פרשת 512: אחד מעדי המדינה - "מהנדס המטענים"

היועמ"ש אישר להאריך את מעצרם של כמה מהחשודים לתקופה של יותר מחודש

כמה מהחשודים, אתמול // צילום: יוסי זליגר // כמה מהחשודים, אתמול

פרשה 512: המשטרה הצליחה לגייס עד כה שישה עדי מדינה, ובהם עבריינים בכירים בצמרת ארגוני הפשיעה של אברג'יל ורוחן. אחד מהם היה בעבר אחראי להרכבת מטעני החבלה בארגונו של אברג'יל וכונה "מהנדס המטענים". 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

השישה מעומתים בכל יום עם עצורים בארגון וחושפים ראיות לגבי יותר מ־30 תיקי חקירה, שהמוכרים בהם הם התכנון לחסל את העבריין זאב רוזנשטיין בשתי הזדמנויות בשנת 2003. ניסיונות אלה גבו את חייהם של שלושה אזרחים חפים מפשע ופצעו אזרחים נוספים.

במקביל, היועמ"ש אישר למשטרה לבקש להאריך את מעצרם של חשודים מרכזיים בפרשה ב־15 יום נוספים, מעבר ל־30 הימים שבהם הם במאסר. מדובר בעבריינים בכירים ובראשי ארגוני פשיעה, ובהם ראשי ארגוני הפשיעה של אבי רוחן, של אסי אבוטבול ואחרים. בפרשה מצויים עד כה מאחורי סורג ובריח כ־35 חשודים. בין השאר הוארך אתמול עד 28 ביוני מעצרם של גולן אביטן, אבי רוחן ואהרון סוסן. מעצרו של מוטי חסין הוארך בפעם הרביעית. בפעם הרביעית הוארך גם מעצרם של  שמעון אמסלם, פטריק עמוס, ירמיהו מישאל, שמעון סבך יוסף לוי וישראל אוזיפה. מעצרו של זכריה אדרי הוארך בפעם החמישית ובפעם הרביעית הוארך גם מעצרו של יעקב בן שטרית ומעצרם של שמען כהן ויעקב שמעון המכונה "עקא". בקרוב תצטרך המשטרה להצהיר על כוונה להגיש נגד עבריינים שונים כתבי אישום.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר