יונדאי העולמית מחפשת אחר אפליקציות ישראליות חדשות לשיפור חווית הנהיגה ברכב, במטרה לשלב את הפיתוחים מישראל בכל רכבי יונדאי המשווקים בעולם. החברה הכריזה על פתיחת תחרות, שהמנצח בה יזכה ב-100 אלף שקלים.
הפיתוחים החדשים ישולבו באמצעות פלטפורמה ייעודית שכבר פותחה בישראל של רכב מקושר, הכולל את כל האפשרויות החוקיות בעולם הרכב.
מדובר במערכת מקוונת המופעלת על ידי מודם סלולרי פנימי עם חיבור נתונים (Data), שפותחה בשיתוף פעולה עם חברת מובייל גרופ, העוסקת בפיתוח מכשור תקשורת לתחומי רפואה, רכב, טלוויזיות חכמות, קוראים אלקטרוניים, מכשירים כשרים ומתמחה בתחום ה-Mobile Security.
כדי לקדם את הצעת האפליקציות לרכב, הכריזה אתמול חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, על תחרות פיתוח אפליקציות לרכב המקוון הראשון בישראל - כשהפרס הראשון הוא 100 אלף שקלים, השני 30 אלף שקלים והשלישי 15 אלף שקלים.
כל מי שנרשם לתחרות והרשמתו אושרה, יקבל ערכת הזנקה הכוללת גישה לסביבת פיתוח ממשק המערכת ופורמט להצגת הרעיון (API Application Programming Interfaces). צוות שיפוט פנימי יסנן את ההצעות שיגיעו, ויבחר את הרעיונות הטובים ביותר לשלב הבא. בשלב השני חבר השופטים בראשותו של דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, יבחר את שלושת הרעיונות שיעלו לשלב חצי הגמר.
בשלב חצי הגמר יוזמנו שלושת המפתחים לפתח את הרעיון שהציעו בחממה שתוקם עבורם בכלמוביל. החממה, שתפעל שלושה חודשים, תכיל את האמצעים הדרושים לפיתוח האפליקציה: מערכות פתוחות לתכנות, ליווי טכנולוגי, רכבי הדגמה לבחינת המערכות ועוד. בשלב הגמר, עם סיום הפיתוח, יוצגו שלוש האפליקציות באירוע חגיגי לצוות השופטים אשר יבחרו את האפליקציה הזוכה.
לדברי מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל דוידי פיאמנטה זו תוכנית ראשונה מסוגה בעולם הרכב הישראלי. "אנו רק בתחילת הדרך. חיבור הרכב לעולם הדיגיטלי מעסיק חברות ענק כמו אפל, מיקרוסופט, גוגל ועוד אשר מחפשות את הכיוון בענף. אנו כאן בישראל הצלחנו להעמיד מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד ולחבר אותה לרכב עצמו כך שהיא 'מדברת' איתו ומקבלת ממנו חיוויים. המטרה שלנו היא ליצור סביבת רכב דומה לסביבה הטכנולוגית של הבית או העבודה ואנו מאמינים ש- Hyundai i Way הינה נדבך חשוב בתהליך זה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו