ליה רק בת 6 - ונלחמת בפעם השלישית בסרטן

על אף המאבק הממושך, אינה ובתה ליה נחושות להשיג את המימון עבור הטיפול היקר בארה"ב • "פונה לכל אחד בעם שלנו שיכול לתרום ולתת לליה סיכוי לחיות"

אינה וליה איסקוב. "חייבת להציל את הבת שלי" // אינה וליה איסקוב. "חייבת להציל את הבת שלי"

יש לה חיוך ממיס, עיני שקד גדולות והמון שמחת חיים. ליה איסקוב, רק בת 6 וחצי, נלחמת כבר פעם שלישית במחלת הסרטן. הילדה הקטנה והאמיצה הזאת יוצאת עכשיו לקרב הגדול על חייה, ורק טיפול חדיש ויקר מאוד בבית חולים בפילדלפיה עשוי להציל אותה. "אני חייבת להציל את הבת שלי", אמרה אמה אינה בדמעות, "להעניק לה סיכוי אמיתי לחיות ולא למות מהמחלה".

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

ליה נולדה בקיץ של 2008, ילדה מתוקה וחייכנית שגרה עם משפחתה במבשרת ציון, אחות לאיזיאל (19) המשרת בצה"ל. הוריה נפרדו לפני כמה שנים וליה נותרה לגור עם האם.

אינה מספרת שעד גיל 4 הכל היה בסדר, אבל אז ליה החלה להרגיש לא טוב. "במאי 2012 היה לה חום, כאילו וירוס שגרתי, והלכתי איתה לרופא משפחה. הוא הבחין שמכה שהיא קיבלה ברגל הפכה לשחורה במקום לכחולה וזה הדאיג אותו ונשלחנו לביה"ח הדסה עין כרם", שיחזרה אינה, "עשו לה בדיקות דם ובדיקות אחרות והבשורות היו קשות במיוחד. 'יש לבת שלך סרטן הדם ALL (לוקמיה)', אמרו לי בבית החולים. חטפתי שוק, דיכאון, עצב וכאב בלתי נתפסים בכלל".

האם, מוסיקאית ידועה ומורה למוסיקה, החליטה לעזוב הכל ולהתמסר להצלת חייה של בתה. אחרי כמה חודשים מתישים, בישרו הרופאים לאינה שבתה הצליחה לגבור על הסרטן. "למעשה, במשך כל שנת 2013 ליה היתה בלי הסרטן. לפני כשנה היא שוב הרגישה לא טוב, היתה מאוד חלשה. הגענו לבדיקות ושוב נפלו עלינו השמיים", סיפרה.

לפני כשבעה חודשים עברה ליה השתלת מח עצם שתרם לה אחיה איזיאל. "ההשתלה הצליחה וזה עבר בשלום והיתה תקווה שליה שוב תנצח את המחלה", אמרה אינה. למרות זאת, לפני כשלושה חודשים נפלה ליה ליד ביתה והיו לה כאבים חזקים בעצמות. בבדיקות שונות גילו הרופאים שהנורא מכל שוב קרה - הסרטן חזר בפעם השלישית.

"אחרי שהסרטן חזר שוב, רק טיפול יקר מאוד ובשיטות ביולוגיות בבית חולים בארה"ב עשוי להציל את חייה", הסבירה אינה, "אני פונה לכל אחד בעם שלנו שיכול לתרום כסף, שיעזור לנו לממן את הטיפול היקר (400 אלף דולר) ולתת לליה שלי סיכוי לחיות ולא למות".

ליה, הנמצאת בביתה ומגיעה פעם בשבוע לבית החולים, סיפרה על תחושותיה במאבק במחלה, שאת שמה לא אומרים לידה: "יש לי שם, בבית החולים בהדסה, כבר חברים ילדים, גם המון משחקים וכולם נחמדים אלי. לפעמים אני אומרת לאמא שאני רוצה שהכל כבר ייגמר ולהיות בריאה וחזקה, לשחק דמקה עם אמא ולשמוע מוסיקה ולרקוד. אני רוצה להיות רקדנית בלט כשאהיה גדולה".

עד כה נאספו יותר מ־200 אלף שקלים, ובעמותת "קו לחיים", שהתגייסה לעזור, ציינו כי "הרופאים בארץ סבורים שרק טיפול ניסיוני בארה"ב הוא התקווה האחרונה של הילדה המקסימה הזאת. חייבים לגייס עבורה כמיליון שקלים".

אפשר להעביר תרומות בכמה אופנים: בהעברה בנקאית - בנק הפועלים, סניף 532, מספר חשבון: 474015, ע"ש קו לחיים עבור ליה איסקוב; במשלוח צ'ק לפקודת קו לחיים עבור ליה איסקוב רחוב גונן 15, פתח תקווה 49170; ובטלפון - משרדי עמותת קו לחיים, 03-9250505 לציין: עבור ליה איסקוב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר