התיכונים אלימים יותר; תלמידי היסודי מרגישים בטוחים

נתוני המיצ"ב לשנת תשע"ד מעוררים דאגה • האלימות חמורה יותר בבתי"ס דוברי ערבית

חלה החמרה באירועי האלימות // חלה החמרה באירועי האלימות ,
חלה החמרה באירועי האלימות // חלה החמרה באירועי האלימות

יותר אלימות בבתי הספר, שיפור ביחס המורים: הרשות הארצית להערכה ולמדידה בחינוך (ראמ"ה) פירסמה את נתוני מיצ"ב תשע"ד, שנה שבה נערכו מבחני מיצ"ב פנימיים. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

בכל הנוגע למעורבות באירועי אלימות ובתחושת המוגנות של תלמידים חלה החמרה. בחטיבות העליונות דוברות הערבית זה התבטא בשורה של פרמטרים, כגון מעורבות באירועי אלימות, קללות וגניבות, איחורים, היעדרויות ופגיעה של מורים בתלמידים.   

ככלל, כל תלמיד עשירי דיווח כי בחודש שלפני מילוי השאלון היה מעורב באירועי אלימות. שיעורי הדיווח בבתיה"ס דוברי הערבית גבוהים יותר מאשר בבתיה"ס דוברי העברית בכל שלבי הגיל. לאורך השנים נרשמה בבתי ספר יסודיים בשני מגזרי השפה מגמה מתונה של ירידה בשיעורי המדווחים על מעורבות באלימות. לעומת זאת, בקרב תלמידי החטיבות העליונות בבתי ספר דוברי ערבית נרשמה עלייה בדיווחי תלמידים על מעורבות באירועי אלימות. 

כ־30% מהתלמידים דיווחו על תופעה של חבורות אלימות של תלמידים, יותר בקרב דוברי ערבית מאשר בקרב דוברי עברית. 

ואולם, בחלק מהמדדים ניכר שיפור קל: בתחושה כללית חיובית כלפי בית הספר; ביחסי קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים; ביחסים חיוביים בין תלמידים לבין עצמם; בתחושת הביטחון והמוגנות בבתי"ס יסודיים; בשביעות רצון מורים בחטיבות הביניים; ובמתן הערכה ומשוב מקדמי למידה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר