על רקע הוויכוח על "הבן הפחח": משרד החינוך פועל במרץ לחיזוק החינוך הטכנולוגי־מקצועי, מדובר ביעד שהציב שר החינוך שי פירון מייד עם כניסתו לתפקיד. השנה יועברו לראשונה לאחריות המשרד שמונה בתי ספר מקצועיים, שבהם בסך הכל כאלף תלמידים, שעד כה פעלו תחת אחריותו של משרד הכלכלה.
משרד החינוך ישקיע משאבים רבים בשדרוג בתי הספר שיועברו לאחריותו, בדגש על איכות ההוראה, סביבת הלימודים ומעבדות בית הספר, המטרה היא לייצר בוגרים איכותיים העונים על צורכי המשק. בהמשך משרד החינוך יבחן את האפשרות לקלוט בתי ספר נוספים. המסלול המקצועי־טכנולוגי כולל מגוון מסלולי לימוד טכנולוגיים, ובהם: חשמל, רתכות ורכב.
"חיזוק החינוך הטכנולוגי־מקצועי נכלל במסגרת הרפורמה ללמידה משמעותית, שמטרתה להכשיר את תלמידי ישראל למיומנויות ולצרכים של המאה ה־21. התוכנית תטמיע תהליכי הוראה משמעותיים, ותעודד חוויית למידה מאתגרת ויצירתית בשילוב תכנים חיוניים של השכלה כללית, לימודי מדעים והגברת המעורבות הקהילתית", הסבירו במשרד החנוך.
צבי פלג, מנכ"ל רשת אורט, התייחס לסטיגמה השלילית שקיימת על החינוך הטכנולוגי והסביר כי תלמידים רבים שמסיימים מגמות אלקטרוניקה וטכנולוגיות מתקדמות משתלבים ביחידות מובחרות בצה"ל, או ממשיכים במסלול הלימודים והופכים להנדסאים ולמהנדסים. "בשנות השישים הנוער החלש יותר השתלב בחינוך הטכנולוגי ומשם נבעה הסטיגמה, אבל מאז עברו עשרות שנים ודברים השתנו. טרכטנברג מדבר במושגים של פעם. הכל השתנה, החינוך השתנה".
נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, יהודה אלחדיף, הוסיף: "עצוב שהפכנו ממדינת חלוצים שהיתה גאה בעובדי הייצור שלה ואשר בני הנוער שלה היו לובשים בגדי עבודה כחולים מתוך גאווה והתרסה, למדינת צווארון לבן".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו