שמחה כפולה: ניצח את הסרטן וחגג בר מצווה

שבוע לפני העלייה לתורה קיבל עוז בסה מרחובות את הבשורה המשמחת מכל: "ניצחת את הסרטן" • הוריו: "המילה סרטן נשמעת מפחידה, אבל אפשר להתגבר על המחלה" • ד"ר ברכה זיסר: "זכינו ללוות את עוז, ואנחנו מברכים אותו בבריאות"

צילום: יהושוע יוסף // עוז בסה קורא עם ספר התורה. "זה היה אושר עילאי"

עוז בסה מרחובות הוא בסך הכל נער בן 13 אבל כבר יודע מהי התמודדות אמיתית, ויכול ללמד מבוגרים ממנו כיצד לא להיכנע גם לקשים שבמאבקי החיים. אתמול הוא עלה לתורה ובסימן "פעמיים כי טוב" חגג גם בר מצווה וגם ניצחון על מחלת הסרטן. 

לפני קצת יותר מחצי שנה החל עוז לסבול מכאבים עזים בצד ימין של פניו. האבחנה הקשה התקבלה דווקא בערב פורים לפני כשנה אז הודיעו לבני המשפחה שעוז חולה בסרטן באזור הלוע. במשך חודשים רבים עבר עוז טיפולי כימותרפיה קשים והקרנות שהתמקדו באזור הצוואר והגרון, שאף מנעו ממנו את האפשרות לאכול במשך יותר מחמישה חודשים.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

בשבוע שעבר הוא סגר מעגל עת תוצאות בדיקות שערך העלו כי הגידול שממנו סבל נעלם מגופו.

"זה היה אושר עילאי ואנחנו מרגישים שעוז נולד מחדש", אמרה אמו צופיה, שעם האב יונה ליוותה את עוז בטקס העלייה לתורה, "הקדוש ברוך הוא נתן לו את החיים במתנה. גם הרופא אמר לו שיידע לנצל אותם הכי טוב שאפשר. בעקבות כל מה שעבר עליו עוז רוצה להיות רופא בעתיד". 

חגיגות בר המצווה נערכו בבית אורנית של עמותת עזר מציון. את לימודי הפרשה עשה עוז יחד עם פיני, מתנדב של העמותה. והשמחה בטקס היתה כפולה ומרגשת. "העלייה לתורה זה לא משהו שהיה עבורנו מובן מאליו. רוב הזמן היינו בבית חולים עם הילד. לצאת אחרי תקופה כל כך ארוכה ולארגן דבר כזה זה לא היה בראש שלנו", סיפרו הוריו של עוז הנרגשים, "לא חשבנו על כלום. המתנדבים נתנו לנו כוחות. עברנו תקופה מאוד קשה, הרגשנו כאילו נפלו עלינו השמיים ביום אחד. המסר שאנחנו רוצים להעביר עכשיו הוא כי המילה סרטן נשמעת מפחידה - אבל אפשר להתגבר ולנצח את המחלה".

התבשרו שהגידול נעלם

ד"ר ברכה זיסר, מנהלת מאגר מח העצם של עזר מציון, אמרה: "זכינו ללוות את עוז ומשפחתו בכל השלבים הקשים של המחלה עד שבשבוע שעבר התבשרנו שהגידול נעלם. אני וכל צוות המתנדבים של עזר מציון מברכים אותו בבריאות ובאושר ומקווים שישוב לחייו הקודמים במהרה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר