בשעה זו עדיין לא ידוע מה גרם להתרסקות האיירבוס A320 של ג'רמנווינגס, חברה בת של חברת הדגל הגרמנית לופטהנזה, באלפים הצרפתיים. אבל מה שמייחד את התאונה הזאת לעומת תאונות אוויריות אחרות זו העובדה שזו היתה התרסקות בתנאים אידיאליים; בפרפראזה על הסערה המושלמת, שבה מתאחדים כל איתני הטבע לסופה אחת, גם כאן היו תנאי הפתיחה של הטיסה הזאת, שסימנה 4U9525, אידיאליים.
צילום: רועי קסטרו ארכיון: רויטרס
חברת הלואו־קוסט ג'רמנווינגס (שטסה גם לישראל) נהנית מגיליון ציונים בטיחותי מעולה; אין בעברה תאונות קטלניות.
הכתבה הכי נקראת היום באתר: מזעזע - ככה נראה עובר שאמו מעשנת
כחברה בת של לופטהנזה היא מתוחזקת על פי אותם כללים קפדניים, והקבוצה נחשבת לאחת הטובות והבטוחות בעולם. המטוס איירבוס A320 נהנה גם הוא מרקורד בטיחותי מצוין. כ־3,500 מטוסים מהדגם הספציפי הזה, שהוא התשובה של איירבוס ל־737 של בואינג, ערכו עד היום כ־85 מיליון טיסות ברחבי העולם. רק 12, כולל הטיסה הזו, הסתיימו באסון.
אין שום סיבה בעולם שהטיסה לא תנחת בשלום
תנאי מזג האוויר היו נאים, בהירים, ללא עננות או רוחות משמעותיות. המסלול מוכר וידוע, מברצלונה לדיסלדורף, בלב אירופה. לכאורה - אין שום סיבה בעולם שהטיסה הזאת לא תנחת בשלום. ובכל זאת - היא התרסקה.
מוקדם, כאמור, לדעת מה קרה. אבל יש כמה פיסות מידע, שיכולות להצביע על כיוון. המטוס החל לצלול דקה אחת לאחר שהגיע לגובה השיוט שלו, והוא צלל בתוך שמונה דקות מגובה של כ־35 אלף רגל (כ־10 קילומטרים) לגובה של כ־6,000 רגל (כ־2.5 קילומטרים), עת נעלם ממסכי המכ"ם. זהו גובה בלתי סביר לטיסה מעל האלפים, ופסגות ההרים ממש מגרדות בגובה הזה את בטן המטוס. במהלך שמונה הדקות הללו לא קיימו הטייסים קשר עם מגדלי הפיקוח. ייתכן שחיפשו מסלול לנחיתת חירום ולא הספיקו, ייתכן שאפילו זה לא, והם פשוט נפלו מהשמיים.
הרוב המכריע של התאונות האוויריות הן תוצאה של טעויות אנוש; מיעוטן נגרמות מתקלות טכניות ומיעוט מבוטל נגרמות מחבלה מכוונת. התשובה טמונה בקופסאות השחורות של המטוס, שכבר נמצאו.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו