4 שנות מאסר לנהג אוטובוס שגרם למותם של 4 נוסעים

נהג האוטובוס התנגש ברשלנות במשאית שחנתה בצד הדרך וגרם למותם של ארבעה מנוסעי האוטובוס ולפציעתם של 14 נוספים

4 שנות מאסר לנהג אוטובוס שגרם למותם של 4 נוסעים // צילום: יחידה אווירית משטרת ישראל // 4 שנות מאסר לנהג אוטובוס שגרם למותם של 4 נוסעים

בית משפט השלום באשדוד גזר ארבע שנות מאסר בפועל על יעקב ויצמן, נהג אוטובוס שגרם לתאונה באוגוסט 2013 בכביש 6, עת התנגש ברשלנות במשאית שחנתה בצד הדרך, וגרם למותם של ארבעה מנוסעי האוטובוס ולפציעתם של 14 נוספים.

צילום: משה מזרחי – חדשות 24, Israeli Media

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

הנהג הורשע בגרימת מוות ברשלנות ונהיגה רשלנית הגורמת לחבלה לאחר שהודה בעבירות המיוחסות לו. השופט אבשלום מאושר קבע כי רישיון הנהיגה שלו על רכב כבד יישלל לצמיתות וכן הורה כי הנאשם יפצה כל אחת ממשפחות ההרוגים ב20 אלף שקלים. בימ"ש נעתר לבקשת הנאשם לדחות את מועד תחילת ריצוי העונש עד לאמצע חודש אפריל.

בית המשפט קבע כי בעת קרות התאונה באוגוסט 2013, הגיע הנאשם עם האוטובוס לק"מ 98 בכביש 6 תוך שהוא נוהג במהירות של 100 קמ"ש, ופגע בעוצמה רבה עם הפינה הימנית של האוטובוס בפינה אחורית שמאלית של משאית והמכולה שהורכבה עליה.

בשל עוצמת הפגיעה, חדרה המכולה לתוך צידו הימני של תא הנוסעים של האוטובוס. ממהירות האוטובוס ועוצמת ההתנגשות, המשיך האוטובוס להתקדם, תוך שהוא מתחכך עם הדופן הימנית שלו בדופן השמאלית של הנגרר והמשאית.

כתוצאה מכך, לאוטובוס נגרם נזק קשה לכל אורך הדופן הימנית שלו, ומצאו את מותם 4 מנוסעי האוטובוס: יונתן תורג'מן ז"ל , יריב ברק ז"ל , חי בן נעים ז"ל, וכפיר דהרי ז"ל. שישה נוספים נפצעו קשה והיתר קל.

בית המשפט קבע כי הנהג הנאשם לא הבחין מבעוד מועד בעמידתם של המשאית והנגרר בשוליים הימניים של הכביש כשלפניהם משולש אזהרה, וזאת למרות שדה הראיה הפתוח שעמד לרשותו לאורך זמן.

בנוסף, התעלם לחלוטין מהעובדה כי בשוליים הימניים בכיוון נסיעתו עומדת משאית אליה מחובר נגרר ועליהם מכולות אשפה, כשבשל היחס שבין ממדי כלי רכב אלו לבין רוחב השוליים הימניים בהם עמדו, המשאית והנגרר היו עלולים להוות מכשול של ממש וסכנה לנוסעי האוטובוס.

סניגורו של הנאשם, עו"ד בני טמיר, שב וטען כי הגורם לתאונה הוא דווקא המשאית שחנתה בצד הדרך ובלטה החוצה אל הכביש בעשרות סנטימטרים ויש לייחס אותה רשלנות גם לנהג המשאית. בימ"ש דחה טענה זו.

עוד ביקש הסניגור להתחשב בעברו התעבורתי הנקי של הנאשם ובמצבו הרפואי הלא תקין שהחמיר לדבריו בעקבות התאונה. נציין כיה נהג הודה כאמור בתאונה וטען להגנתו כי הודה מבחינה מסורית למרות שהוא נהג כחוק. לדבריו תוצאת התאונה מקשה על מצפונו והוא מתייסר מהאירוע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר