מתוך "בחזרה למחר".

"דיסני משתנה כל הזמן"

בראד בירד הוא האיש שעומד מאחורי הסרט "בחזרה למחר" שעלה בשבוע שעבר ושנוחל כישלון בקופות • "למה להגיד שהעתיד יהיה חיובי נחשב לנאיבי", שואל בירד

עד ל"בחזרה למחר", לתסריטאי/במאי/אנימטור בראד בירד היה רקורד מושלם. יצירת הביכורים שלו, "ענק הברזל" (1999), זכתה לביקורות נלהבות; שני סרטיו הבאים, "משפחת סופר־על" (2004) ו"רטטוי" (2007), היו מסוג הסרטים הנדירים האלה שגם שוברים קופות וגם זוכים באוסקר; וסרט הלייב־אקשן הראשון שלו, "משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים" (2011) גרף יותר מ־700 מיליון דולר. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

"בחזרה למחר", סרט פנטזיה לכל המשפחה שהופק בידי אולפני דיסני בתקציב של כמאתיים מיליון דולר ושעלה לאקרנים לפני שבוע, הוא הפלופ הראשון של בירד. לראשונה בקריירה שלו הביקורות פושרות ולא מפרגנות, וגם הקהל נשאר ברובו בבית. את סוף השבוע הראשון שלו בקופות בארה"ב סיים הסרט עם שלושים ומשהו מיליון דולר בלבד - עשרים מיליון פחות מהציפיות. 

במרכז העלילה, שמבקשת להציג חלופה קצת יותר אופטימית לגבי העתיד שלנו - ניצבת נערה בשם קייסי (בריט רוברטסון), שנעזרת בכישוריהם של ממציא מזדקן ומריר (ג'ורג' קלוני) וילדה־רובוטית מנומשת עם מבטא בריטי (רפי קסידי) כדי להציל עולם אוטופי ועתידני שממוקם במימד מקביל. 

בירד /// צילום: אי.פי.אי

את "בחזרה למחר" כתב בירד יחד עם דיימון לינדלוף ("אבודים", "פרומתיאוס"), ובשיחה שהתקיימה בלונדון לרגל הפרמיירה של הסרט, הוא מאשר כי אפילו סירב להצעה לביים את הסרט החדש בסידרת "מלחמת הכוכבים" למענו. הוא העדיף לעשות משהו "מקורי" ו"חיובי", ולא "עוד סרט המשך". 

"האמונה כיום היא שהעתיד יהיה אפל ונורא", מסביר בירד את הרעיון שביקש לחקור באמצעות סרטו החדש. "למה בעצם? העתיד משתנה מדי יום באמצעות ההחלטות הקולקטיביות שלנו. אנחנו בשליטה על העתיד שלנו. אז למה אנחנו מתנהגים כמו נוסעים פאסיביים על אוטובוס שלוקח אותנו למקום שאנחנו לא רוצים להגיע אליו?" 

ההיכרות שלך עם אולפני דיסני ארוכת שנים. כבר כשהיית בן 14 התקבלת לחונכות באולפנים שם. איך המקום העצום והמשפיע הזה השתנה מאז שהיית ילד?

"מי שחנך אותי בילדותי היו החבר'ה הוותיקים, אלה שבעצם הקימו את החברה. כשנשכרתי לעבודה בדיסני, כמה שנים מאוחר יותר, בתחילת שנות ה־80, בעצם פוטרתי כי עשיתי את הדברים שהחבר'ה האלה לימדו אותי לעשות. אז אפשר לומר שהדרישות של דיסני משתנות כל הזמן. גם עם 'משפחת סופר־על' חוויתי את זה. במקור, כשהצעתי את הפרויקט לדיסני, הם לא רצו אותו. ועכשיו, שנים אחר כך, הם רוצים לעשות את 'משפחת סופר־על 2', וזה באמת יהיה הסרט הבא שלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו