רפורמה: לא עוד שיחות חו"ל יקרות בסלולרי

משרד התקשורת: לקוחות הסלולר יוכלו לנדוד בין חברות הסלולר בשיחות לחו"ל • סוף לתופעת הלקוח השבוי?

צילום: קוקו // לא עוד לקוחחות שבויים

משרד התקשורת פרסם היום שימוע לאספקת שרותי נדידה בינלאומיים בסלולר, במטרה לאפשר ללקוחות של מפעילי הסלולר בישראל לרכוש שירות שיחות בחו"ל ומחו"ל גם באמצעות ספקים אחרים, אך עדיין להישאר עם המספר הקבוע. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

שיחות לחו"ל ומחו"ל הן המרכיב היקר ביותר בשימוש בסלולר כיום. מטרת השימוע לאפשר לחברה סלולרית אחת לספק שירותי נדידה גם למנויי חברה סלולרית אחרת. הספק החלופי יוכל לספק גם דקות שיחה וגם מסרונים ותקשורת נתונים (חיבור רשת).

שירות הנדידה באמצעות מספר הטלפון של המנוי, ניתן כיום רק באמצעות חברת הסלולר הישראלית של המנוי – מצב שבו המנוי למעשה הופך ללקוח שבוי של מפעיל הסלולר לשם קבלת שירותי נדידה בינלאומית, באמצעות מספר הטלפון שלו. האלטרנטיבה היחידה לשירות היקר עבור הלקוח היא לרכוש SIM מקומי בחו"ל לשימוש בתעריפים המקומיים, אבל אז מספר הטלפון משתנה.

לדברי שר התקשורת גלעד ארדן, "הלקוחות משלמים כיום מחירי עושק על שירות וגלישה בחו"ל. המצב הזה חייב להיפסק, ופתיחת השוק לתחרות תגרום להוזלת מחירים משמעותית". 

כיום מחויבים שירותי הנדידה הבינלאומית לפי דקות שיחה ולא לפי שניות, והגלישה מחויבת על פי מגהביט, ולא לפי KB, דבר המייקר את השירות, שכן מפעילי הסלולר מעגלים את המחירים כלפי מעלה. בכוונת המשרד להורות למפעילי הסלולר להחיל את תחילת החיוב רק מעת תחילת השיחה, הן בשיחה היוצאת הישירה והן בשיחה במתכונת של CALL BACK (שיחה חוזרת) ולא מרגע תחילת השיחה. 

משרד התקשורת טוען כי שירותי הנדידה אינם שקופים לצרכן, והמנוי אינו יכול להעריך את סכומי החיוב. כך לדוגמה, מנוי יכול לקבל חשבון גבוה שנובע מחיוב מספר רב של דקות שיחה רק בעבור הניסיון לקיים שיחות – גם אם לא צלחו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר