תיאסר כניסת אופניים חשמליים לבתי"ס יסודיים

ההנחיה הופצה לבתי הספר, ובקרוב יעוגן הנושא בחוזר מנכ"ל

ההנחיה תופץ בחוזר מנכ"ל // צילום: קוקו // ההנחיה תופץ בחוזר מנכ"ל

בעקבות פניית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, תיאסר כניסת אופניים חשמליים לבתי ספר יסודיים, כך החליטו במשרד החינוך. ההנחיה הופצה לבתי הספר, ובקרוב יעוגן הנושא בחוזר מנכ"ל

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

"אנו רואים חשיבות רבה להביא לידיעת ההורים את עיקרי התקנות וההנחיות בנושא ולהדגיש שחל איסור על רכיבה באופניים חשמליים מתחת לגיל 14, וכי ומגיל 14 יש להשתמש באמצעי הבטיחות הנדרשים", נכתב בהנחיות שהופצו למנהלי בתי הספר. עוד נכתב בהנחיות כי "עם כניסת התלמיד לשטח בית הספר, האופניים יינעלו ויונחו במתקן מסודר לאופניים. חל איסור לנוע באופניים חשמליים או עם הסוללה של הם בשטח בית הספר". את המפורט בהנחיות התבקשו מנהלי בתי הספר להעביר להורי התלמידים. 

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מרדכי בהירי דואני, הסביר כי החליט לפנות למנכ"לית משרד החינוך "מכיוון שנושא האופניים החשמליים מצריך טיפול כלל מערכתי. אני שמח שהיא נעתרה לבקשת הרשות. התופעה של רכיבת ילדים מתחת לגיל 14 על אופניים חשמליים בדרך לבית הספר היא מסוכנת. מדובר בכלי תחבורתי מהיר לתנאי הדרך, והילדים לא הוכשרו לרכוב עליו".

לאחרונה אישרה ועדת הכלכלה בכנסת תקנות חדשות של משרד התחבורה לרכיבה על אופניים חשמליים, ולפיהם הרכיבה מותרת מגיל 14 בלבד, ומגיל 16 על כביש ציבורי. 

התקנות החדשות מגבילות כבעבר את ההספק המרבי של המנוע החשמלי, שיופעל באמצעות הדוושות בלבד, ל־250 וואט, ואת מהירות הנסיעה הנעזרת במנוע ל־25 קמ"ש. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר