אישום: חיילי ארגון הפשע חיסלו כנקמה

8 מאנשי ארגון הפשע של שי מוסלי נאשמים בשלושה מקרי רצח • הפרקליטות: הנאשמים פעלו במסגרת מאורגנת, ושי מוסלי כיוון אותם ופיקח על פעולותיהם

ניר דבאח, אחד הנאשמים בארגון // ניר דבאח, אחד הנאשמים בארגון

פרקליטות מחוז ת"א הגישה לבית המשפט בעיר כתב אישום נגד שמונה נאשמים, המזוהים עם ארגון הפשע של שי מוסלי, המואשמים ב-3 רציחות. טענת הפרקליטות היא, כי אנשי מוסלי ביצעו את החיסולים כנקמה: בגלל חשדם כי רציחתו של אבי דוד, שחוסל באוקטובר 2011 במסעדה בבת ים, בוצע ע"י מוטי חסין ושלומי ניאמנצ'יק (חסין וניאמנצ'יק הועמדו לדין וזוכו).

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

הנאשמים הם: אביאל וואהל (37), ליאור גרינברג (42), עמרם כהן (59), ניר דבח (33), אלון מימון (32), שי אשולי (37), רועי אשולי (31) ויעקב יום טוב (32). כל אחד על פי חלקו, מואשם ברצח בר כהן וברציחת של אוהד פרנקו ודניאל סמארה ז"ל. בנוסף לרצח מואשמים השמונה, כל אחד על פי חלקו, בעבירות של החזקת נשק שלא כדין, הצתה, סחיטה באיומים, פציעה, שוד ועבירות נוספות.

הנאשמים פעלו במסגרת מאורגנת

לדברי התובעות עורכות הדין קלאודיה בילנקה ומוריה גרין החל מספטמבר 2011, חברו עד המדינה בתיק, ואדם נוסף לשי מוסלי ולאחרים, ונטלו חלק בפעילויות פליליות. לטענתם, הנאשמים מוסלי והאחרים פעלו במסגרת מאורגנת, ושי מוסלי היה זה שכיוון אותם ופיקח על פעולותיהם. שי מוסלי שוהה בחו"ל מאז נודע לו על החתימה על הסכם עד המדינה בתיק.

עוד טוענות נציגות הפרקליטות, כי בעקבות חיסול אבי דוד קשרו הנאשמים ומוסלי קשר לגרום למותו של חסין ושל מקורבים לחסין – אולם תכנית החיסול לא יצאה לפועל בגלל קשיים.

בנימוקים לעצור את ה-8 עד לתום ההליכים מציינות התובעות, כי הגם שלא מיוחסות לנאשמים עבירות על פי חוק המאבק בארגוני הפשיעה "הרי שהתמונה המתקבלת היא אף מעבר לפעילות המתוארת באישומים: הנאשמים התנהלו על פי דפוסי עבריינות מאורגנים ושיטתיים תוך שמירה על היררכיה ונקיטה בשיטות פעולה המזכירות, במובנים רבים, התנהלותו של ארגון פשיעה".

הסודות של קייט מידלטון

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר