לא מצחיק: אחת ממודעות האבל ושער הגיליון // לא מצחיק: אחת ממודעות האבל ושער הגיליון

איל ארד: נפיץ חצי מיליון עותקים

מי מממן את העלון בטעם רע שמפיצה עמותת "הרוב החדש"?

מי מממן את הכסף הרב שעלתה הוצאתו לאור של גיליון הומוריסטי לכאורה אך עשוי בטעם רע, שמפיצה עמותת "הרוב החדש"? 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

העמותה, הטוענת כי היא תנועה בלתי מפלגתית לקידום ערכי הרוב בישראל וכי אינה מעודדת הצבעה למפלגה מסוימת, מתכוונת להפיץ בסוף השבוע חצי מיליון עותקים של עלון המתיימר להיות מעין חיקוי לא מוצלח של סגנון "ישראל היום".

הכתבה הכי נקראת היום באתרהמגישה הלבנונית שהפכה לסערה ברשת

עותקים של העלון הופצו אתמול על ידי שליחים לאישים שונים במדינה ועלו גם בחלק מאתרי האינטרנט. לעלון ניתנה הכותרת "ישראל מחר" ולכאורה הוא אמור להיות גיליון פרידה מבנימין נתניהו.

יועץ התקשורת איל ארד, העומד מאחורי העלון, אמר אמש לאתר "דה מרקר": "זו לא תשובה ל'ישראל היום' אבל יש טייק־אוף סאטירי. המימון הוא של עמותת הרוב החדש, שמנהלת קמפיין נגד נתניהו למעלה מחודש, וזהו אחד האמצעים".

הגיליון כולל לכאורה מאמרים ובדיחות למיניהן, חלקן סרות טעם, ומידרדר לכדי בוטות בכמה מודעות אבל כביכול על פטירתה של ממשלת נתניהו. אמנם הומור הוא עניין של טעם, אבל נראה שהפעם מדובר בטעם רע במיוחד. 

השאלה העיקרית כאמור היא מי הזרים את הכספים הרבים הדרושים להדפסת גיליון כזה, והפצתו בחצי מיליון עותקים. השאלה מצטרפת לשאלות נוספות לגבי התורמים, ברובם עלומי שם, שבמערכת בחירות זו הזרימו מיליונים ואולי אף עשרות מיליונים של שקלים לעמותות שונות ומשונות. 

כולן טוענות כי אינן קוראות להצבעה עבור מפלגה זו או אחרת, ומכחישות קשר ישיר למחנה הציוני ולמפלגות השמאל – אולם הקו המאחד את כולן הוא הרצון להפיל את ממשלת הימין ולראות במקומה ממשלת שמאל.  

טרור בע"מ: המנגנון שהפך את דאעש לארגון מוביל בעולם המיתוג

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו