תביעה: "התירו חניה בחינם בחופי קיסריה"

ראשי מועצות שכנות דורשים לבטל את תשלום החניה לתושבי חוץ: "החופים שייכים לכולנו"

חוף הים בקיסריה // צילום ארכיון: משה שי // חוף הים בקיסריה

נלחמים בתשלום חניה בחופים: המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה הגישה היום (שני) עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בחיפה, נגד החברה לפיתוח קיסריה והמועצה האזורית חוף הכרמל, בדרישה לבטל את ההחלטה לגבות תשלום על חנייה בחוף האקוודוקט ובחוף הזהב בקיסריה, מתושבים שאינם מתגוררים במועצה האזורית חוף הכרמל. 

"המהלך שעליו חתומות החברה לפיתוח קיסריה והמועצה האזורית חוף הכרמל מפלה לרעה את תושבי המושבות בנימינה וגבעת עדה, כמו גם תושבי פרדס חנה-כרכור, יישובי המועצה האזורית מנשה ושאר יישובי האזור - ולזה לא אסכים", אומר פינקי זוארץ, ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה. לדבריו, "אעשה הכל כדי שבקיץ הקרוב ייהנו התושבים מרחצה חינם בחופי קיסריה".

לצידו של זוארץ משתתפים בתביעה אילן שדה, ראש המועצה האזורית מנשה, וחיים געש, ראש המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור. התובעים טוענים בין השאר שמדובר למעשה בגביית תשלום על כניסה לחופי הים, במסווה של תשלום על חנייה.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

עו"ד בן לוי, המייצג את התובעים, נימק את התביעה בסעיף 8 לחוק הסדרת מקומות רחצה (1964), ולהוראות חוזר מנכ"ל משרד הפנים הקובעים מפורשות כי יש להתיר חנייה ללא תשלום בסמוך לחוף הים. לדבריו, כיום ישנו מספר מצומצם של מקומות חניה חינמיים, באופן היוצר מראית עין של כניסה חופשית אך למעשה מחייב את מרבית התושבים לשלם על הכניסה לחוף.

"החלטנו לפנות לבית המשפט ולבקש ממנו להגן על הזכויות הבסיסיות של תושבי המושבות שלנו", אומר זוארץ, "אנחנו נחושים לשמור על חופי הים פתוחים וזמינים לכל, ואני מאמין שבקיץ הקרוב וגם בהמשך נזכה כולנו להמשיך וליהנות בחינם מחופי הים הצמודים לקיסריה - אבל שייכים לכולנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר