עיכוב לרכבת הקלה בת"א: האוצר הקפיא המכרזים

ראש אגף התקציבים: "לאחד המכרזים שיצאו לדרך" • מנכ"ל משרד התחבורה: "מעשה חמור, אין לו סמכות לפעול נגד החלטות ממשלה"

לוי. "לבחור חברה מנהלת" // צילום: דודי ועקנין // לוי. "לבחור חברה מנהלת"

מי שחלם שהרכבת הקלה בתל אביב תחל לפעול כבר בקרוב, כנראה יכול להמשיך לחלום: ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, אמיר לוי, הקפיא את כל המכרזים בפרויקט.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

במכתב ששיגר לוי למנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי ב־31 בינואר, הודיע לו כי תקציבי הפיתוח המוקפאים יופשרו רק באישורה של ועדת חריגים, בראשות החשבת הכללית באוצר מיכל עבאדי־בויאנג'ו.

במכתב דרש לוי מחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) "לצאת באופן מיידי למכרז לבחירת חברה מנהלת לפרויקט". הוא הציע גם לאחד את כל המכרזים שכבר יצאו לדרך בפרויקט, כולל מכרז הקרונות. בתגובה טען מנכ"ל משרד התחבורה יצחקי כי התערבות האוצר ברכבת הקלה היא "מעשה חמור". מנכ"ל משרד התחבורה טען גם כי "אין סמכות לפקיד כלשהו בממשלה, בכיר ככל שיהיה, לפעול בניגוד להחלטות הממשלה ולמדיניות הממשלה. מדובר במעשה חמור ביותר של גורמי משרד האוצר. כל הניסיונות והכוונות לעכב את המשך ביצוע הפרויקט הם פסולים ועלולים לגרום נזק בלתי הפיך לפתרונות תחבורה הכרחיים בגוש דן ולהביא להשלכות קשות על המענה למצוקת הדיור באזור המבוקש ביותר". התנהלות זו, טען יצחקי עוד, "גורמת פגיעה בתדמית מדינת ישראל כולה אל מול חברות מכל העולם, אשר הגישו הצעותיהן להתמודדות במכרזים וזכו בהם".

יצחקי. "התנהלות פוגעת"  //  צילומים: דודי ועקנין

העימות החריף שפרץ בין לוי ליצחקי עלול לעכב את פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב. זאת, כשברקע חריגות משמעותיות בעלות הפרויקט, אשר החל בתקציב מקורי בסך 5 מיליארד שקלים ועומד כיום, לפי הערכות האוצר, על יותר מ־16 מיליארד שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר