הרפורמה בחברת החשמל, שאמורה לעלות למשק מיליארדים רבים ולרפד את דרכם של עובדי חברת החשמל הביתה, תקועה כבר שנים ארוכות. היום נמאס ליו"ר ועד העובדים, מיקו צרפתי, והוא הודיע במפתיע בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת על השבתת חברת חשמל.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
"קיומה של חברת החשמל נמצא על סף תהום וארגון העובדים אינו מתכנן להיות המבוגר האחראי כאשר כל נורות האזהרה נדלקו מזמן", טען צרפתי, "במצבה הנוכחי, החברה אינה יכולה לספק את השירות הנדרש לציבור. הגיע הזמן להבהיר למקבלי ההחלטות מה עלול לקרות אם חברת החשמל לא תהיה פה מחר. ההשלכות מפיטורי מאות עובדים הן הרות אסון. מי ידאג שהחשמל במדינת ישראל לא יפסיק לזרום?"
בהסתדרות הצדיקו את השביתה: "אין מקום לדלת מסתובבת ולפיטורי עובדים ארעיים. צריך להפסיק את שיטת ההעסקה הנצלנית הזו גם בחברת החשמל. בשנה האחרונה העובדים גילו אחריות רבה למצב החברה ונהגו באיפוק תוך ויתורים כואבים אל מול צעדי ההנהלה והתעלמות משרדי הממשלה מהמצב הקשה שאליו הגיעה החברה. לא העובדים אשמים במצב הקשה אלא להפך. חשוב להבהיר כי אספקת החשמל לא תיפגע".
במשרד האוצר הגיבו וציינו נושא שהרפורמה בחברת החשמל נמצא בתהליכי דיונים בבית הדין הארצי לעבודה: "כל עוד התיק תלוי ועומד בביה"ד הארצי לעבודה קיימת הנחיה של בית הדין שלא לשבות ולא לעשות צעדים חד־צדדיים. זוהי הפרה של הוראות בית הדין".
בתוך כך, גם הצרות והסכסוכים ברכבת ישראל לא מסתיימים. הנהלת הרכבת הודיעה אמש כי פנתה למשטרה בבקשה שתבדוק אם הועברה הוראה מהוועד לעובדים לחבל במנועי הקרונועים.
במקביל, הודיע הוועד כי הוא שוקל להכריז על עיצומים החל מהבוקר, זאת עקב התנגדותו להחלטה על הנפקת איגרות החוב של הרכבת. גורמים בוועד ציינו כי אם הנהלת החברה תצא בהודעה על הנפקה העיצומים עלולים להפוך להשבתה של קווים כולל קווי נוסעים.
דירקטוריון הרכבת צפוי להתכנס מחר לצורך אישור ההחלטה על הנפקת אג"ח בחברה. ועד העובדים, באמצעות ב"כ עו"ד גיא גיסין ויו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, פנו לדירקטוריון בדרישה לשתף את העובדים בתהליך.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו