ארז אפרתי יוצא מכלא חרמון // עופר פריימן // ארז אפרתי יוצא מכלא חרמון

מאבטח הרמטכ"ל לשעבר ארז אפרתי שוחרר ממאסר

שליש נוכה ממאסרו של אפרתי שהורשע באונס, למרות בקשת המתלוננת שירצה את מלוא עונשו - שמונה שנים

בעקבות החלטת ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר, שקיצרה בשליש את מאסרו של ארז אפרתי - הוא יצא לחופשי בתום קצת יותר מחמש שנות מאסר. אפרתי, שהיה מאבטחו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, נידון ל-8 שנות מאסר בגין אונס וריצה את עונשו בכלא חרמון, לאחר הרשעתו בעיסקת טיעון בתקיפה של צעירה בעודו בגילופין לאחר מסיבת הרווקים שלו בנובמבר 2009 ליד נמל תל אביב, וכן בניסיון לבצע בה מעשה סדום.

צילום: עופר פריימן

ביהמ"ש המחוזי בת"א קבע כי מעשיו הם התגלמות הרוע, וחייב אותו לפצות את הצעירה ב-1.62 מיליון שקלים.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

בדיון בפני ועדת השחרורים ביקשה המתלוננת נגד אפרתי כי עונשו לא יקוצר וסיפרה, בין השאר: "אני עדיין לא הולכת לבד בלילה אלא בליווי, יש תקופות שהן קשות יותר". אפרתי, שביקש לאשר את שחרורו כדי שיוכל לחזור לארוסתו ולמשפחתו, אמר: "אני מרגיש שאין לי איך לתקן את מה שעשיתי". ארוסתו ורד אלי כתבה לוועדה, בין השאר: "אין לי ספקות לגבי ארז... הוא טעה, הוא שילם". 

אפרתי טען: לא גרמתי נזק פיזי

בערעור על חומרת עונשו שהגיש בשנת 2011 טען אפרתי, באמצעות סנגוריו עו"ד בני וקרן נהרי, כי לא גרם לצעירה נזק פיזי ממשי מלבד כמה חבלות מינוריות בחומרתן, וכי אין הוכחה של ממש לפגיעה נפשית שנגרמה לה באותו אירוע. במהלך הדיון בערעורו הוסיף כי תקף את הצעירה כמו בתרגול צבאי משום ש"סבר כי היא מחבל". עם זאת, הביע אפרתי צער וחרטה ואמר כי הוא מקבל טיפול.

הכתבה הכי נקראת היום באתר: מידע מטריד נחשף - חיי המין של לוחמי דאעש

בפסק הדין של אפרתי הדגיש השופט אדמונד לוי כי "באותה שעה בה תקף את המתלוננת, נחשף פן מסוכן ואכזר באישיותו. הוא גרר צעירה בה פגש במקרה... ובאלימות רבה החליט לכפות עליה את קיומם של יחסי מין. צעירה זו, מעבר לחבלות הפיזיות שנגרמו לה, חשה כי גופה חולל וכבודה נרמס, וחרף זאת נאבקה בתוקף, ככל הנראה, משום שסברה כי חייה תלויים לה מנגד.

"רגעי האימה ילוו את הנאנסת כל חייה"

"נדמה כי אין צורך בדמיון רב כדי לשער את רגעי האימה שחוותה, ולא יהא זה מופרז להניח שאלה ילוו אותה כצלקת בל?תימחה כל ימי חייה". השופט לוי הוסיף עוד כי "לתוצאה קשה זו גרם המערער בפרץ יצרים חסר רסן, ואני סבור כי חרטתו, הכאתו על חטא, ובקשת המחילה מהקורבן, אין בהם כדי לגרוע ולו במעט מהנזק הנורא שגרם לקורבנו".

השופטת עדנה ארבל ציינה כי במעשיו של אפרתי "יש כדי להוות תמרור אזהרה לכל מי שפונה לשתייה בלתי נשלטת הטומנת בחובה סכנות ותוצאות קשות כמו במקרה זה". לדבריה, העונש שנגזר על אפרתי "חמור, ויש בו ביטוי לחומרת המעשים, לפגיעה הקשה בגופה ובעיקר בנפשה של הקורבן, שנותרה בפחד מתמיד שילווה אותה קרוב לוודאי עוד ימים רבים".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו