גר מעבר לקו הירוק? לא תוכל להזמין רופא הביתה // גר מעבר לקו הירוק? לא תוכל להזמין רופא הביתה

גר מעבר לקו הירוק? לא תוכל להזמין רופא הביתה

תלונות שקיבל ועד מתיישבי השומרון מעלות: שירות ביקור רופא עד הבית של שלוש מתוך ארבע קופות החולים לא ניתן מעבר לקו הירוק • משרד הבריאות: "הנושא ייבדק"

לא מרגישים טוב? רוצים להזמין רופא הביתה? אם אתם גרים מעבר לקו הירוק, אתם בבעיה.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

קופות החולים מתגאות בשירותים שהן מוסיפות לביטוחים המשלימים, אבל מה קורה כשהטבות מסוימות תלויות במיקום גיאוגרפי? קחו לדוגמה את שירות הזמנת ביקור רופא הביתה, שניתן בשעות שבהן המרפאות סגורות ובמחיר מסובסד. את השירות מפעילות חברות חיצוניות, הבולטות והמוכרות הן "נטלי", שעובדת עם כל הקופות, ו"ביקור רופא", שעובדת עם הכללית ועם מאוחדת. 

מבדיקה שעשינו ב"ישראל היום" בשיתוף עם ועד מתיישבי השומרון, שקיבל תלונות רבות בנושא מצד תושבים, עולה כי לקוחות הכללית, מאוחדת ולאומית שירצו להזמין רופא הביתה לא יוכלו לעשות זאת. הסיבה, כך נאמר להם - אין שירות מעבר לקו הירוק או שהרופא מגיע רק ליישובים הקרובים לקו הירוק. יוצאת דופן היא מכבי, שמספקת את השירות באמצעות "נטלי". מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון, שגיא קייזלר, אמר כי "לא ייתכן שחברה שמעניקה שירות לתושבי המדינה תתעלם ממאות אלפי תושביה בשל מקום מגוריהם ותפעל בניגוד לחוק. במידה שקופות החולים ימשיכו להתייחס לתושבי השומרון כאזרחים סוג ב', אנו נפעל בכל דרך למגר את התופעה". בעקבות פניית "ישראל היום" הודיע משרד הבריאות כי יבדוק את הנושא. "ככלל, קופות החולים צריכות לתת שירות וטיפול שוויוניים לכלל המבוטחים בארץ", נמסר.

מכללית מושלם נמסר: "אנו ערים לסוגיה ובוחנים כל העת את האפשרות להרחיב את מספר נותני השירותים במטרה לאפשר את קבלת השירות ב'מסלול הסדר' ובפריסה ארצית מלאה. הדבר טרם התאפשר נוכח קושי באיתור נותני שירותים אשר ביכולתם לספק את השירות ביישובים מסוימים. לקוחות כללית מושלם המתגוררים מחוץ לאזורי הכיסוי של נותני השירותים רשאים לקבל את השירות ב'מסלול החזר' לרבות החזר כספי בשיעור של 55% מההוצאה בפועל ועד לסך של 55 שקלים".

מלאומית נמסר: "לצערנו אין כיום ספקים המוכנים להעניק את השירות. לאור זאת אנו נערכים למציאת פתרונות נקודתיים לטובת לקוחותינו".

ממאוחדת נמסר: "ביקור רופא עד הבית אינו כלול בסל הבריאות. יחד עם זאת, כל הקופות המציעות שירות זה שהינו מעבר לסל משתמשות בשירותיהן של החברות. על פניו, המדיניות היא של החברות הללו והרגולטור מודע לזה".

מ"נטלי" נמסר: "החברה נותנת מענה ליותר מ־100 אלף מנוייה בכל מקום בארץ, בהתאם לסוג השירותים שלהם הם זכאים. לאלו שאינם מנויים על שירותי החברה שלנו אנו מספקים מענה בהתאם למחויבותנו ולהסכמים עם קופות החולים".

מ"ביקור רופא" נמסר: "'ביקור רופא' פועלת על פי הסכמים שנחתמו עם קופות החולים וחברות הביטוח המתווים עבורה את אזורי הפעילות הנדרשים מצידן. למרות זאת, החברה עושה כל שביכולתה על מנת להעניק שירות בפריסה הרחבה ביותר שניתנת בידה בהתאם לזמינות כוח האדם. מדיניותנו היא להעניק שירות באזורים שבהם מתאפשרת תנועה חופשית בשעות הלילה ואשר מתגוררים בהם רופאים העובדים עם החברה. לראיה, אנו מעניקים שירות באזורים דוגמת אריאל ומעלה אדומים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו