פסטיבל קאן לשנת 2015 ננעל, ובשבוע שחלף היינו עדים לתהפוכות רבות, הן קולנועניות, הן אופנתיות ואפילו כאלה שנגעו לשוביניזם, מגדר ושחרור האישה. מלבד הבשורות הקולנועיות המסקרנות שיצאו מהריביירה הצרפתית השנה, כגון עיבוד אנימציה לספר המופת "הנסיך הקטן", החדש של וודי אלן וכמובן עיבודה המסקרן של נטלי פורטמן לספרו של עמוס עוז, כל אלה כבודם במקומם מונח - אבל השמלות והחליפות של הכוכבים הגדולים בעולם, חשובים לא פחות.
עוד בלייף סטייל:
4 מוקשי הקיץ שיפגעו בדיאטה שלכם
מחקר: מה באמת גברים מחפשים באישה?
רכילות: למה רבו שני ואלכסה?
24 משפטים שהכי מעצבנים הורים טריים
לפני שנתמקד במתלבשות המצטיינות ואלה שפישלו, ראוי להזכיר את סקנדל העקבים הגדול - מספר נשים שהוזמנו להקרנות נותרו מחוץ לשטיח האדום, לאחר שהעזו לבגוד בקוד הלבוש המסורתי לנשים, והחליטו ברוב חוצפתן להופיע ללא עקבים לרגליהן! הסקנדל יצר ביקורת רבה על הצביעות של פסטיבל קאן, כשמצד אחד השנה נחגג בסימן העצמה נשית (סרטה של הבימאית הצרפתייה עמנואל ברק פתח את הפסטיבל, ועל הכרזה השנה מתנוססת תמונתה של אינגריד ברגמן), ומצד שני עדיין ממשיך להחפיץ נשים ולסגור אותן בתבניות פטריארכאליות ושוביניסטיות נושנות.
אבל אין ספק שכל אותם סקנדלים מתגמדים נוכח השאלה בה עסקו מיטב אמצעי התקשורת: מה לבשו הכוכבות? אז ככה:

נעמי ווטס
מהממת כהרגלה, אלגנטית ושיקית הופיעה נעמי ווטס בערב פתיחת הפסטיבל בשמלת נוצות אפורה בעלת מחשוף עמוק של המעצב אלי סאאב, איתו אי אפשר לטעות. חלקה העליון של השמלה עשוי תחרה עדינה, וחלקה התחתון השתפל בעדינות מטה נראה כאילו נעשה מנוצות. ווטס נראתה כמו ברבורת בר פראית אך ענוגה. לדעתי, השמלה הכי טובה שנצפתה על השטיח האדום בקאן. העדינות האלגנטית ביחד עם הטוויסט העיצובי שלא הידרדר לכדי פארסה (ע"ע שמלת הברבור של ביורק בטקס האוסקר בשנת 2001).
דיאטה, אופנה, מתכונים ועוד המון דברים מעניינים במדור הלייף סטייל שלנו!
כמו תכשיט. ניונגו // צילום: אי.פי
לופיטה ניונגו
כל דבר שניונגו תשים על עצמה יראה מיליון דולר, כי מדובר באחת השחקניות החינניות והיפות הקיימות בתעשייה. שמלת הפליסה העדינה של גוצ'י בצבע טורקיז-ירוק בוהק, נראתה ממש כמו תכשיט על עורה השחום של לופיטה, בתוספת המחשוף העמוק (האם מסתמן כאן טרנד?) וקישוטי הפרחים הוורודים על כתפיה ובחגורה, הרי שמדובר בעוד הברקה של הבחורה הסופר אופנתית הזו.

ג'וליאן מור
כל דבר שאגיד על האישה היפהפייה הזו יישמע כקלישאה. היא משתבחת עם השנים, נראית נהדר לגילה, אישה משכמה ומעלה, שחקנית בחסד וכו'. אבל האמת היא שמור מכניסה לכיס הקטן את כל השחקניות הצעירות שמהלכות לצידה על השטיחים האדומים, יפות ככל שיהיו. אין תחליף לניסיון, לחוכמה ולאצילות הנפש שמגיעים עם השנים, וכל אלה ניכרים היטב במור. לפסטיבל קאן היא הופיעה בחליפת חצאית של ארמאני פריווה, הטופ התהדר אף הוא במחשוף עמוק. החצאית האפורה והטופ השחור השתלבו בצורה אלגנטית ושקטה ביחד, אך עדיין יצרו תנועה מעניינת בעזרת החומרים השונים מהם היו עשויים.

קנדל ג'נר
תגידו מה שתגידו על הדוגמנית הצעירה הזו, שהסיבה לכך שהתפרסמה היא השתייכותה למשפחה הכי מפורסמת אחרי משפחת המלוכה האנגלית, אבל מי שעוקב אחרי הקריירה של ג'נר יכול לראות שהצלחתה נובעת גם מכישרון, דרייב, עבודה נכונה ומוטיבציה. ג'נר מקפידה לפקוד את האירועים הנכונים ותמיד נראית מעולה בבחירות אופנתיות זוהרות. גם בפסטיבל קאן היא לא אכזבה והופיעה באאוטפיט שרק טופ מודל יכולה להיראות איתו - קרופ-טופ שחורה וחצאית מקסי תואמת של המעצב אזאדין אלייה, המעוטרים בפסי תחרה שקופים לאורך החצאית ובאזור מפתח הצוואר והכתפיים, שיצרו אפקט פרפרי ועדין.
והיו כאלה שנצצו מעט פחות השנה:

בר רפאלי
הנציגה הלאומית שלנו לפסטיבל לא טעתה בבחירתה ללבוש שמלה לבנה של המעצב רולנד מורה, הרי הגזרה מושלמת עליה, והצבע הלבן הוא סופר טרנדי. ועדיין, השלמות הנקייה הזו צורמת לי: המראה פשוט מדי, נקי מדי, לא מתוחכם בשום צורה, לא ניכר שנעשה מאמץ להביע פה אמירה כלשהי. הכל יותר מדי קל ופשטני. הייתי רוצה להראות את רפאלי לוקחת יותר סיכונים אופנתיים, ופחות הולכת על בטוח.

נטלי פורטמן
ויסלחו לי הנציגות הישראליות בקאן, כן? אבל גם פורטמן נראית מהודקת מדי, ארוזה מדי ומחושבת מדי בשיערה ההדוק את ראשה, השמלה הבוקסית האדומה של כריסטיאן דיור, שנראית מפוסלת מדי ולא מעניינת. הצבע האדום נטמע לחלוטין ברקע של השטיח האדום, ופורטמן היפה והענוגה נראתה חנוטה בתוך סרקופג אדום בוהק. לא עובד בכלל.