שלא ימרחו אתכן: הלק הכי טוב

אתן אוהבות למרוח לק, אבל לא יודעות אם שווה להשקיע יותר במותג בעל שם? • החלטנו לעשות סדר ולבדוק אם יש לקים טובים יותר ופחות • המסקנה: הלק הזול ביותר הוא הבחירה שלנו

צילום אילוסטרציה: GettyImages // אילוסטרציה

הצרכנית הישראלית מאוד אוהבת למרוח לק. מבחינת רבות מהן, גוון הלק הוא אקססורי לכל דבר והן מחזיקות ארסנל לקים בצבעים שונים של חברות שונות שלא היה מבייש כל מכון טיפוח וקוסמטיקה המכבד את עצמו. אנחנו נהנות למרוח בבית, להסיר כל יומיים ולהחליף בגוון אחר, או ללכת למניקוריסטית ולהתפנק במריחה מקצועית שתחזיק במשך שבועות.

הלקים היום עמידים יותר, מתייבשים מהר יותר, נוחים למריחה ובעלי מגוון צבעים רחב יותר. חברות הלקים והטיפוח השונות מוציאות קולקציות לקים ומציעות גוונים טרנדיים מדי עונה. כניסתם לארץ של מותגי לקים בינלאומיים ומצליחים כגון ESSIE, ANNY, צ'יינה גלייז ועוד הרחיבה את הביקוש, הגדילה את ההיצע וכפועל יוצא מזה - גם את התחרות. היום אפשר למצוא מותגי לקים טובים, אמינים ומקצועיים בטווח מחירים נרחב - וכל זאת עוד לפני שאמרנו מילה על לק הג'ל.

החלטנו לעשות סדר במגוון העצום ולבדוק האם יש לקים טובים יותר ופחות. לשם כך חילקנו לנסייניות מגוון לקים מקולקציות החורף של מותגי הלקים המובילים ובחנו אותם על פי הנקודות הבאות: נוחות מריחה, מהירות ייבוש, עמידות וציון כללי. 

CHIC

נוחות מריחה: המברשת נוחה לשימוש, וכמות הלק שהיא אוספת מדויקת. עדיין יש צורך במריחה של שתי שכבות כדי להגיע לגוון הרצוי.

מהירות ייבוש: רבע שעה עד לייבוש מלא של הלק וחוזרים לפעילות רגילה. הנסיינית ציינה כי גם זמן ארוך לאחר מריחת הלק, הוא נשאר מבריק ולא דהה.

עמידות: טובה מאוד, הלק נשמר, לא התקלף, פרט לסדקים קטנים שנבעו מהזמן שחלף ומפעולות אשר כללו מים כגון שטיפת כלים ומקלחות, אבל לא ברמה שהיה צריך להסירו לאחר ארבעה ימים.

מחיר: 19 ש' (17 מ"ל) - 1.1 ש' למ"ל 

O.P.I

נוחות מריחה: הלק נמרח בצורה אחידה, המברשת מדויקת מאוד והרוחב שלה מאפשר מריחה טובה. יש למרוח שתי שכבות כדי להגיע אל הגוון הרצוי.

מהירות ייבוש: שתי השכבות התייבשו באופן מלא בתוך רבע שעה. הנסיינית חזרה לפעילות מלאה ללא נזק ללק.

עמידות: סימני התקלפות ראשונים הופיעו לאחר חמישה ימים, שכללו הרבה שטיפת כלים ועבודות בית שונות. ברגליים לא הופיעו סימני התקלפות כלל.

מחיר:  65 ש' (15 מ"ל) - 4.3 ש' למ"ל

PUPA

נוחות מריחה: הבקבוקון אמנם קטן, אך המברשת מכילה כמות רבה של חומר בכל טבילה, כך שאפשר למרוח לק על שתיים-שלוש ציפורניים ברציפות. המריחה נוחה, אבל לא אחידה על כל הציפורן, מה שמחייב שתי שכבות כדי להגיע לגוון אטום.

מהירות ייבוש: מייבשת. כחצי שעה לייבוש מלא לשתי השכבות.

עמידות: עמיד ביותר. גם לאחר ארבעה ימים ופעילויות רבות, שכללו שטיפת הבית, כביסות והדחת כלים, הלק לא הראה סימני התקלפות ושמר על גוון מבריק ומלא. 

מחיר: 20 ש' (5 מ"ל) - 4 ש' למ"ל

ESSIE

נוחות מריחה: הלק נוח מאוד למריחה. המברשת מעולה, מתאימה לצורת הציפורן ומאפשרת מריחה מדויקת ומהירה. מרקם הלק מעולה בכיסוי של שתי שכבות.

מהירות ייבוש: בעזרת שימוש בטיפות הייבוש של המותג, הלק הצליח להתייבש באופן מלא בתוך חמש דקות.

עמידות: לא הצד החזק שלו. לאחר ארבעה ימים, שכללו כביסות, מקלחות ושטיפת כלים, הלק התקלף כמעט לגמרי. ברגליים נשאר מושלם וללא קילוף.

מחיר: 52 ש' (13.5 מ"ל) - 3.8 ש' למ"ל

ללין

נוחות מריחה: טובה ומדויקת. המברשת לא עבה או צרה מדי, מותאמת לציפורן ואינה קצרה מדי. כמות הלק העולה מתאימה למריחה טובה של ציפורן אחת בכל פעם. המרקם מעט דליל, כך שנדרשת זריזות מריחה מסוימת. נדרשות שתי שכבות לכיסוי מלא ולהגעה לגוון הרצוי.

מהירות ייבוש: השכבה הראשונה והדקה יותר התייבשה בתוך פחות מחמש דקות, אולם לשכבה השנייה נדרשה כרבע שעה.

עמידות: עמיד ביותר. ברגליים הלק החזיק ללא שום הפרעה במשך יותר משבוע, ואילו בידיים החלו להופיע קילופים רק לאחר חמישה ימים. זאת לאחר פעולות דוגמת ניקיון הבית ושטיפת כלים.

מחיר: 29.90 ש' (15 מ"ל) - 2 ש' למ"ל, להשיג ברשת ללין

Bourjois

נוחות מריחה: הלק נמרח יפה מאוד, חלק, סמיך, בצורה אחידה וללא גושים. צבע הלק ומרקמו מאפשרים מריחה אחת בלבד, המראה עדיין נשאר יפה וללא שקיפויות (הנסיינית בכל מקרה מרחה שתי שכבות). המברשת היתה עבה וקצרה מדי ולא איפשרה מריחה נקייה ללא "יציאה מהקווים".

מהירות ייבוש: התייבש מהר יחסית על הידיים. לאחר המתנה של כרבע שעה היה אפשר לחזור להשתמש בידיים בצורה חופשית. הלק לא נמרח, אף שנמרחו שתי שכבות. בגזרת הרגליים נרשם אירוע מוזר - לאחר המתנה של כרבע שעה גרביים שנגרבו מרחו את הלק, אף על פי שהנסיינית מרחה רק שכבה אחת.

עמידות: לק עמיד מאוד וחזק. החזיק מעמד ונראה ייצוגי גם לאחר ימים של שטיפת כלים וניקיון הבית. לא היה צורך להוריד או למרוח "השלמות".

מחיר: 45 שקלים (9 מ"ל) - 5 ש' למ"ל

ORLY

נוחות מריחה: המריחה מאוד נוחה, המברשת רחבה ומכסה כמעט את כל שטח הציפורן. הצבע המתקבל במריחה הראשונה כמעט אטום לחלוטין. 

מהירות ייבוש: הלק התייבש מהר למדי. נדרשו כעשר דקות ייבוש לשתי השכבות, לאחר מכן היה אפשר לעסוק בפעולות שוטפות. הנסיינית מציינת שאם מדובר בפעולות מורכבות יותר, עדיף להמתין כחמש דקות נוספות. 

עמידות: לא משהו. הלק בידיים התחיל להתקלף יומיים לאחר המריחה, אבל ברגליים הוא שרד יותר מארבעה ימים ללא סימני קילוף. 

מחיר: 29 ש' (18 מ"ל) - 1.6 ש' למ"ל

China Glaze

נוחות מריחה: המברשת צרה אבל מדויקת מאוד ונוחה. 

מהירות ייבוש: ייבוש מלא בתוך כרבע שעה, לאחר שתי שכבות. מפתיע משום שמרקמו סמיך למדי.

עמידות: הלק נזקק לחידוש בתוך ארבעה ימים. קצות הציפורניים החלו להתקלף והנסיינית "שיפצה" את האזורים הבעייתיים.

מחיר: 39 ש' (14 מ"ל) - 2.8 ש' למ"ל להשיג במכוני הטיפוח

ANNY

נוחות מריחה: המברשת רחבה מדי. בעת המריחה הראשונה הלק נמרח ב"פסים" בלתי אחידים. רק לאחר המריחה השנייה הבעיה נפתרה.

מהירות ייבוש: יותר מ־20 דקות.

עמידות: לאחר ארבעה ימים הלק התקלף בקצוות באופן שחייב הסרה.

מחיר: 45 ש' (15 מ"ל) - 3 ש' למ"ל להשיג במשביר לצרכן וברשת מכוני הטיפוח "סטודיו עדי"

לוריאל

נוחות מריחה: הלק נוח מאוד למריחה, המברשת רחבה וארוכה והמריחה מדויקת ואחידה.

מהירות ייבוש: בתוך רבע שעה הלק התייבש לגמרי והיה אפשר לחזור לשיגרת פעילות מלאה.

עמידות: הלק החזיק יפה מאוד במשך שלושה ימים. לאחר מכן הוא התחיל ממש להתפורר והנסיינית נאלצה להסירו.

מחיר: 41.34 ש' (5 מ"ל) - 8.2 ש' למ"ל

האקססוריז הכי לוהטים לחורף

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר