוכרים של הרשת. החביתה היתה בסדר. אמנם הוצעו לנו רק 3 ממרחים, אך הכמות היתה נדיבה. כדי לקבל מיץ טבעי היינו צריכים לשלם תוספת. מדובר בתפוזים באריזת ואקום שנסחטים במקום.

שורה תחתונה: ארוחה בסיסית שלא השתוותה לרשתות האחרות, בייחוד כשמדובר במחיר כזה. 

ארומה ישראל // צילום: לירון אלמוג

קפה גרג

מחיר: 63 ש' (יחיד), 109 ש' (זוגי)

מה קיבלנו? ביצים לבחירה עם 3 תוספות לבחירה, לחם כפרי בגודל של ג'בטה, טחינה, חמאה, זיתים, לבנה, גבינה בולגרית, סלט אבוקדו, סלט טונה, גבינת שמנת, ריבה, סלט קצוץ גדול (אפשר גם סלט אסיאתי), מיץ תפוזים סחוט במקום בכוס גדולה מאוד וקפה.

גמישות: אפשר לבחור 3 תוספות לחביתה ללא תוספת תשלום, המרת המיץ לשתייה קלה והחלפת החלב לחלב סויה ללא תוספת תשלום. הגדלת הקפה תעלה 3 ש' לקפה בינוני ו־5 ש' לקפה גדול. 

טעמנו: הסלט טרי ומתובל בהרבה לימון, החביתה טעימה מאוד. אהבנו שאפשר להוסיף תוספות לחביתה, הממרחים היו טעימים.

שורה תחתונה: ארוחה עשירה וטעימה, אבל המחיר גבוה. 

קפה גרג // צילום: לירון אלמוג

התגובות

מארקפה נמסר: "אנו מציעים ארוחת בוקר עשירה, שאותה אנו מקפידים להכין מהמרכיבים הטריים והאיכותיים ביותר. בארוחת הבוקר הזוגית הסועדים נהנים מכמות כפולה של מרכיביה.

כחלק מהאירוח והרצון להעניק את השירות המיטבי, לקוחותינו הבוחרים בארוחת הבוקר נהנים מתוספת מטבלים לפי בקשה ללא תוספת תשלום".

לדברי יניב שטנגר, מנכ"ל משותף מקס ברנר ישראל: "אנחנו יודעים שהישראלים אוהבים מאוד ארוחה גדושה ומלאה. היתה לנו התלבטות אם לגבות סכום מסוים ולבקש תוספת על כל דבר והחלטנו לתמחר את הארוחה כך שהלקוח יכול לקבל מילוי חוזר. מבחינת הממרחים אנחנו לא מגבילים ותמיד אפשר לבקש עוד. גם אם מבקשים ממרחים 4-3 פעמים אנחנו לא נבקש תוספת. המטרה היא לייצר חוויה אצל הלקוח. למי שמעוניין בחוויית השוקולד המלאה של מקס ברנר, אפשר להזמין ממגוון ארוחות הבוקר המתוקות, המייצגות את השוקולד בצורה מובהקת וכוללות מנות כגון פנקייקים של בוקר, קרפ עוגת גבינה עם שוקולד לבן נמס, ופל בננה ספליט ועוד מבחר רחב של מנות המוגשות עם משקאות לבחירה ללא תוספת תשלום".

מרולדין נמסר: "ארוחת הבוקר הישראלית של רולדין היא ארוחת בוקר עשירה ומשודרגת עם ניחוחות צרפתיים. הערך המוסף שלה הוא המאפים והלחמים הנעשים בעבודת יד לצד שילוב טעמים ייחודי של גבינות ומטבלים תוצרת הארץ ותוספות כגון סלט סלמון DELI. בארוחת הבוקר יש גמישות מלאה, 3 תוספות הן ללא תוספת תשלום. אנו קשובים לדרישות הלקוח בעת ההזמנה ומאפשרים לו חלופות נוספות בתפריט. לגבי מיץ התפוזים, יש סניפים שיש ברשותם מכונת סחיטה לתפוזים טריים, אך מכיוון שפרי זה הוא עונתי, לא כל הסניפים מגישים מיץ סחוט במקום".

מרשת קפה נטו נמסר: "אנחנו לא מתפשרים על חומרי הגלם לטובת צמצום העלויות. הארוחה הזוגית היא כפולה בכל המרכיבים שלה ולמרות זאת אינה מוגשת ללקוח במחיר כפול".

מרשת קפה גרג נמסר: "רשת קפה גרג מציעה ללקוחותיה ארוחת בוקר עשירה ומגוונת, העשויה מחומרי הגלם הטובים ביותר. לפי בדיקות וסקרים שערכה הרשת, ארוחת הבוקר של קפה גרג נחשבת לטובה והאיכותית מבין רשתות בתי הקפה בארץ וכי התמורה עבור הכסף היא משתלמת ביותר".

מרשת קפה אילן'ס נמסר: "רשת קפה אילן'ס מאז ומתמיד מקפידה לשים את איכות הקפה וטעמו כראשונים בחשיבותם, ואנו שמחים לראות שהיינו ונשארנו המובילים בתחום הקפה בארץ. אנו גאים להיות רשת בתי הקפה שמציעה את מחיר ארוחת הבוקר הנמוך ביותר בשוק, וזאת ללא התפשרות על חומרי הגלם האיכותיים ביותר. כמו כן, חשוב לציין שבארוחת בוקר זוגית אנו נותנים מילוי תוספות ללא הגבלה".

מרשת קפה לנדוור נמסר: "ארוחת הבוקר של רשת קפה לנדוור היא המנה האהובה ביותר בכל הקטגוריה. הארוחה מפנקת ומשלבת את חומרי הגלם האיכותיים ביותר".

מרשת קפה ג'ו נמסר: "תפריט ארוחות הבוקר מגוון ביותר וכולל 10 אופציות שונות החל מ־36 שקלים, כך שכל סועד יכול לבחור את המנה המועדפת עליו. אנו מקפידים להגיש ללקוחותינו מבחר ממרחים ומטבלים איכותיים וטריים בלבד, בעוד המגוון שלהם נקבע לאחר סקרי דעת קהל ומבחני טעימה שאנו מקיימים אחת לתקופה". מרשת קפה קפה נמסר: "ברשת יש מגוון רחב של ארוחות בוקר במחירים שונים. ארוחת הבוקר פרימיום של קפה קפה נמכרת לחברי מועדון ב־53 שקלים בלבד במקום ב־59 שקלים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר