כך חולפת לה תהילת עולם: מיקרוסופט, שרכשה את עסקי הסלולר של חברת נוקיה הפינית, תוותר על מותג נוקיה והטלפונים מסידרת לומיה ישווקו במותג לומיה בלבד. הידיעה המטלטלת התגלתה באמצעות מסמכים פנימיים שדלפו מהחברה. במיקרוסופט סירבו אמש להתייחס רשמית, אבל רמזים על הפרידה מהמותג המוכר כל כך פוזרו לא אחת.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
באופן זה, למשל, רק באפריל האחרון אמר המנכ"ל לשעבר של נוקיה, סטיבן אולופ, כי אינו מצפה שהשם נוקיה יתנוסס בהמשך על מכשירי לומיה. "מותג נוקיה לא יהיה בשימוש זמן רב בטלפונים החכמים", אמר אז אלופ בתשובה לשאלה בבלוג של חטיבת הניידים במיקרוסופט.
מיקרוסופט רכשה את חטיבת הניידים של נוקיה באפריל תמורת 7.2 מיליארד דולרים. לאחר ההשתלטות קיבלה החברה שם חדש: "מיקרוסופט מובייל", וגם הבניין המפורסם של נוקיה בהלסינקי קיבל שלט חדש בהתאם. כחלק מהעיסקה, המותג נוקיה שימש לקידום מערכת ההפעלה של חלונות לניידים.
ולנקודה הישראלית: נוקיה היתה אחת מחברות ההיי־טק הגדולות היחידות שלא הקימו מרכז מחקר ופיתוח בישראל. בתחום הסלולר נהגה כמוה גם RIM, יצרנית בלקברי - ואפשר לראות איפה שתיהן נמצאות היום. ככל הנראה, מיקרוסופט גם תוותר על המותג "טלפון חלונות" ותשתמש רק בלוגו של חלונות. כבר בפרסומות לדגם לומיה 930 מיקרוסופט ויתרה על ה"טלפון" והסתפקה ב"חלונות". אלופ הסביר באפריל כי ריבוי המותגים יוצר שם "עם יותר מדי מילים, שאין זה נוח לומר אותן". המהלך אינו מצביע על נטישת מערכת ההפעלה חלונות לניידים, אלא שהחברה לא תשתמש במותג בשיווק העתידי של מוצריה. הטלפונים מסידרת לומיה אינם מצליחים להמריא בשלב זה. בארה"ב, השוק העיקרי שלהם, הם תופסים כ־3% בלבד מהשוק. בשוק העולמי חלקה של מערכת ההפעלה של מיקרוסופט נמוך עוד יותר - רק 2.5%, לעומת 11.7% למערכת iOS של אפל ו־84.7% לאנדרואיד. חלק מהאנליסטים העריכו כי הטלפונים של מיקרוסופט נמצאים בשלב של "מכונת הנשמה", אבל אחרים דווקא אופטימיים שמיקרוסופט תוכל לשנות את המצב לטובה.
החברה נמצאת בבעיה מכיוון שיש הרבה פחות אפליקציות לטלפונים שלה, והיא מוכנה לתמוך במפתחים שמוציאים גרסאות לחלונות. נוסף על כך, לפי התכנון שפירסם אלופ, מיקרוסופט עתידה להסתער בקרוב על שוק המכשירים הזולים בשווקים של המדינות המתעוררות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו