לאונרד ברודי ירכוש 50 אחוזים מהפועל ת"א?

ל"ישראל היום" נודע כי הקנדי מקיים מגעים מול כבירי במטרה להפוך לשותף מלא • פגישה מכרעת צפויה להתקיים בשבועות הקרובים • המאמן סזאר מנדיונדו: "להחזיר את המועדון לצמרת"

צילום: Getty Images // ברודי. רוכש חדש להפועל?

בחודש שעבר נחשף כי איש העסקים הקנדי־יהודי לאונרד ברודי מנהל מו"מ לרכישת הפועל ת"א. האדומים לא רצו ליצור יותר מדי ציפיות בקרב קהל האוהדים וטענו כי מדובר בהליך ארוך במיוחד, אך המגעים בין הצדדים נמשכים לאורך כל התקופה האחרונה.

כעת נודע כי מתווה העיסקה המתגבש לאחרונה הוא לא על רכישת כל הקבוצה, אלא על רכישה של 50% בשלב הראשון, עם התחייבות להשקיע כספים בכל עונה. הקנדי מקיים מגעים מול אמיר כבירי - שבקרוב אמור להחזיק בזכויות הניהול, לכשיאושר על ידי ההתאחדות לכדורגל - על כניסה כשותף מלא.

על פי גורמים המעורים בנושא, האחוזים יירכשו מעמותת האוהדים ומשאר בעלי המניות, שחלקם טענו אתמול כי למיטב הבנתם מדובר ברכישת המניות שדווקא היו מוחזקות אצל נאמן וצפויות לעבור בקרוב לכבירי ולעדי קריספין. בהפועל הסבירו כי לפי החוזה עם בעלי המניות, יהיה עליהם למכור את חלקם כאשר יגיע רוכש, אך ייתכן כי הסעיף המדובר נתון לפרשנות מבחינה משפטית. כמו כן, לעמותת האוהדים יש זכות להטיל וטו על כל רוכש שיגיע, אך היא לא צפויה להערים קשיים אם הוא יומלץ על ידי יו"ר המועדון, בארי בן זאב.

כך או כך, פגישה מכרעת בנושא צפויה להתקיים במהלך השבועות הקרובים בארץ או בקנדה. הגורמים המעורבים טענו כי לא הקצו לברודי דד ליין להשלמת ההליך וכי ייתנו לו את כל הזמן להחליט, אך היו שטענו כי הוא יצטרך לעשות זאת עד לאמצע יוני. אם המהלך ייצא לפועל, המטרה של הקנדי ושל שותפיו תהיה למצוא בעתיד אדם בעל משאבים כלכליים גדולים שירכוש את המועדון.

המאמן החדש של הקבוצה, סזאר מנדיונדו, נחת אתמול בארץ ובימים הקרובים ייפגש עם ההנהלה כדי לדון בהמשך ההכנות לעונה הקרובה. מנדיונדו אמר אתמול בשדה התעופה: "אני מאוד שמח להגיע להפועל ומקווה שהדברים יחזרו להיות כמו שהיו בעבר ושנצליח. העונה הסתיימה ועכשיו מתחילה העבודה. אנחנו רוצים להחזיר את המועדון לצמרת".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר