פרו: נמצאה גופת הנעדר הישראלי השני

תאונת הרפטינג: לאחר ימים של חיפושים אותרה גופתו של המטייל בנהר האפורימק • דיווח: רישיון סוכנות הרפטינג לא היה בתוקף בגלל בעיות בטיחות

מטיילים ישראלים בטיול רפטינג באפורימק // צילום: רויטרס // מטיילים ישראלים בטיול רפטינג באפורימק, ביום התאונה

בסביבות השעה 20:00 (שעון ישראל) איתרו צוותי החילוץ את גופת הנעדר הישראלי, שנהרג לאחר שנפל מסירה שהתהפכה במהלך רפטינג בנהר האפורימק שבפרו. הגופה נמשתה מן המים ותועבר בזמן הקרוב לקוסקו לצורך זיהוי סופי.  

קונסול ישראל בפרו יחד עם מחלקת ישראלים בחו"ל של משרד החוץ והגורמים הרלוונטיים האחרים יטפלו בתהליך העברת הגופה לישראל.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

צילום: רויטרס

גופת הנעדרת הישראלית הנוספת שנפגעה בתאונה נמצאה לפני יומיים. הגופה הועברה אתמול לעיר קוסקו למכון לרפואה משפטית המקומי לצורך זיהוי סופי והשלמת ההליכים, באמצעות נציג השגרירות הישראלית, להטסת הגופה ארצה. ממשטרת פרו נמסר כי הגופה התגלתה בסיוע מסוק סיור על גדת הנהר, כשני קילומטרים מהמקום בו נפלה מהסירה אל מי הנהר הגועשים.

חג קשה עבר גם על ששת הישראלים שניצלו בתאונה ושהו יחדיו בחג במלון בקוסקו. אחד מהם שיחזר את מה שאירע: "הסירה הזדקרה על צידה ופגעה בסלע. כל יושבי הסירה נפלו אל המים. כולנו נמשינו בחזרה, חוץ מהשניים שנעלמו במים... הם נשאבו כלפי מטה. עוצמת השאיבה היתה כל כך עצומה, שגם כשחגורים זה לא מספיק. כולנו היינו חגורים".

ראש צוות משלחת החילוץ הישראלית "הראל 669", נדב קליפה, הסביר כיצד נערכו החיפושים. "קודם מתחקרים את הניצולים מבחינה טכנית, את המדריכים, ואז מקבלים תמונת מצב ויוצאים לשטח. הצוות כבר יצא במסוק לסריקה מעל לנחל, ממתינים לבוקר כדי לצאת לחיפושים", מסר. מהמחלקה לטיפול בישראלים בחו"ל שבמשרד החוץ נמסר, בין השאר, כי "קונסול ישראל בלימה טס לקוסקו ונפגש עם הניצולים, ולאחר מכן הגיע לחמ"ל שפתחה השגרירות".

בתוך כך, בסוכנות החדשות פאן אמריקן שבפרו נחשף כי סוכנות התיירות mayoc בקוסקו, שהשכירה לצעירים הישראלים את ציוד הרפטינג, לא קיבלה היתר בשנה האחרונה לחדש את הרישיון בשל בעיות בציוד הבטיחות והשיט, ולאחר שארבעה מטיילים ממדינות שונות נפלו לנהר הגועש ושניים מצאו את מותם בנסיבות דומות. הסוכנות לא הגיבה לפרסום והסתפקה בהודעה כי שלחה לאזור החיפושים צוות משלה לסייע.טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר