"התנהלות מינית ברוטאלית בדאעש"

רופאים בסוריה מדווחים: מחבלי המדינה האיסלאמית מנסים להשיג ויאגרה

פעילי דאעש בראקה /// צילום: אי.פי // פעילי דאעש בראקה

חמישים גוונים של שחור: למרות הדימוי השמרני של ארגון האיסלאם הקיצוני דאעש, רופאים סוריים ממחוז א-ראקה שבמזרח המדינה מוסרים מידע מטריד לגבי העיסוק המיני של לוחמי הארגון והשימוש בכדורי ויאגרה כחלק מהתנהלות מינית "ברוטאלית ולא נורמטיבית".

הרופאים הסוריים מספרים כי פעילי דאעש מבזבזים את מרבית משכורתם על רכישת הלבשה תחתונה "מגרה" עבור נשותיהם, או עבור מאות הנשים הצעירות אותן הפכו לשפחות מין של ממש, תוך ניסיון למימוש יצריהם המיניים.

על פי דוח שפרסמה קבוצת "א-ראקה נטבחת בשתיקה", חלק גדול מפעילי המדינה האיסלאמית מחפשים לאחרונה גלולה כחולה, ככל הנראה ויאגרה, במטרה להרחיב את היכולות המיניות שלהם, ולאפשר להם לקיים יחסי מין פעמים רבות יותר. 

דור הבכירים לא הפנים את השינוי - ונמחק • דעה

במקביל, הנשים בא-ראקה נמנעות לצאת מבתיהם מחשש שיתפסו על ידי אחד הפעילים, ייחטפו ויעברו מעשי אונס קשים. "בתיהם הפכו למבצרים, בעקבות החשש לחטיפה בידי הלוחמים", נכתב בדוח. 

הנשים בעיר מאמינות שאם יישארו רווקות ולא יתחתנו עם אחד הלוחמים, גורלן יהיה חטיפה והיעלמות מהעיר, לכן מרבית הנשים הצעירות בעיר, מתוך חשש לחטיפתן, הפכו לנשות הלוחמים, בעודן בגילאי העשרה המוקדמים. 

מאז השתלטות דאעש על א-ראקה, לפני כשנה, החלו הפעילים לחפש עבורם נשים בעיר, אותם יירכשו ממשפחותיהן העניות. אחת המטרות של נישואים אלו, הייתה לייצר חיבור הדוק בין לוחמי דאעש לאנשי העיר, באמצעות משפחות הנשים הצעירות. לאחר כניסתם אל המשפחה מציעים לוחמי דאעש לבני המשפחה תפקידים בארגון. בנוסף, כפו על אותן נשים חוקים נוקשים בנוגע לחייהן הפרטיים: איסור מוחלט על יציאה מהבית ללא כיסוי גוף מלא (כולל ידיים), וסגירת כל מרכז השכלה הנגיש לנשים.

על פי הדוח, נשים שניסו להימלט מהגזירה וברחו מהנישואים לפעיל ארגון, הואשמו בבגידה ונענשו בסקילה באבנים עד מוות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר