הייתם אוכלים במסעדה שקונסת את עובדיה?

סערה ברשת: מלצרית במסעדת ה"קונטיינר" הפיצה כי עובדי המקום משלמים על מנות שהוחזרו

מסעדת "קונטיינר" // צילום: משה שי // דואגים לצוות העובדים לכל תנאי השכר כחוק. "קונטיינר" ,
מסעדת "קונטיינר" // צילום: משה שי // דואגים לצוות העובדים לכל תנאי השכר כחוק. "קונטיינר"

בשבת האחרונה פרסמה הגולשת ענת קמרד פוסט בפייסבוק בו סיפרה שמעסיקיה, בעלי מסעדת "קונטיינר" שבנמל יפו, מחייבים את המלצרים לשלם מכספם על מנות שהסועדים החזירו. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

בפוסט גוללה את סיפורה האישי וסיפרה: "במסגרת ניסיונות חיפוש עבודה במלצרות, התחלתי לפני כמה ימים התלמדויות ב"קונטיינר" ביפו. כל מיני דברים הובילו אותי להחלטה שלא כדאי לעבוד שם, בעיקר סיפורים של מלצרים על הנוהל שמופעל במקום, לפיו מלצרים משלמים על מנות שהודפסו בטעות ועל שולחנות שקמו והלכו בלי לשלם. מלצר שכח לומר לכם שבסלט העגבניות יש פלפל חריף וברצונכם להחזיר את המנה? אין בעיה, בעלי המקום יגבו את העלות שלה (50% מהמחיר) משכר המלצר. קמתם והלכתם בלי לשלם, גם אם גובה ההזמנה שלכם היה מאות שקלים? מעולה, שוב בעלי המקום יגבו את המחיר מהמלצר שהשולחן באחריותו". 

"הודעתי למנהלת שאני לא אסיים את ההתלמדויות שלי בגלל הנהלים הללו, והיא ענתה ש'מי שמלצר טוב לא מורידים לא כלום, אבל מי שמפחד לא לעבוד כמו שצריך אז...'", הוסיפה קמרד וביקשה מקהל הגולשים לא לפקוד את המסעדה.

הפוסט זכה למאות לייקים ושיתופים. הנהלת המסעדה הגיבה אתמול בפוסט שיצא נגד דבריה של המלצרית. היום -לאחר זעמם של הגולשים יצאה ההנהלה בתגובה חדשה. 

אתמול נכתב בעמוד הפייסבוק של המסעדה: "לקוחות יקרים ואנשי הקונטיינר. לצערנו, הופץ מידע מתלהם החוטא לאמת סביב תנאי העסקת צוות המסעדה. המתלמדת שהפיצה את הסיפור לא התקבלה בתחילה לעבודה בקונטיינר. לאחר ששלחה לנו מספר הודעות בהן היא מבקשת לקבל הזדמנות נעתרנו לבקשתה. המתלמדת, לא עבדה במשמרות, אינה מכירה ואינה יודעת כיצד מתנהלת המערכת. התערותה בצוות הייתה מינימלית מאחר והתלמדה פעם וחצי ו'שכחה' לציין כי שכר הוגן משולם בעד כל שעת התלמדות כחוק". 

עוד הדגישו בעלי המסעדה: "חשוב לנו להדגיש כי אנו דואגים לצוות העובדים לכל תנאי השכר כחוק. הצוות נהנה מהשלמות גבוהות וכן בונוסים לעובדים מצטיינים. באותה המידה שאנו דורשים מעצמנו סטנדרטים של עבודה ושרות גבוהים, אנו מצפים לכך מעובדינו על מנת ליצור יחסי עבודה ארוכי טווח המבוססים על אמון. במקרים של רשלנות חריגה החוזרת על עצמה, מהם אנו מתרשמים כי העובד מזלזל בעבודתו באופן חוזר ונשנה, הוא עלול, להידרש לשלם מחצית מעלות מנה שהוחזרה עקב רשלנותו. בשום מקרה ובניגוד למה שפורסם על ידי אותה מתלמדת, אנו לא מפחיתים לעולם דבר משכרו החוקי של איש הצוות. המנה נארזת עבורו והוא נהנה ממנה בסיום המשמרת. זהו אינו תשלום לשם תשלום ואינו נוהל שרירותי, כי אם הקניית אחריות ומקצועיות של העובד כלפי המסעדה וכלפי הלקוחות המתבצע לעיתים רחוקות בלבד ותוך הפעלת שיקול דעת בכובד ראש. כך למשל, אם את אלרגית למוצרי חלב, לא תרצי לגלות לאחר שאכלת מנה מסוימת כי היא מכילה לקטוז עקב מלצר ששכח לעדכן את המטבח וכיוצא באלה".

"מפחיד לגלות כי לאחר 5 שנים מאז פתחנו את המקום, מאות הופעות מוזיקה בכניסה חינם, עשרות תערוכות ומיצגים לחשיפת אמנים, עשרות אלפי לקוחות נהדרים מהארץ והעולם וכמובן צוות וותיק ומקצועי אשר הולך אתנו דרך ארוכה, כמה קל בפוסט אחד, לא מבוסס ונקמני, להאשים, לשפוט ולקבוע גזר דין המפיץ שם רע וסוחף אנשים לפרסם הכפשות ושקרים ללא סיבה מוצדקת", נכתב.

היום נמסר מהנהלת הקונטיינר בתגובה: "לאחר בירור מעמיק, הנוהל המדובר, שהינו נוהל ישן מתקופה בה היו שותפים אחרים בקונטיינר בוטל כליל, אנו מצרים על כל מי שנפגע ממנו. המלצרים, הלקוחות וכלל הצוות העובד הם ליבו הפועם של הקונטיינר, אנו מוקירים את עבודתם ורואים בהם את הרוח החיה של המקום כולו ושותפים להצלחתנו". 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר