סקר TGI לשנת 2014: "ישראל היום" ממשיך להוביל, מגדיל את הפער מ"ידיעות אחרונות"

ממוצע שיעור החשיפה השנתי של "ישראל היום" - 39.3% - והוא העיתון הנקרא ביותר בישראל בימי חול

הישג חסר תקדים // צילום: יהושע יוסף // הישג חסר תקדים. חלוקת ישראל היום

סקר TGI לשנת 2014, שהתפרסם אתמול ומודד את שיעורי החשיפה בעיתונות הכתובה וברדיו, קובע: "ישראל היום" הוא העיתון היומי הנקרא ביותר בישראל בימי חול, והוא מגדיל את הפער בינו לבין "ידיעות אחרונות".

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

על פי נתוני הסקר, ל"ישראל היום" שיעור חשיפה שנתי של 39.3% המשקף עלייה בשיעור של למעלה מ־4% ואילו "ידיעות אחרונות" ירד בשיעור של כ־8% לכדי 34.9%. בשנת 2013 נהנו שני העיתונים משיעור חשיפה זהה של 37.7%. עורכי הסקר, חברת קנטאר מדיה, מציינים כי פערי החשיפה בין העיתונים מובהקים סטטיסטית. 

האיחוד בין "מעריב" ל"סופהשבוע" לא עצר את ההידרדרות בחשיפה שנמדדה לראשונה בחציון זה ועומדת על 2.9% ביום חול ו־5.4% בסופ"ש. גם עיתון "הארץ" ירד השנה בשיעור של כ־9% והגיע לכדי 5.3% בשנת 2014.

בסוף השבוע, נהנה "ישראל היום" בשנת 2014 מחשיפה של 34% המשקפת עלייה של 2% לעומת שנת 2013. בתקופה זו ירדה החשיפה למהדורת סוף השבוע של "ידיעות אחרונות" בשיעור של 7% לכדי 38.7%. בתוך כך, "ישראל היום" צמצם באופן משמעותי את שיעורי החשיפה למוספי העיתונים: בעוד החשיפה השנתית למוסף סוף השבוע "שישבת" עולה בשיעור של כ־10%, החשיפה למוסף המקביל "שבעה ימים" יורדת בשיעור של למעלה מ־4% . המוסף הפוליטי של "ישראל היום", "ישראל השבוע", עולה בשיעור של למעלה מ־2%. המוסף המקביל ב"ידיעות", "המוסף לשבת" יורד בשיעור של כ־5%.

נתונים אלו מביאים לידי ביטוי את העדפותיו של הציבור שבחר לקרוא את "ישראל היום" זאת, למרות ש"ידיעות אחרונות" חילק במהלך התקופה מיליוני גיליונות בחינם, יצא בקמפיין נרחב וניסה לגייס מנויים רבים. השנה, לראשונה החל "ידיעות" לחלק בחינם ובהיקף נרחב גם את גיליונות מהדורת סוף השבוע שלו ובכך הצטרף באופן רשמי לרשימת העיתונים המחולקים בחינם.

הצמיחה בחשיפה לעיתון "ישראל היום" באה בעת בה התקיימו ניסיונות מצד ח"כים שהונחו על ידי "ידיעות אחרונות" לחוקק נגדנו חוק במטרה להביא לסגירת העיתון על רקע הצלחתו. 

מהנהלת העיתון נמסר, כי "ישראל היום" מברך על תוצאות ה־TGI ומודה לציבור על הבעת האמון הנמשכת בעיתון. ההישג של "ישראל היום" חסר תקדים, במיוחד לאור כמות העותקים הגדולה המופצת על ידי "ידיעות אחרונות" בחינם הן במהדורת אמצע השבוע שלו והן במהדורת סוף השבוע. "אנו מבטיחים להמשיך ולספק עיתון מצוין לקוראינו הנאמנים ומבקשים להודות להם על תמיכתם בנו בתקופה בה גורמים מתחרים ניסו להוביל מהלך לסגירתנו".

איתן כסיף, מנכ"ל חברת קנטאר מדיה מחקרי TGI ציין כי: "בנוגע לשאלות המתייחסות לחשיפה למדיה באמצעות מכשירים אלקטרוניים שונים לפיהן כ־27% מכלל האוכלוסייה הבוגרת מדווחים כי הם נוהגים לקרוא, בתדירות כלשהי, עיתון יומי באמצעות המחשב, כ־24% באמצעות מכשיר הסמארטפון וכ־11% באמצעות מכשיר הטאבלט".

אנחנו ב"ישראל היום" התחדשנו באפליקציית iPad - יש לכם iPad? חפשו בחנות האפליקציות או סירקו את הברקוד.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר