קרם הגנה

כמו מוצרי מזון, גם תכשירי טיפוח עלולים להתקלקל וכדאי לאחסן אותם בקפידה • במקרר, בחדר הרחצה או בארון: כך תשמרו על הקרמים

כך תשמרו על תכשירי הטיפוח שלכם // צילום: GettyImages (אילוסטרציה) // כך תשמרו על תכשירי הטיפוח שלכם

הבחירה במוצרי טיפוח המותאמים לעור הפנים אינה קלה. אחרי שצלחנו את המשימה ובחרנו בתכשירים המתאימים לנו, חשוב לשמור עליהם ולתחזק אותם נכון. שמירת מוצרי הטיפוח במקום מתאים תבטיח להם אריכות חיי מדף ותשמור על יעילותם.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

"את רוב מוצרי הטיפוח אפשר לשמור בטמפרטורת החדר, בהתאם לנוחות ולשיגרת הטיפוח האישית", אומרת אורלי רובינסון, מנהלת תחום הדרמוקוסמטיקה של אוון. "אם משתמשים במוצרי לחות וניקוי לפנים מייד עם היציאה מהמקלחת, מומלץ לאחסן אותם בארון ולא על מדף חיצוני שחשוף ללחות ולאדים. הם לא עושים טוב למוצרים". 

כדי להעצים את האפקט של תכשירים מרגיעים ומצננים דוגמת קרם עיניים או מוצרים המבוססים על אלוורה ועל מלפפונים, שימרו אותם במקרר. לא רבים יודעים שלמוצרי טיפוח יש תאריך תפוגה, שמשפיע רבות על טיבו של התכשיר. "תאריך התפוגה של מוצרי הטיפוח משתנה ממוצר למוצר", אומרת דפנה קינקס, מנהלת ההדרכה של קליניק. "יש לשים לב שתאריך התפוגה משתנה מהרגע שהמוצר נפתח. התאריך מופיע בדרך כלל בפאה העליונה של הקופסה או בצידה האחורי של הצנצנת".

חיי מדף קצרים

על גבי המוצר מצוין לכמה זמן התכשיר תקף מהרגע שהוא נפתח, וזאת בעקבות חמצון האוויר והחשיפה לזיהומים סביבתיים. אורך החיים של תכשירי טיפוח ושל בשמים נע בין שנתיים לשלוש. כדי שנדע לזהות מוצר מקולקל או תכשיר שעבר זמנו, חשוב לשים לב לריח ולצבע שונים מהרגיל ולמרקם לא טוב. הללו יכולים להעיד על מוצר מקולקל. "אם לא שמנו לב לאחד מהמרכיבים הללו, הופעת סוגים שונים של פריחות על העור מעידה גם היא על מוצר לא טוב", אומרת קינקס.

רבים מקפידים להיצמד לתכשיר אהוב ואחרים מחליפים מפעם לפעם מתוך מחשבה ש"העור מתרגל". "זה מאוד אינדיבידואלי", ממשיכה רובינסון. "אם מוצר טוב, אז היצמדו אליו. מצד אחר, אם מוצר מפסיק להשפיע, בין השאר כי העור כבר 'התרגל אליו', כדאי לעבור לסוג אחר או למותג אחר". 

"בכל מקרה בחילופי עונות ההמלצה היא להחליף תכשירים בגלל השינוי בסוג המוצרים שבהם משתמשים", מציינת רובינסון. "מה שכן, חשוב להשתמש במוצר ולסיים אותו כדי להשיג את התוצאות הרצויות ממנו, אך כמובן אפשר לשלב אותו עם מוצרים משלימים וליהנות מיתרונות של פעולות אחרות".

המוצרים לגברים

חברות רבות מציעות תכשירים ייעודיים ליום וללילה, ומדגישות כי קיימים ביניהם כמה הבדלים. "בלילה כל הגוף עובר תהליך של חידוש, כולל העור, שמחדש את עצמו בלילה יותר מאשר בבוקר", אומרת איריס אגיב, מנהלת ההדרכה של לנקום. "לכן קרמי הלילה הם בעלי רכיבים שעוזרים לעור להתחדש. 

"בדרך כלל מוצרי טיפוח ללילה הם בעלי מרקם עשיר יותר ואינם כוללים הגנה מהשמש - רכיב שמכביד על העור במהלך הלילה. מוצרים אלה כוללים רכיבים פעילים חזקים יותר, ובהם חומצות ורטינול, ומטרתם להזין את העור ולתקן את הנזקים שנגרמו לו במשך היום. כמו כן, המרקם שלהם סמיך יותר".

על המדפים נמצא תכשירי טיפוח המיועדים לגברים. יהיה מי שיאמר שזהו טריק שיווקי ושההבדל הוא רק בצבע האריזה. "המוצרים לגברים מבוססים על מחקרים שונים של מבנה העור הגברי ותהליך ההתבגרות שלו ולכן מכילים מרכיבים המותאמים לעור שלהם", אומרת אגיב. במוצרי הטיפוח לגברים נמצא את אותם רכיבים המככבים במוצרי הטיפוח לנשים, אך הריכוז שלהם גבוה הרבה יותר. הסיבה היא שעורו של הגבר עבה מעור האישה. הביוכימיה של הגברים מבוססת על אנדרוגנים (הורמון גברי) בשיעור גבוה יותר. לגברים יש יותר בלוטות המייצרות חלב, ועורם חזק ושמנוני יותר מזה של נשים. 

נוסף על כך, שיער הפנים הנוקשה משמש אמצעי מוליך לשמנוניות שמפיקות נקבוביות העור, מה שגורם, בסופו של דבר, למראה עור בעל ברק שמנוני. וזה עוד לפני שהבאנו בחשבון את כל הבעיות שעלול הגילוח היומיומי לגרום: קילופי עור, יובש, אדמומיות, גירוי, פצעונים ושערות שנלכדו מתחת לעור. "בעיות אלו מצריכות פתרונות ספציפיים, המצמצמים את התופעות ומסייעים למנוע אותן מלכתחילה באמצעות מינונים שונים של המרכיבים", אומרת קינקס.

קרם יום TOTAL AGE CORRECTION, לנקסטר 

ניסינו: מחיר: 

קרם לחות ליום SkinPerfection, לוריאל פריז עם אפקט מתקן לעור הפנים 

ניסינו: מעשיר את העור בלחות ומותיר אותו נעים למגע

מחיר: 160 שקלים

קרם לילה NORMADERM NIGHT DETOX, וישי

מיועד לעור שמן עם פגמי עור

ניסינו: הקרם קליל ומותיר לחות גם לאחר שטיפת הפנים בבוקר

מחיר: 140 שקלים ל־40 מ"ל להשיג בבתי מרקחת פרטיים בלבד

סרום חכם smart custom-repair Serum, קליניק

מטפל בקמטים ובקמטוטים וממצק את העור

ניסינו: למרות המרקם העשיר, הסרום נספג מהר והיעילות מורגשת

מחיר: 552 שקלים ל־50 מ"ל

צילום:

קרם יום vitalist24, סופט טאץ' עם אפקט פעולה ל־24 שעות

ניסינו: מכיל תמציות ושמנים אבל אינו שומני ומותיר עור גמיש

מחיר: 200 שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר