שנת 2014 הייתה עתירת אירועים רבי משמעות מבחינת מדינת ישראל. בקיץ החל מבצע צוק איתן ברצועת עזה; בהמשך גילינו כי ארגון דאעש קרוב אלינו יותר משחשבנו - ובשלב מסוים, אפילו בהלת נגיף האבולה סחפה אותנו. אבל את הישראלים עצמם, ככל הנראה, עניין יותר לצפות בסידרה "זגורי אימפריה". כך לפחות עולה מסיכום שפירסמה גוגל, המפרט את החיפושים הפופולריים ביותר של הישראלים.
ואלה הדברים שעניינו אותנו: בראש טבלת החיפושים הפופולריים של הישראלים עומדת, כאמור, הסידרה המצליחה של מאור זגורי. אחריה, במקום השני, אפשר למצוא תזכורת לקיץ הלא פשוט שעבר עלינו - "פיקוד העורף".
הכתבה הכי נקראת היום באתר: לבה של המגישה נשבר בשידור חי
אלא שמבט בתוצאות בהמשך הרשימה מראה שבזמננו הפנוי אנחנו מעדיפים - אולי כגילוי של אסקפיזם - לשבת מול המרקע ולראות מה יש לו להציע. למרות המתיחות הביטחונית, "מונדיאל 2014" עניין את הישראלים מאוד והגיע למקום השלישי; אחריו אפשר למצוא את הסדרות "להיות איתה" ו"מתים לרגע", את העונה השישית של תוכנית הריאליטי "האח הגדול" ואת הקומדיה "רמזור".
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
במקום השמיני החיפוש "מזג האוויר", ואחריו "משחקי השף". את העשירייה סוגר, איך לא, מכשיר אייפון 6.
מנגד, אם בודקים אילו אירועים גררו את מספר החיפושים הגדול ביותר, הישראלים מצטיירים כמחוברים יותר למציאות סביבנו. "פיקוד העורף" נמצא במקום הראשון, ואחריו "מונדיאל" ו"דאעש". במקום הרביעי והחמישי נמצאים שעון החורף וחוק הלאום, בהתאמה, ובמקום העשירי - נגיף האבולה.
ומה עוד ריתק אותנו, למחשב לפחות, ב־2014? מקרב האישים הרבים שהלכו השנה לעולמם, הכי התעניינו בראש הממשלה לשעבר אריאל שרון (מקום ראשון), ביוצר אסי דיין (מקום שני) ובשחקן רובין וויליאמס. (במקום השלישי). בצמרת רשימת הידוענים החמים ביותר, אולי בגלל התמונות הפרובוקטיביות שלהן ברשת, נמצאות חן טל ואחריה השחקנית ג'ניפר לורנס.